Köpa R6 vad ska jag tänka på/kolla efter?

Haha jodå, och jag tror det sitter långt inne för nybörjaren att erkänna att det faktiskt är en rätt besvärlig hoj för varje dag-körning.
Själv svär jag på att inte yppa ett ont ord om R6 trots sex säsonger och 7000 mil! :hihi
:tummenupp

För nybörjaren är alla moderna hojjar en utmaning, men även en mer erfaren som jag inser att hojjar av idag har kapacitet långt över min egen.
Var en HELT annan sak på 80-talet då jag började åka - då var det vobblande o sladdriga chassin, veka bromsar och tveksamma egenskaper rent allmänt.:gnissla

:tummenupp

För nybörjaren är alla moderna hojjar en utmaning, men även en mer erfaren som jag inser att hojjar av idag har kapacitet långt över min egen.
Var en HELT annan sak på 80-talet då jag började åka - då var det vobblande o sladdriga chassin, veka bromsar och tveksamma egenskaper rent allmänt.:gnissla

Absolut, så är det. Utvecklingen sprang ifrån mig nånstans när jag hade min GSX-R 750 -90, eller kanske när jag köpte en ZXR -93. Då blev hojarna snabbare än mig.

Nyheter
GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Stabilt läge på Gotland Ring!

Den trista dispyten om ägan...

Anpassad service för Ducati Desmo 450 MX

Ducati lanserar serviceinte...

Oro för batteriet

Batteriet oroar mest – men ...

Video: Ducati Hypermotard