Köpa ny hoj

Santo

Fuck You Burnout
Gick med
17 Dec 2003
Hoj
R1 2007
Jag har tänkt att inhandla en ny (06-07) hoj nu under vintern men har lite funderingar vad gäller firmor som säljer parallellimport.

Av en "vanlig" handlare får man hoj plus lite tillbehör för 140K (+)- några tusen. Man får även 5 års motorgaranti.

Av en parallellimportör får man hoj plus lite tillbehör för 120K (+)- några tusen men man får bara 2 års garanti.

Man sparar ca 20K men är de tre extraåren värt det kanske? Någon som har erfarenheter eller allmänna åsikter, är välkommen att skriva.

Santo skrev:
2534268 Jag har tänkt att inhandla en ny (06-07) hoj nu under vintern men har lite funderingar vad gäller firmor som säljer parallellimport.

Av en "vanlig" handlare får man hoj plus lite tillbehör för 140K (+)- några tusen. Man får även 5 års motorgaranti.

Av en parallellimportör får man hoj plus lite tillbehör för 120K (+)- några tusen men man får bara 2 års garanti.

Man sparar ca 20K men är de tre extraåren värt det kanske? Någon som har erfarenheter eller allmänna åsikter, är välkommen att skriva.

Jag köpte en gån i tiden en Kawsaki ZX-6R i Väring på Mc-kompaniet och själv så tycker jag att det är värt priset. För jag tänkte inte behålla den så länge i alla fall. Men jga kna råda dig till att köpe en 06 nästa år eller en 05 i år. Då har dom gått ner så pass mycket och du tjänar dom där 20K och dess utom slippa köra in den och ändå få 4års garanti. DEt finns själv klart en hake med den där långa garantin och det är kostsamt och viktigt att man sköter servicen nogrant om man gör det, så håller den utan problem i många fler år än 5. DEt ända är att du binder upp dig till en Speciell märkes verkstad. Det är inte alltid som dom är billigast. Kort och gott köp en 05 nu eller 06 nästa år som är servad enligt bok på en märkesverkstad.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT