Köpa ny mobil.

Stefanp skrev:
Nån som vet hur man får in lite roliga saker till W800 , jag vet att man kan typ köpa på ericssons hemsida och dylikt, koppla in den till datorn med den medföljande usbkabeln?

Japp, usb borde funka. Själv så kör jag blåtand eftersom man inte fick med nån kabel och den var svildyr at inhandla.
Det finns sidor som har gratisprylar till dom flesta telefoner så slipper du pröjsa för allt skräp.

Om du vill ha ett bra och billigt abonemang så kolla med "Sense". (www.sense.com) tror jag det är. Dem har grymt bra erbjudande och går på telias nät så det ska inte vara några problem med sändingen heller! :)

Jag klippte ihop en "ringsignal" ifrån en mp3-låt som jag tycker vart lite kul. :)

Hittas här. Folk i kön tittar lite konstigt på en när det ringer i fickan....
Någon som kan gissa vilket musikband som gör rösten? :rolleyes:

Köp inte en 3-telefon, vad du än gör. Trots att de hävdar att tekniken funkar så kan jag direkt säga att den inte gör det. Den klipper samtal hej vilt. Dessutom är den brandad på Vodafone så menyerna suger och gör telefonen allmänt långsam.

Har slängt den i en låda och kommer inte använda den mer (det är min jobbtelefon). Kör med min privata k750 istället. Den är kalas. Nu finns det ju senare modeller av den som säkert är ännu bättre.

Starstriker skrev:
Köp inte en 3-telefon, vad du än gör. Trots att de hävdar att tekniken funkar så kan jag direkt säga att den inte gör det. Den klipper samtal hej vilt. Dessutom är den brandad på Vodafone så menyerna suger och gör telefonen allmänt långsam.

Har slängt den i en låda och kommer inte använda den mer (det är min jobbtelefon). Kör med min privata k750 istället. Den är kalas. Nu finns det ju senare modeller av den som säkert är ännu bättre.

Nu är du väl ändå ute och snurrar. Tre och Vodafone delat nätutbyggnaden men annars är den enda likheten dessa emellan att dom båda är mobiloperatörer. :tungan

Men jag håller med dig på sätt och vis. Om vi pratar Tre så har dom extremt dålig överföring mellan 2G(GSM) och 3G. Så fort telefonen byter nät klipper den samtalet. Dock är det ruggigt positivt med överföringskapaciteten. 384kbps är det ingen trådlös uppringning som matchar.

kolla in LG M4410 1,3 Mp kamera vikbar = clamshell...
Bluetooth, mp3 + att man kan trycka in ett sd-kort i den
börjar säljas i mitten av nästa månad!

Starstriker skrev:

Jag kan ju hävda att det funkar alldeles utmärkt eftersom jag inte haft problem under det året jag kört 3G (men så håller jag till i Helsingborg och Sthlm och inte på den norrländska prärien som trådstartaren)

Min telefon är brandad till TRE, men det går att köpa icke brandade telefoner också.......

M.G.F skrev:
Nu är du väl ändå ute och snurrar. Tre och Vodafone delat nätutbyggnaden men annars är den enda likheten dessa emellan att dom båda är mobiloperatörer. :tungan

Men jag håller med dig på sätt och vis. Om vi pratar Tre så har dom extremt dålig överföring mellan 2G(GSM) och 3G. Så fort telefonen byter nät klipper den samtalet. Dock är det ruggigt positivt med överföringskapaciteten. 384kbps är det ingen trådlös uppringning som matchar.

Må vara att de har hög överföringskapacitet. Med risk att få gubbstämpel så kan jag direckt säga att jag inte behöver någon överföringshastighet. Jag har min telefon till att ringa med. Ska jag hämta filer eller kolla nåt på nätet så gör jag de på datorn. Det är EXTREMT sällan någonting är så viktigt att jag måste fixa det "on the fly".

Ang. omkopplingen mellan 2G och 3G så kan man ju undra varför den behöver koppla mellan olika nät även när jag sitter still? Jobbigt att det bryts hela tiden när man snackat med kunder tex... Nej fifan. 3 suger. Vet faktiskt inte om de erbjuder en enda tjänst som ajg verkligen behöver. Det skulle väl vara röstsamtal då. Handen på hjärtat, hur många där ute wappar regelbundet runt med sin telefon? Skickar MMS?

Starstriker skrev:
Må vara att de har hög överföringskapacitet. Med risk att få gubbstämpel så kan jag direckt säga att jag inte behöver någon överföringshastighet. Jag har min telefon till att ringa med. Ska jag hämta filer eller kolla nåt på nätet så gör jag de på datorn. Det är EXTREMT sällan någonting är så viktigt att jag måste fixa det "on the fly".

Ang. omkopplingen mellan 2G och 3G så kan man ju undra varför den behöver koppla mellan olika nät även när jag sitter still? Jobbigt att det bryts hela tiden när man snackat med kunder tex... Nej fifan. 3 suger. Vet faktiskt inte om de erbjuder en enda tjänst som ajg verkligen behöver. Det skulle väl vara röstsamtal då. Handen på hjärtat, hur många där ute wappar regelbundet runt med sin telefon? Skickar MMS?

Den högre överföringshastigheten är faktiskt rätt bra till många människor. Men det finns massor med olika tillfälle då det kan vara bra och ha och jag orkar inte sitta och ta upp en massa just nu.

Hehe... Omkopplingen ska inte ske om du sitter stilla det är bara när inte 3G-nätet har fullgod täckning som det kopplar över på GSM-nätet. Men å andra sidan Tre måste ju tjäna in sina 25 000:- / kund dom lagt ner i marknadsföring. Annars så är det faktiskt rätt många som har användning för telefoner som hanterar mer än bara ringandet. Jag har sålt avancerade telefoner till otaliga kunder som inte sett detta behov förrän jag kommit ut och berättat hur enkelt det är.

Mail, fastighetsprogram osv. allt för att förenkla verksamheten för kunderna.

Men än så länge är det väldigt få kunder som verkligen insett affärsnyttan med detta. Tyvärr.

grömpa skrev:
E730

:tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp :tummenupp

den bästa telefonen jag haft. kostade mig 4200 på telemäklarna

En kompis till mig har en E720 och den är inte bra, man kan tro på ljudet i den att det är en nokia, det låter nämligen som att man pratar i en gummistövel, fast det är nog ett måndagsexemplar.

Det är väl svårt att få tag på en överhuvudtaget eller?

Jag köpte den sista som fanns inne där jag köpte min, och där sa dom att dom hade beställt fler men att dom var restnoterade och att dom inte visste när dom skulle få in fler.

Stefanp skrev:
Och vad är bättre än telia 30?
Jag har i alla fall köpt en W800 dock utan abonemang.

Nu ska jag bara försöka få in lite roliga grejer på den ocskå, om jag fixar att göra det förståss.

Om du köpt telefonen utan subventioner kan du ju välja Telia Mobil 30 Plus istället. Då binder du dig i 12 månader till Telia, men månadskostnaden sjunker från 59 kr till 29 kr. Så gjorde jag och sparade i alla fall lite pengar.

Mer ställen med saker att ladda in i mobilen:
www.esato.com
www.myk750.net

gratisspel till mobben(k700, k750, w800) i överflöd:
http://maestro.intramail.ru/files/java/index.php?page=4&sort=date

k750 och w800 är eg samma mobil så allt som går till 750 går på w800.. skiljer lite i mjukvaran bara. hårdvaran är den samma

Du kan ju i princip ladda in vad som helst för bilder/ljud etc du hittar på nätet.. Hr du ngt bil/ljudprg så kan man ju fixa lite själv så det passar bra..

Googla efter bilder i deras bildsök t.ex.

Dom är restade till och med iaf mitten av oktober. Men om jag känner SE rätt så kommer dom inte på ett bra tag.

Ben Pool skrev:
Den var inte så dum.......synd att den inte har 3G så jag får fortsätta att vänta på denna: Qtek9000 :tummenupp

Så hopplöst klumpiga, det är ju handdator med telefon.
Formatet är ju perfekt på 8xxx serien, det är ju en telefon med handdator-funktioner ist för tvärtom. Har haft både en 8010 och en 8020 och dom passar mig perfekt.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka