Köpa ny mobiltelefon

Triumph-Jocke

Medlem
Gick med
6 Feb 2014
Hoj
2010, Triumph Speed Triple
Som rubriken...
Vad ska man köpa för sorts mobiltelefon när man är högst osugen på att lägga pengar på skiten.
Som jag sa till min jobbarkompis, "jag köper hellre nya däck till bilen än lägger pengar på ny mobil"...

OnePlus Nord N100 (64GB) Midnight Frost
Den nya budgetkungen - 1990 kr

- Åttakärning strömsnål processor med 5000 mAh batteri.
- 4 GB LPDDR4x minne och 64 GB UFS 2.1 GB lagring.
- 6,52” kantlös skärm med punchhole.
- Dubbla högtalare och trippla kameror.
- 3,5 mm hörlursuttag.

https://www.inet.se/produkt/2000679/oneplus-nord-n100-64gb-midnight-frost

2000679_9.jpg

Tycker ni är helt rätt ute, OnePlus är att
awesome! Har eä förvisso en gammal rackare, men den går bra så har än så länge inga planer på att uppgradera mig.

Jag hade en tidig OnePlus One, med Cyanogen OS på, när den gick i backen hade OnePlus 5T kommit ut så nu har jag en sån.

Hur Nord serien står sig vet jag inte, men jag kommer INTE att fortsätta köpa deras high end produkter då dom har börjat ta Samsung-priser för dom

Jag tittade lite på en "rugged" telefon nästa gång, tyvärr har dom nästan alltid gammal seg hårdvara och små skärmar.

Bra batteritid är också något som jag uppskattar, men det går ju emot stora skärmar.

Det får nog bli någon ny kinesisk uppstickare som inte har hunnit bygga sig ett varumärke som dom kan ta betalt för, precis som OnePlus var i början...

Jag hade en tidig OnePlus One, med Cyanogen OS på, när den gick i backen hade OnePlus 5T kommit ut så nu har jag en sån.

Hur Nord serien står sig vet jag inte, men jag kommer INTE att fortsätta köpa deras high end produkter då dom har börjat ta Samsung-priser för dom

Jag tittade lite på en "rugged" telefon nästa gång, tyvärr har dom nästan alltid gammal seg hårdvara och små skärmar.

Bra batteritid är också något som jag uppskattar, men det går ju emot stora skärmar.

Det får nog bli någon ny kinesisk uppstickare som inte har hunnit bygga sig ett varumärke som dom kan ta betalt för, precis som OnePlus var i början...

Ulefone?

Mil Spec, IP 68 + IP 68K, stort batteri

https://ulefonesverige.se/products/ulefone-armor

Finns även enklare/billigare varianter på rugged-temat.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT