Köpa ny hoj?!

Miss_Orchidee

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Jan 2004
Hoj
Yamaha R6-00
Morsan har nu sålt sin Yamaha Bulldog och vill köpa sig något "sportigare" att köra lite bana med men vet inte riktigt vad hon vill ha ännu.

Hon kikar lite på en CBR 600 eller en Yamaha Thundercat 600, och vill gärna provköra en sådan.

Är det någon som kan tänka sig att låta morsan ta en sväng på sin hoj nån dag kanske?

Hon är snygg med :rolleyes: :tuttar

Hon skall ha en CBR bara för att det är en Honda tycker jag.

Bra kvalitet och hyfsat med delar ute på marknaden,kolla så den laddar som den skall,deras laddningsregulatorer är sådär bra.

Annars verkar dom skottsäkra.

3035212 Hon skall ha en CBR bara för att det är en Honda tycker jag.

Bra kvalitet och hyfsat med delar ute på marknaden,kolla så den laddar som den skall,deras laddningsregulatorer är sådär bra.

Annars verkar dom skottsäkra.
Hon va tydligen iväg nu och fick provköra nåns CBR och gillade väl den sådär...

Så nu vill hon provköra en Thundercat med men det verkar va ont om dem!

Om nån kan tänka sig att låna ut en R6 till henne med för bara 10 min så vore jag väldigt tacksam med :) (hon kommer ändå vilja ha en "värre" sen....)

Synd att hon inte fick chansen att pröva min hejdundrande VFR.
Hon hade aldrig släppt taget :D

CBR är väl som LF säger en skottsäker hoj.
Angående laddningsregulatorn så har jag fått känslan av att det inte är speciellt märkesrelaterat. De sitter väldigt dumt till med dåliga kylflänsar på de flesta hojar (med några år på nacken) och dör av värmeslag.

Vilken årsmodell rör det sig om på hoj som hon letar?

Lycka till!
Honda är bra på mycket, om än lite "tråkigt" på samma vis som många hävdar att volvo är tråkigt. Men så många volvoägare kan ju inte ha fel, eller???

även om jag nu kör yamaha.

Vi testade en CBR igår kväll, så nu lutar det åt en sådan, ingen som har en thundercat som hon kan få testa:)

/Kim

3035915 Vi testade en CBR igår kväll, så nu lutar det åt en sådan, ingen som har en thundercat som hon kan få testa:)

/Kim
Jag tycker hon ska ta CBRen även om det inte är en Yamaha (svikare :mad: ) för den va väldigt fin på bilderna och bra pris :) och en massa goa reservdelar som hon kanske inte behöver :rolleyes:

Fast det vore ju bra om hon fick provköra en Thundercat med... :)

Jag hade ju en thundercat innan Rettan. Den är ju helt suverän. Mycket grejer som sitter på R6 och R1, men med lite snällare kroppsvinkel. Gick som ett skott på banan och perfekt att glida lite längre på vid landsvägs touring.
Jag hade för mig att det alldeles nyligen stod en röd thundercat på Yamahacenter (dyr som ett svin:rolleyes: ), men den kanske blev såld ändå.
Det är ju en av tjejerna i Apstoll som har en kisse tror jag, eller är den också såld?
Jag hade satsat min pengar på katten framför CBR. Men det är ju för att jag är märkes fixerad kanske:näsblod .
Thundercaten är också stridsvagns säker. Jag tror nog att i slutänden så handlar det bara om kärlek. Båda bågarna är ju bra på det dom är byggda för.

Men jag hejar ändå på kissen:D .

PS: Det finns en Thundercat-tråd i allmänna forumet, borde ju vara någon där som bor i GBG och kan tänka sig visa vad den går för. DS

3036502 Jag hade ju en thundercat innan Rettan. Den är ju helt suverän. Mycket grejer som sitter på R6 och R1, men med lite snällare kroppsvinkel. Gick som ett skott på banan och perfekt att glida lite längre på vid landsvägs touring.
Jag hade för mig att det alldeles nyligen stod en röd thundercat på Yamahacenter (dyr som ett svin:rolleyes: ), men den kanske blev såld ändå.
Det är ju en av tjejerna i Apstoll som har en kisse tror jag, eller är den också såld?
Jag hade satsat min pengar på katten framför CBR. Men det är ju för att jag är märkes fixerad kanske:näsblod .
Thundercaten är också stridsvagns säker. Jag tror nog att i slutänden så handlar det bara om kärlek. Båda bågarna är ju bra på det dom är byggda för.

Men jag hejar ändå på kissen:D .

PS: Det finns en Thundercat-tråd i allmänna forumet, borde ju vara någon där som bor i GBG och kan tänka sig visa vad den går för. DS
Jag håller med dig! jag är också märkes fixerad när det gäller hojar!

Blackblade, kan hon inte få testa din? och ett regn mm så hon kan kolla försäkring hade vart bra :)

ojojoj Hur enkel är de då ...
Det blir nog CBR:en om han hittar sina papper idag.
Den enda Cat jag hittat som inte finns i skåne är i Lysekil och han var inte hemma ikväll. På lördag går CBR:n till en annan.....

Internt skämt det där :tungan

Ja, en K7'a hade suttit som handen i handsken :yoparty Dock hade en skramlaha inte funkat :D

Mmmm, R1 -07 har fått sååå dåliga betyg:rolleyes: ;)

Förstår att du driver lite. Men har fått för mig att du är en ordentligt inbiten Honda-äskare. Typ i klass med Gottis:hihi

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph