köpa på ebay

tåberg

A backward poet writes inverse
Gick med
24 Jan 2004
Hoj
ktm 660 kameleont.
Hallå, var uppe med tuppen i morse och fick tag i ett Big gun helsystem till min honda xr650r. Priset gick av på 327 dollar plus frakt vilket är ett bra pris tycker jag. Det jag funderar på nu är om nån har koll på hur mycket frakten kan kosta från californien till sverige... även ifall det är nån risk att åka dit i tullen, bör nog säga att systemet är inte helt nytt, det har varit monterat en säsong men priset övervägde detta ansåg jag...

nån som har nån erfarenhet av ebayköp? är det väldigt farligt att slänga in pengarna på hans konto alt, ge han kort nr och sånt.. det är en mcskrot i usa som jag köper av inte privatperson.

alla tips är välkomna

myspinnen skrev:
Hallå, var uppe med tuppen i morse och fick tag i ett Big gun helsystem till min honda xr650r. Priset gick av på 327 dollar plus frakt vilket är ett bra pris tycker jag. Det jag funderar på nu är om nån har koll på hur mycket frakten kan kosta från californien till sverige... även ifall det är nån risk att åka dit i tullen, bör nog säga att systemet är inte helt nytt, det har varit monterat en säsong men priset övervägde detta ansåg jag...

nån som har nån erfarenhet av ebayköp? är det väldigt farligt att slänga in pengarna på hans konto alt, ge han kort nr och sånt.. det är en mcskrot i usa som jag köper av inte privatperson.

alla tips är välkomna

Jag har köppt en del grejer från ebay.. bästa sättet att se om någon är seriös är om han har många positiva omdömmen.
sen behöver du bara ge ditt postnummer till killen så kollar han upp vad frakt kostar :tummenupp

sen ang betalning så använder jag bara pay-pal genom ebay, för går man utanför det så är man utanför ebays "skyddsnät" så då kan det bli jobbigt om han blåser dig

stony skrev:
Jag har köppt en del grejer från ebay.. bästa sättet att se om någon är seriös är om han har många positiva omdömmen.
sen behöver du bara ge ditt postnummer till killen så kollar han upp vad frakt kostar :tummenupp

sen ang betalning så använder jag bara pay-pal genom ebay, för går man utanför det så är man utanför ebays "skyddsnät" så då kan det bli jobbigt om han blåser dig

Frakten kan kosta allt från 69usd till flera 100usd, enklast är att kolla med ups, dhl o andra större fraktare. Tror UPS har ganska så bra priser.
Ang tull och så, varan är ju begagnad så du kan ju be killen skriva gift på den eller ett kvitto på 100dollar då blir inte tull o moms så högt.
Vet dock inte hur detta förhåller sig till begagnade varor men tror att du förmodligen slipper tull o moms

edit: och jag läser som en kratta o ber om ursäkt

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back