Köpa race:ade 160 däck för gatåka

Mark

FÖRrBANNAD
Gick med
30 May 2003
Hoj
KTM 990 SMR
Vilka klasser är det som kör med 160 breda baksulor? 250?

Jag vill komma i kontakt med några raceputtar som vill kränga sina gamla ostar till mig. Däcken ska vara till gatåka så helst gat-legalt annars går det kanske bra med skurna. I värsta fall får det väl bli slicks.

För att underlätta handeln är det bra om raceputtarna bor i Göteborg.

Har jag kommit rätt!?

Mja, det finns ingen aktuell klass där det körs på mönstrade 160-däck längre. Det finns några tappra själar som kör Aprilia RS250 och Suzuki SV650, men det leder inte till nåt hav av begagnade däck direkt.

Vad använder dom som tävlar motard, 180? :va

Mja, det finns ingen aktuell klass där det körs på mönstrade 160-däck längre. Det finns några tappra själar som kör Aprilia RS250 och Suzuki SV650, men det leder inte till nåt hav av begagnade däck direkt.

:brynad

Låter som att kraven behöver sänkas.

Var hittar man (skurna) 160 slicks?

Var är motardsnubbarna som kör med skurna ostar?

Men dom som kör "riktig" motardbana borde hålla sig till skuret.

Dom kör ju med skurna slicks och många av dom kör jävarimig till dom är helt slut...

Men SP-klassen kör ju mönstrat. MagnusK till exempel.

Bussgods är lösningen för att frakta skiten..

/ Jens

Fast SP-klassen är ju död så det lär inte lossna några mängder 160-dot-däck i år från den klassen.

Jag har 207or från 2005 liggande i källaren, dom är billiga! :)

Dom kör ju med skurna slicks och många av dom kör jävarimig till dom är helt slut...

Men SP-klassen kör ju mönstrat. MagnusK till exempel.

Bussgods är lösningen för att frakta skiten..

/ Jens

Nu börjar vi snacka!

Magnus ska minsann få sig ett PM.

Har dom egna/eget forum?

Tack för hjälpen!

Edit: Undra om Jocke_K är kompis med Magnus_K? :va

Last edited:
Nu börjar vi snacka!

Magnus ska minsann få sig ett PM.

Har dom egna/eget forum?

Tack för hjälpen!

Edit: Undra om Jocke_K är kompis med Magnus_K? :va

Som sagt, förvänta dig inga mängder av däck.

Jag vet inte vad 250R-åkarna åker på för slicks? Jag åkte alltid på slicks på min 660, funkade hur bra som helst, sladdade bara lite extra när det var blött ute..

/ Jens

Kolla i tävlinsforumet som ligger under Supermotardforumet, där håller några av de som tävlar i supermoto till. De flesta kör på 160 breda däck med det är uteslutande slicks, inget gatgodkänt. Lättast sättet att få tag på däck är att komma till någon tävling och köpa på sig däck för det kommande året. Vi har några tävlingar i Göteborgstrakten.

Du kan nog få däck av mig, lilltryne, kolle mfl. Kan även "ta hem" 160 däck från tävlingarna.

Elitklasserna kör slut på så många däck att dom inte har tid eller ork att burna upp dom på gata. Det enda tråkiga med våra däck är att dom är så mjuka så att dom är svåra att burna med (det "klistrar").

Du kan nog få däck av mig, lilltryne, kolle mfl. Kan även "ta hem" 160 däck från tävlingarna.

Elitklasserna kör slut på så många däck att dom inte har tid eller ork att burna upp dom på gata. Det enda tråkiga med våra däck är att dom är så mjuka så att dom är svåra att burna med (det "klistrar").

Det är inte så noga med börningen. Enda gången jag börnar är väl på lelle och då blir det oftast på grus och där lär det ju inte klistra så farligt ;)

Jag vill ha däck att mata mil på. Åka bakhjul/bana/grusväg/asfalt är vad jag gör mest.

Jag kommer gärna och hämtar däck, säg bara till om tid, plats och klädsel :D

Det är inte så noga med börningen. Enda gången jag börnar är väl på lelle och då blir det oftast på grus och där lär det ju inte klistra så farligt ;)

Jag vill ha däck att mata mil på. Åka bakhjul/bana/grusväg/asfalt är vad jag gör mest.

Jag ska till garaget på söndag o kolla vad jag har över.

Jag har ett slitet regndäck över just nu.
Har även nya slicks av äldre datum (2003-2005). Dock så har jag tänkt burna/slida sönder dessa. Kan ta hem fler slitna däck från träningsläger i mitten av april.

Last edited:

Jag har några slitna regndäck och slicks som ni kan få. Finns gott om material i mitten :D. Har även "finare" däck men då vill jag ha en hundralapp eller två.

Vad ska det sitta på för hoj?
Många motardslicks är skruna ganska så ordentligt just på mitten.

Nu snackar vi motarddäck.
Bästa vore om dukunde hitta ett dunlop 237 bakdäck.
De håller grymt bra. Har även ett mekaniskt grepp så du har hyfsat fäste utan att däcket behöver upp till 70-90 grader.

Michelin 14 är ett mediumdäck. Få som kör med men håller bra. 29A är soft. Håller ganska bra med. Bästa däcket du kan köra på om man vill åka fort på bana.

Kolla med Jocke i teamhusaberg han borde nog ha både dunlop och michelin liggandes. Han åker land och rike runt då han jobbar på knobby. Annars finns bussgods som sagt bussgods.

Kontaktuppgifter finns på www.teamhusaberg.se

Fram kör de flesta med 16,5 men det kanske du har löst?

Nyheter
Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026