Köpa nytt. Varför?

Skulle du kunna köra bana med din där inte försäkring täcker och inte påstå senare att den är omkullvält på gata. Men vara glad att det gick bra för dig i kraschen där det bara blev fitta kvar av moppen och tänka att dagen var kul och lärorik?

Vet inte riktigt om du kan förstå hur andra tänker men detta är mitt synsätt på det hela.

Nu pratar jag om mina som är silvertejp, ram och motor. Knappast någon penisförlängare.

Jodå, jag förstår hur andra tänker. Skulle jag vara intresserad av att köra bana, skulle jag kanske köpt en rishög, fast inte pga kostnaden utan pga jag vill ha åtm en hoj som inte är kvaddbar i garaget så att jag kan fortsätta köra och inte se ut som en luffare. Så tänker jag. För mig ingår det i upplevelsen att kasta en titt på min hoj och tycka "fan vad najs den är". Lite som på en tavla, eller varför inte brud.

Å andra sidan finns det gott om folk som kör bana med rätt dyra och ganska nya hojar så det resonemanget vat jag inte hur det håller.

Jodå, jag förstår hur andra tänker. Skulle jag vara intresserad av att köra bana, skulle jag kanske köpt en rishög, fast inte pga kostnaden utan pga jag vill ha åtm en hoj som inte är kvaddbar i garaget så att jag kan fortsätta köra och inte se ut som en luffare. Så tänker jag. För mig ingår det i upplevelsen att kasta en titt på min hoj och tycka "fan vad najs den är". Lite som på en tavla, eller varför inte brud.

Å andra sidan finns det gott om folk som kör bana med rätt dyra och ganska nya hojar så det resonemanget vat jag inte hur det håller.

Skrev gatfolk, med 3 cm kvar på däcken. Själv tycker jag det är kul att se någon använder sin moppe som de vill oavsett. Men speciellt kul med en "rishög" med helsystem, ställbara pinnar och annat porr. Inte att det ska vara årets färg och kommer det en mosad fluga så ska de stanna och ta fram polermedlet.

Jag köpte ny för att jag ville vara först med att både olla tanken och fjärta in sadeln, det är värt varenda krona i värdeminskning.

Skrev gatfolk, med 3 cm kvar på däcken. Själv tycker jag det är kul att se någon använder sin moppe som de vill oavsett. Men speciellt kul med en "rishög" med helsystem, ställbara pinnar och annat porr. Inte att det ska vara årets färg och kommer det en mosad fluga så ska de stanna och ta fram polermedlet.

Alla är inte intresserade av att en heldag åka runt på bana, tramsa med däckvärmare, släp osv. Jag tror inte att det har med feghet att göra med tanke på att gatkörning är nog betydligt farligare än skyddad verkstad som bana ju ändå är utan mer med vad man tycker är kul. Färger ändras inte nämnvärt från år till år och de som verkligen har råd med nya hojar skiter i en fluga eller repa...retar de sig på en repa på tanken..köper de en ny tank. Tycker de att kutsen är repig..beställer de en ny i kolfiber osv.

Jag tycker att det ofta förutsätts finnas något slags tradeoff...Är det nytt, snyggt och fräsht..är det inte kul. Du vet..det finns helsystem, ställbara pinnar i titan från NCR, ISR pumpar och en jävla massa porr även till nya hojar.

Alla är inte intresserade av att en heldag åka runt på bana, tramsa med däckvärmare, släp osv. Jag tror inte att det har med feghet att göra med tanke på att gatkörning är nog betydligt farligare än skyddad verkstad som bana ju ändå är utan mer med vad man tycker är kul. Färger ändras inte nämnvärt från år till år och de som verkligen har råd med nya hojar skiter i en fluga eller repa...retar de sig på en repa på tanken..köper de en ny tank. Tycker de att kutsen är repig..beställer de en ny i kolfiber osv.

Jag tycker att det ofta förutsätts finnas något slags tradeoff...Är det nytt, snyggt och fräsht..är det inte kul. Du vet..det finns helsystem, ställbara pinnar i titan från NCR, ISR pumpar och en jävla massa porr även till nya hojar.

Du har din åsikt och jag min. Smaken är som baken och min är jävligt snygg:rolleyes:

Förstår inte varför folk har något emot MR_WRX eller något... sak samma om killen föddes rik. Hade du fötts rik hade du inte tackat nej till pengarna, du hade levt samma liv som han. Jag är glad för hans skull.

Är man nöjd med sitt liv så klankar man inte ner på andras - sådan är sanningen.
Sedan finns det inget bättre än att piska nyare literhojar på bandagarna med en 25-30 000 kronors hoj. Ren njutning :)

Är man nöjd m....du snackar ditt skit,wrx är ju nöjd med sitt liv tydligen, men ändå klankar han ner på folk. Jag är inte född rik men har gått den hårda vägen genom livet och kan nu skörda frukten av ett hårt slit. Därav "född med en silversked i munnen/arslet" ska man inte döma hunden efter håren. Det är detta jag retar upp mig så in i HE....TE...

En sån.
2039037688_65c6a8f41d_o.png

Kul kul,trevlig sommar. :)

Henrik

Är man nöjd m....du snackar ditt skit,wrx är ju nöjd med sitt liv tydligen, men ändå klankar han ner på folk. Jag är inte född rik men har gått den hårda vägen genom livet och kan nu skörda frukten av ett hårt slit. Därav "född med en silversked i munnen/arslet" ska man inte döma hunden efter håren. Det är detta jag retar upp mig så in i HE....TE...

DU och ingen annan här körde med påhopp i stil med "loser" utan att veta ett skit om mig. Jag har invandrat hit från Ryssland med mina föräldrar utan ett skit i bagaget förutom lite ambition och hunger.

Du vet inget om var och med vad jag är född och vart jag stoppar skedar av silver, titan eller annan metall. Bara för att jag inte knegar på fabrik innebär inte att jag inte jobbar hårt för allt jag har. Jag är en drönare som de flesta andra, skillnaden är väl att jag är smart nog att hora för en bättre peng kanske.

INGENSTANS har jag klankat ner på "folk" annat än jag svarade på tal, det är så vi är Ryssar. Döm alltså inte hunden efter håren.

DU och ingen annan här körde med påhopp i stil med "loser" utan att veta ett skit om mig. Jag har invandrat hit från Ryssland med mina föräldrar utan ett skit i bagaget förutom lite ambition och hunger.

Du vet inget om var och med vad jag är född och vart jag stoppar skedar av silver, titan eller annan metall. Bara för att jag inte knegar på fabrik innebär inte att jag inte jobbar hårt för allt jag har. Jag är en drönare som de flesta andra, skillnaden är väl att jag är smart nog att hora för en bättre peng kanske.

INGENSTANS har jag klankat ner på "folk" annat än jag svarade på tal, det är så vi är Ryssar. Döm alltså inte hunden efter håren.

Med ditt förbannande *ASG* och nedlåtande på människor som köper beggat och gillar att skruva på en hoj som dom älskar så kan jag inte annat att få dig sist på listan av mina favvokompisar...Åndå kommer du på 101 plats bara precis tangerad av Gynning...Du klankar ner på folk hela tiden mannen, men en vacker dag tar cashen slut och då kanske du har en annan ton i nunan?

Med ditt förbannande *ASG* och nedlåtande på människor som köper beggat och gillar att skruva på en hoj som dom älskar så kan jag inte annat att få dig sist på listan av mina favvokompisar...Åndå kommer du på 101 plats bara precis tangerad av Gynning...Du klankar ner på folk hela tiden mannen, men en vacker dag tar cashen slut och då kanske du har en annan ton i nunan?

Jag har inte någonstans haft nedlåtande ton mote vare sig de som köper begagnad eller meckar med sin hoj. Jag tror att du är rätt ensam här om att uppfatta det så.

Inte någonstans har jag klankat ner på folk ...och vad cashen beträffar så ...tar den slut när jag inte längre är motiverad att slita för den.

Sist men inte minst så SKITER jag i din kompislista (som fö måste vara JÄVLIGT kort) . Jag kör med ignore listan istället...då slipper man fuckos som du. *ASG*

Last edited:
Jag har inte någonstans haft nedlåtande ton mote vare sig de som köper begagnad eller meckar med sin hoj. Jag tror att du är rätt ensam här om att uppfatta det så.

Inte någonstans har jag klankat ner på folk ...och vad cashen beträffar så ...tar den slut när jag inte längre är motiverad att slita för den.

Sist men inte minst så SKITER jag i din kompislista (som fö måste vara JÄVLIGT kort) . Jag kör med ignore listan istället...då slipper man fuckos som du. *ASG*

Kompis.... När dina pengar tar slut...står du ensam.ingen vill ta i 1 looser som dig...*ASG*

Får ja fråga bara en sak?Är du ryss?

En stilla undran. Om du inte hade köpt dina hojar du har nu hade du inte haft råd med en Desmosedici då?

Jag skulle nog kunna köpa en oavsett de andra hojarna om jag gav mig fan på det...utan att låna, men servicen hade nog blivit för knäckande..försäkringnen osv. Så viktigt är det inte tycker jag...

Jaq tror att de allra flesta här skulle kunna unna sig en Desmosedici, det är ju inte mer än 600 k och det kan man låna till med hojen som säkerhet ..det handlar till slut om vad man prioriterar. En värsting hoj, eller större bostad, mat för ungar, 4 ungar, hästar, båt...osv ; ) ? Hur många köper inte en jävla båt för långt över 500 tusen ??? Folk sitter med billån för nästan 600 k per hushåll...och ingen gnäller.

Ta topplån på kåken, eller sommarstugan efter morsan och köp en Desmosedici om du är extrem. Inget för mig, men för den som verkligen vill vara något extra ?

Får ja fråga bara en sak?Är du ryss?

Last edited:
Jag skulle nog kunna köpa en oavsett de andra hojarna om jag gav mig fan på det...utan att låna.

Japp a ty tozhe russkij ?
njet pony my ...det kanske va lite felstavad:Dmen farsan har haft volga o lada iaf.....:rolleyes:fina bilar...hur länge har du varit i Sverige?

njet pony my ...det kanske va lite felstavad:Dmen farsan har haft volga o lada iaf.....:rolleyes:fina bilar...hur länge har du varit i Sverige?

He he..volga har jag bara åkt med som en taxibil mång, många ggr, Lada hade vi hemma. Jag flyttade hit när jag gick i 7:an.

Fina bilar var det verkligen inte, men inte mycket att välja på då.

Nytt var billigare än beg..för att beg kunde man köpa rakt av, nytt fick man vänta på i flera år ibland.

Last edited:
Jag skulle nog kunna köpa en oavsett de andra hojarna om jag gav mig fan på det...utan att låna.

Japp a ty tozhe russkij ?
WRX...hörde du inte vad jag sade till dig.....? Jag köper gärna ditt garage med tillbehör och p....ar på det.Utan att fråga morsan...
Du är fan patetisk...

He he..volga har jag bara åkt med som en taxibil mång, många ggr, Lada hade vi hemma. Jag flyttade hit när jag gick i 7:an.

Fina bilat var det verkligen inte, men inte mycket att välja på då.

Nytt var billigare än beg..för att beg kunde man köpa rakt av, nytt fick man vänta på i flera år ibland.
ok,men fina hojar har du iaf...hoppas att ryssarna tar hem vm-guldet nu!!!Volga rockar...3 växlad rattväxel...det är kung!:yoparty

Alltså inget ont om att bygga hoj själv. Även om det verkligen inte är min grej. Det är dock extremt svårt att få till det så det blir verkligen bra. Köper man ett bygge från t ex NCR är det byggt av folk som inte gör något annat, som har ett arsenal av verktyg och material...och det blir fan bra även om man kan diskutera dsignen hit eller dit. Jag kan inte svetsa i titan, eller tillverka kolfiberdelar om håller den finish som man skulle vilja ha. Bara ett exempel.

Jag tror inte att det skulle vara osäljbart, eftersom ett bygge från NCR kan gå loss på över en mille och säljer ändå. Det skulle vara osäljbart bara i det fall ingen skulle vilja ha just en sådan hoj, men det är en helt annan sak.

Precis. Det var lite det jag ville komma till. Jag vill inte hävda att det är mer rätt att gilla gamla hojar än att köpa nya. Det är ju mer frågan om vad man är för typ av hojåkare. En del, ja tom de flesta skulle jag tro, är ju motorcykelkonsumenter och motorcykelkörningsintresserade. Motorcykeln ska vara ett motoredskap för körupplevelser. Lite som en vattenskoter, eller ett X-box spel. Såna hojåkare tycker tom ibland att det är meningslöst att äga gathojen över vintern eftersom de då inte får ngn output på sin investering. Då vill man nog inte sällan köpa så nytt man har råd med.

Sedan finns det hojåkare som likt mig är motorcykelintresserade, dvs intresserade av inte bara körningen utan kanske främst av själva hojen. För oss är vintern halva säsongen, den kreativa delen. På sommaren är det körning, lite rejs, utvärdering och planering av vinterns åtgärder.

Om jag tex fick för mig att hänga på mina garagegrannar som motionskör cross på vintern så skulle jag nog dock i det hänseendet välja att tillhöra den förstnämda gruppen. Dvs köpa en ny eller obetydligt beggad crolle och nyttja denna som idrotts-/lekredskap och inte ha den investeringen som föremål för ständiga förbättringar. Jag skulle förmodligen sköta den enligt boken och inte manifestera några personliga ideer i den hojen. På samma sätt som jag äger min mobiltelefon. Den ska bara funka. No more no less.

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...