Köpa ny klocka....

Pirro

I am the youth gone wild
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Öhlins kittad TL1000s, XR600R
Tänkte det var dags att skaffa en ny klocka....
Har lite funderingar kring köp från websiter utomlands. Finns det någon som har erfarenhet av detta som kan ge mig lite tipps? Eftersom dollarn är så billig nu kan man ju göra riktiga klipp enligt sidorna nedanför...
Tex så kostar ju en Omega seamaster ca 900$ vilket är = 6750kr det är ju skitbilligt! I sverige kostar den ju ca 15000kr....

JewelsWarehouse.com
SmartBargains.com
Diamond.com
Ashford.com

Ähhh....fjolligt att lägga så mycket på en klocka, lägg stålarna på hojen i stället :tungan

:banana Helt rätt att lägga ner ordentligt med stålar på en klocka, har inga bra tips på sajter däremot på ett snyggt ur. Kolla in Breitlings modell - Seawolf bra mycket snyggare än en Omega och ett riktigt stort klockhuvud, lycka till.

Min digitalklocka i stål är 20 år och bara inne på batteri nummer två. Funkar i alla lägen och kostade 300:- :)

Klart man ska ha en fin klocka, fast den behöver inte kosta 12tusen.
Den visar samma tid som en klocka för 300kr.

Jag vill oxå ha ny klocka. Söp bort min(vaknade utan den) och det är få saker jag saknar så mycket som den klockan :( Fäste mig som fan vid den :(

Man ska ju passa på när dollarn är billig. Klockorna blir ett par tusen billigare när man köper från staterna. Men frågan är om man vågar, man vill ju inte åka på moms mm.

Har redan en submariner, men skulle vilja ha en omega eller breitling.
Ska till malaysia i april, svänger då förbi kaula lumpur. Det sägs ju vara billigt med klockor där. Men just nu när $ är billig kliar det i köp fingrarna. Det är ju rena rean i staterna på klockor..

Köpte en certina för några år sedan.. fan bästa köpet jag någonsin gjort.. kosta 5500 då...

Bara älskar repfritt glas

Helt rätt! köp en Seamaster kronometer...håller för allt, efter tre vurpor är det inga repor i glaset än...

Så har såg min Citizen ut efter vurpan även fast jag hade handskar... Men F-bolaget pröjsade vad det kosta att laga & provtrycka den så den hänger med än :tummenupp :tummenupp

//Simon

Ps fast undrar vad man ser som repfritt glas? :rolleyes: Ds

Bifogat

• Citizen.jpg
    Citizen.jpg
    80.2 KB · Visningar: 108
Jag säger bara Oris ...

Jag köpte en sån här via eBay för $240 och fick den i tisdags. Kostar $400 i NorthFace butiken här bredvid (är i New York). Är också sugen på en riktigt fet rova men det får vänta tills jag känner mig lite tätare...

http://imagehost.vendio.com/bin/imageserver.x/00000000/davesmall/Luminox3102.jpg

Oris är coola och inte så vanliga som Breitling och Omega. En polare köpte en sån här (tror jag det var) för 14500:- och då hade de räknat med fel armband (läder) så den skulle egentligen kosta 2 lappar till:

http://www.oris.ch/images/watches/xxl/worldtimer/large/690_7513_40_64_MB.jpg

Pirro skrev:
Tänkte det var dags att skaffa en ny klocka....
Har lite funderingar kring köp från websiter utomlands. Finns det någon som har erfarenhet av detta som kan ge mig lite tipps? Eftersom dollarn är så billig nu kan man ju göra riktiga klipp enligt sidorna nedanför...
Tex så kostar ju en Omega seamaster ca 900$ vilket är = 6750kr det är ju skitbilligt! I sverige kostar den ju ca 15000kr....

JewelsWarehouse.com
SmartBargains.com
Diamond.com
Ashford.com

Du vet inga svenska adresser, har letat 2 år efter en riktigt fin klocka men hittar ingen jag fastnar för direkt :(

Äh, jag har inte haft en klocka på säkert tio år. Fasen då är man ju skylldig att passa tider :rolleyes: Fast det är ju klart att som en liten rolig pryl är det väll ok :D

Nicke skrev:
Jag köpte en sån här via eBay för $240 och fick den i tisdags. Kostar $400 i NorthFace butiken här bredvid (är i New York). Är också sugen på en riktigt fet rova men det får vänta tills jag känner mig lite tätare...

http://imagehost.vendio.com/bin/imageserver.x/00000000/davesmall/Luminox3102.jpg

Oris är coola och inte så vanliga som Breitling och Omega. En polare köpte en sån här (tror jag det var) för 14500:- och då hade de räknat med fel armband (läder) så den skulle egentligen kosta 2 lappar till:

http://www.oris.ch/images/watches/xxl/worldtimer/large/690_7513_40_64_MB.jpg

Om du är i new york så kan du ju köpa hem en klocka åt mig.... :D

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP