Köpa ny TV

• Thread starter Thread starter Solid snake
  • Start date Start date
UrbanTiger skrev:

Den första, kan man inte ta bort det där fula den står på?
Hade tänkt att ha den på en bänk, o det lilla utrymmet får ju inget plats.

Får ha allt vid sidan om, men sen iofs så e det ju snyggare men det tar plats.

Den andre får jag ingen bild på. :va

UrbanTiger skrev:
Ring och kolla så att du inte åker i onödan bara... dom brukar vara lite luriga med sånna erbjudanden.

Bra val tycker jag :tummenupp

Jo, jag ska ringa o höra med dom så dom inte försöker pracka på mig något annat eller lurar en på pengar, för då smellere! DiReKcT! :mad: :hihi

Jo Philips gör väl några av dom bästa bildrören har jag för mig.

UrbanTiger skrev:
Dom brukar ha en förmåga att ha två ex. i butiken när reklamen går ut och dom var redan sålda 08.12 på morgonen men för 2.645:- extra får du en likvärdig men bättre produkt, typ.
Just den här hade dom ju pris på både i butik och på nätet så det borde funka bra att ringa och boka en :banana

Philipsen har helt klart ett av dom bästa bildrören på marknaden. För dom pengarna kan du nog inte få en bättre TV helt enkelt.
Då blire Philpis nästa lön, har ju inte råd nu, eller man kanske köper en receiver före TV, eller kanske högtalare. :hihi

Så går tankebanorna hela tiden, ska man satsa på ljud eller på bild först? Hmmm. :3freak

Tror jag köper mig en fin receiver först för 7k, sen TV för 6k, sen högtalare för 6k.

UrbanTiger skrev:
Det är bara att passa på och handla upp sig medans du inte har någon egen hyra att betala. Spara en del också är ganska vettigt.

Japp, jag bor hemma ju så jag passar på nu, brorsan flyttade hem till farsan för att han skulle kunna köpa hemmabio för 40k. :hihi

Fast nu har han utökat det med 25k till. :3freak

Jo, spara, men det e fan svårt. :(

Solid snake skrev:
Billig... :näsblod

Svartatrippel: jag ska köpa allt nytt, börjar med det nu, innan man flyttar hemifrån.

Ska köpa ny receiver sen också, och nya högtalare. :banana

Roligt att köpa nya prylar. Planera vad man ska ha, få komponenterna att spela bra tillsammans, förkovra sig i HiFi-tidningar, läsa tester och drömma lite.

Riktigt roligt det. Passa på att köpa så mycket du kan medan du fortfarande bor hemma! :tummenupp

Glöm inte att Butiken måste följa angiverilagen och skicka info till radiotjänst om ditt tv-köp... :näsblod

blacktriple skrev:
Roligt att köpa nya prylar. Planera vad man ska ha, få komponenterna att spela bra tillsammans, förkovra sig i HiFi-tidningar, läsa tester och drömma lite.

Riktigt roligt det. Passa på att köpa så mycket du kan medan du fortfarande bor hemma! :tummenupp

Jepp, jag har räknat på va allt jag har tänkt köpa kostar, inte TV inräknat då.

Skall köpa:
Dali Blue 6006 golvhögtalare 5996:-
NAD T753v2 receiver 6998:-
Dali AW10 sub 2998:-
Dali Blue R1000 bakhögtalare 2996:-
Dali Blue C1000LE center 2398:-
Tara Labs PRISM500b subkabel 398:-
Tara Labs PRISM200d digitalkabel 698:-

Summa summarum = 22482:- :banana

Edit: glömde en liten nolla. :rodnar

Last edited:
Solid snake skrev:
Jepp, jag har räknat på va allt jag har tänkt köpa kostar, inte TV inräknat då.

Skall köpa:
Dali Blue 6006 golvhögtalare 5996:-
NAD T753v2 receiver 6998:-
Dali AW10 sub 2998:-
Dali Blue R1000 bakhögtalare 2996:-
Dali Blue C100LE center 2398:-
Tara Labs PRISM500b subkabel 398:-
Tara Labs PRISM200d digitalkabel 698:-

Summa summarum = 22482:- :banana

Låter som du kommer få en ganska hygglig anläggning med de komponenterna. Viktigt med en ordentlig center, allt som händer i bild, d.v.s. all dialog där man ser personerna kommer från centern. I ett hemmabiosysten upplever jag det som den viktigaste högtalaren. :tummenupp

Har du dessutom möjlighet kan du prova med 6 separata analoga kablar mellan spelare och reciver, bara för att jämföra mot den digitala. Jag tycker mitt ljud blir bättre så.

blacktriple skrev:
Låter som du kommer få en ganska hygglig anläggning med de komponenterna. Viktigt med en ordentlig center, allt som händer i bild, d.v.s. all dialog där man ser personerna kommer från centern. I ett hemmabiosysten upplever jag det som den viktigaste högtalaren. :tummenupp

Har du dessutom möjlighet kan du prova med 6 separata analoga kablar mellan spelare och reciver, bara för att jämföra mot den digitala. Jag tycker mitt ljud blir bättre så.

Jo det vet jag, att den är en viktig del i systemet.

Klicka in på hifi så kan man kolla på receiverns baksida. :)

Solid snake skrev:
Jo det vet jag, att den är en viktig del i systemet.

Klicka in på hifi så kan man kolla på receiverns baksida. :)

Jo, HiFi-klubben har en bra sida. En hel del av min anläggning kommer därifrån.
Kommer fortfarande ihåg minen från mina grannar när jag kånkade upp de stora lådorna med mina frontare i. :tungan
Ibland ringer närmaste grannen och undrar om jag inte kan spela något som hon kan sjunga med till... :hihi

blacktriple skrev:
Jo, HiFi-klubben har en bra sida. En hel del av min anläggning kommer därifrån.
Kommer fortfarande ihåg minen från mina grannar när jag kånkade upp de stora lådorna med mina frontare i. :tungan
Ibland ringer närmaste grannen och undrar om jag inte kan spela något som hon kan sjunga med till... :hihi

Haha, din granne e som min morsa "kan du inte sätta igång metallica?" :hihi

Bara för att hon ska sjunga med.

Solid snake skrev:
Haha, din granne e som min morsa "kan du inte sätta igång metallica?" :hihi

Bara för att hon ska sjunga med.

Jag brukar ha samma grannes katt på hårdrocksskola hos mig. Sätter på lite sabbath och sätter ett fat med leverpastej framför högtalaren. Gör man så många gånger lär sig katten att sabbath=leverpastej, leverpastej=gott, gott=bra, sabbath=bra!

"What is this that stands before me, figures in black..." Mmm, leverpastej. :hihi

blacktriple skrev:
Jag brukar ha samma grannes katt på hårdrocksskola hos mig. Sätter på lite sabbath och sätter ett fat med leverpastej framför högtalaren. Gör man så många gånger lär sig katten att sabbath=leverpastej, leverpastej=gott, gott=bra, sabbath=bra!

"What is this that stands before me, figures in black..." Mmm, leverpastej. :hihi

:rofl

Vår katt e livrädd för musikanläggningar. :hihi

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP