Köpa PSP eller annan underhållningspryl?

Jag jämförde ingenting, jag bara tipsade om en trevlig leksak man kan göra ganska mycket med. Vad gäller priset så såg jag att TS sett nya PSP för ~3000:- vilket är dubbla priset mot en DS.
Jag själv har ingen aning om vad man kan göra/inte göra med PSP så om teknikbiten tänker jag inte säga något.

Ett psp kostar 1800-2000 nytt om de inte chockhöjt priserna just nu. Jag vet inte exakt vad man kan göra med DS eftersom jag bara lattjat några timmar med den, men jag misstänker att man kan göra lika mycket, förmodligen mer, med psp eftersom den är mer tekniskt avancerad.

Eftersom TS poängterade filmtittande bl.a. så är valet ganska enkelt.

Så då är PSP 3000 köpt (1800kr). Köpte två spel, Juiced 2 samt Final Fantasy Dissidia.

Vad jag har läst från internet ska jag ha Firmware 1.51. När jag ska testa lira FF så står det att jag måste uppdatera min version (5.01) till 5.55 för att kunna lira.

Hur kommer detta fungera om jag i framtiden på något sätt vill kunna lira spel från minneskortet?

Sen en till sak som känns otroligt viktig. Skype! Det finns ju installerat. Sitter och prövar olika personers trådlösa nät man hittar om man söker. Men får det inte att fungera. Man måste slå in nån WPA-nyckel. Någon som vet lite mer?

Tycker ändå en viss poäng att ha skype på PSP att man inte ska behöva sitta i hemmet för att kunna snacka?:gnissla

Last edited:
Har ett ps3 (60-versionen) som jag är mycket nöjd med. Är både spelkonsol, blueray-spelare, musikspelare och mycket mer. Köpt till projektor och duk, då jag inte har ngt emot ett stort "tygstycke" på väggen" och vips så blev det ett biorum. :tummenupp

iPhonen har nämnts men ser inte att de spelar i samma kategori då de uppfyller olika behov. Väntar på min i veckan och ska i första hand användas när jag åker tåg, istället för att ha en bärbar dator, en mp3, en mobil och en kamera behöver jag bara ta med mig en "pryl".

Edit Såå TS ser att du har skaffat Psp:)

Last edited:
Har ett ps3 (60-versionen) som jag är mycket nöjd med. Är både spelkonsol, blueray-spelare, musikspelare och mycket mer. Köpt till projektor och duk, då jag inte har ngt emot ett stort "tygstycke" på väggen" och vips så blev det ett biorum. :tummenupp

iPhonen har nämnts men ser inte att de spelar i samma kategori då de uppfyller olika behov. Väntar på min i veckan och ska i första hand användas när jag åker tåg, istället för att ha en bärbar dator, en mp3, en mobil och en kamera behöver jag bara ta med mig en "pryl".

Såå TS ser att du har skaffat PS3, skaffa en tjej också (om du inte har det) så har du underhållning så det räcker :D

Läs tråden igen! :tummenupp

Ni som har PSP, hur funkar Skype för er?

Läs tråden igen! :tummenupp

Ni som har PSP, hur funkar Skype för er?

Jag har inte testat scype så jag har inga kommentarer. Däremot firmwaren ska jag kolla upp åt dig. Är borta och aprak för tillfället men jag återkommer. Ge fan i att autouppdatera så länge bara.

Låter skitbra! Kliade i fingrarna så jag uppdaterade så jag kunde pröva FF!

Ang wpa så handlar det om att nätverket är krypterat. Dvs du behöver er wpa-nyckel. Har du inte den så kan du inte nyttja just detta nätverket. Sorry.

Ang uppdateringen så gör inget förren du kollat Google vad som gäller. Psp är som sagt ej nedgraderbart... Jag återkommer i frågan så fort som möjligt.

Uppgradera inte över 5.03 om du har en nyare psp och vill kunna köra homebrews/.iso/.cso osv.

På tidigare psp är det inga svårigheter att nergradera/installera custom firmware med hjälp av servicetool batteri.

Låter skitbra! Kliade i fingrarna så jag uppdaterade så jag kunde pröva FF!

PSP 3004 hette visst mitt.

Jag tog hjälp av en polare som styrde upp mitt. På system settings står det "5.03 GEN-A (Full)". Om jag fimpar strömmen till PSP helt eller om batteriet tar slut (gäller ej sleepmode) så resettar firmwaren till SONYS ursprungliga. Händer det så dyker inte "fulspelen" upp på minneskortet längre utan då får man aktivera två grejor som ligger på minneskortet. Sammanlagt tar det kanske en halv minut så det är inget omständigt.

Det kan ju vara bra om man nån gång skulle behöva lämna in PSP då jag kan "nollställa" det och det inte syns att man fipplat med firmwaren. Jag antar att sånt påverkar garantier osv..

Sen en till sak som känns otroligt viktig. Skype! Det finns ju installerat. Sitter och prövar olika personers trådlösa nät man hittar om man söker. Men får det inte att fungera. Man måste slå in nån WPA-nyckel. Någon som vet lite mer?

Tycker ändå en viss poäng att ha skype på PSP att man inte ska behöva sitta i hemmet för att kunna snacka?:gnissla

Det beror ju på att folk har blivit hysteriska på att låsa sina trådlösa nätverk.

Om folk bara lämmnade sina nätverk öppna så skulle alla moderna grejor med inbyggt WiFi bli så mycket mer användbara, men folk tror ju att det skulle snyltas mängder med dyrbar bandbredd av dom, när i själva verket aldrig ens skulle märkas.

Såå TS ser att du har skaffat Psp ,skaffa en tjej också (om du inte har det) så har du underhållning så det räcker :)

(edit, kom en bokstav fel)

Eeh...nu handlade ju tråden om att trådskaparen undrade om en PSP eller annan (motsvarande) underhållningspryl som fungerar då han ligger på luckan. (Dvs antingen på logementet eller på kåken).

Tror varken han eller försvaret är intresserad av att spänna upp någon duk på logementet...

Till trådskaparen säger jag bara bra val med PSP:n!
Jag har 3004 modellen och den går att lägga in custom firmware på så länge du inte uppgraderar till högre än 5.03.

Jag har även Iphone och visst har den sitt underhållningsvärde i film & spelvärlden, men PSP:n vinner lätt där med sitt spelutbud!

Eeh...nu handlade ju tråden om att trådskaparen undrade om en PSP eller annan (motsvarande) underhållningspryl som fungerar då han ligger på luckan. (Dvs antingen på logementet eller på kåken).

Tror varken han eller försvaret är intresserad av att spänna upp någon duk på logementet...

Till trådskaparen säger jag bara bra val med PSP:n!
Jag har 3004 modellen och den går att lägga in custom firmware på så länge du inte uppgraderar till högre än 5.03.

Jag har även Iphone och visst har den sitt underhållningsvärde i film & spelvärlden, men PSP:n vinner lätt där med sitt spelutbud!

Det är logementen det gäller. Kåken har jag inte hunnit bo i än. Som jag sade tidigare ( jag har redan uppgraderat över 5.03). Så att nedgradera därifrån är ju egentligen kört (egentligen idiotiskt, då FF var ruskigt segt... fattade jag inte spelet kanske?). Jag har iaf spelat en jävla massa Juiced 2. Sinnes vad jag icke ångrar mitt köp av PSP.

Ska testa imorn om jag lyckas med mitt minneskort att lägga in lite film/serier. Då är det nästan en ultimat underhållningsmaskin! :):yoparty

Jävla typer att sätta lösenord på sitt bredband. Är inte 90% "idioter" som har öppet trådlöst? "Sharing is caring". :gnissla

Det är logementen det gäller. Kåken har jag inte hunnit bo i än. Som jag sade tidigare ( jag har redan uppgraderat över 5.03). Så att nedgradera därifrån är ju egentligen kört (egentligen idiotiskt, då FF var ruskigt segt... fattade jag inte spelet kanske?). Jag har iaf spelat en jävla massa Juiced 2. Sinnes vad jag icke ångrar mitt köp av PSP.

Ska testa imorn om jag lyckas med mitt minneskort att lägga in lite film/serier. Då är det nästan en ultimat underhållningsmaskin! :):yoparty

Jävla typer att sätta lösenord på sitt bredband. Är inte 90% "idioter" som har öppet trådlöst? "Sharing is caring". :gnissla

Men hur blev det nu med dina vilda uppgraderingar..? Det är ju tvärsurt om du måste "köpa" spel. Ett fixat PSP är ju liksom 75% av grejen. :död

Men hur blev det nu med dina vilda uppgraderingar..? Det är ju tvärsurt om du måste "köpa" spel. Ett fixat PSP är ju liksom 75% av grejen. :död

Jo hade ju vart smidigt att "söpa" spelen på bukten. Men hade egentligen (i kombination av lathet) abstinens att prova FF som jag köpte på GAME för överpriset 399kr då jag var tvungen att uppdatera för att lira. :va

Jo hade ju vart smidigt att "söpa" spelen på bukten. Men hade egentligen (i kombination av lathet) abstinens att prova FF som jag köpte på GAME för överpriset 399kr då jag var tvungen att uppdatera för att lira. :va

Ajfan. Ja som jag har fattat det så är det tjört för dig men kanske vet någon teknoguru här hur man fixar det i alla fall. Som sagt, dega 400 spänn spelet är ju helt bakvänt när de finns gratis. :gnissla

Ajfan. Ja som jag har fattat det så är det tjört för dig men kanske vet någon teknoguru här hur man fixar det i alla fall. Som sagt, dega 400 spänn spelet är ju helt bakvänt när de finns gratis. :gnissla

Alt. vänta till någon hi-tec lyckas knäcka skiten eller nåt. Men jag köper aldrig fullprisspel. Eller rättare sagt. Det är mest för film (förhoppningsvis). Men ska inte förneka att lira lite Mario eller Pokemon hade suttit fint.

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla