Köpa ny hoj, Kawasaki Z750 vs ER6-n - För- och nackdelar?

Kawasaki har fan inte lyckats designmässigt med någon hoje efter ZX9R 1998, ZX10R 2005, första gen (modern Z1000) och ZX12R. Resten är ta mig fan fula som en överkörd Mazda 121/Ford ka you name it.. Och ja jag älskade Kawasaki i min ungdom och tjata såpass mycket att min far köpte en ZX9R 1997 samt ZX12R 2000. Det gjorde ont i hjärtat 2006 när ZX10R uppdaterades..:huvet

GSR 750 är jäkla snygg:) Första Z750 alla dagar i veckan för en ER6a.. ER6 känns så fel på något sätt, lite som en VIRAGO. "Jag vet hur man gör men kan inte själv".. Jävligt bitter.. Sen kan vissa vara hur snabba dem vill med en ER6. Hade jag skaffat en hade käringa lämnat mig, det säger endel, för mig iaf:rodnar

Jag tycker ER6 är en jävligt tråkig hoj. Själlös som få och mycket lite körglädje. Har kört 09an. GSR750 vet jag inte mycket om annat än att jag hade en GSR600 09 och den är inte en hoj jag skulle köpa igen i alla fall. Opraktisk och rätt tråkig, samt bedrövligt abs-system verkligen.

Jag tycker ER6 är en jävligt tråkig hoj. Själlös som få och mycket lite körglädje. Har kört 09an. GSR750 vet jag inte mycket om annat än att jag hade en GSR600 09 och den är inte en hoj jag skulle köpa igen i alla fall. Opraktisk och rätt tråkig, samt bedrövligt abs-system verkligen.

Och du sätter dessa i relation till en CBX750?

Efter mycket om och men blev det helt annat spår. På måndag åker jag och hämtar en Yamaha MT-07 årsmodell 2014 med 300 mil på mätaren. Gillar looken som fan och valde efter årsmodell istället för motor, ny med hojkortet, har provkört den och vet att jag kommer vara skitnöjd ett bra tag framöver! Tittade även mycket på försäkring när jag valde och ca 3700 kr/år i helförsäkring kommer jag också vara skitnöjd med! Så tyvärr ni Kawa-fantaster så blev det ingen Z750. :)

Efter mycket om och men blev det helt annat spår. På måndag åker jag och hämtar en Yamaha MT-07 årsmodell 2014 med 300 mil på mätaren. Gillar looken som fan och valde efter årsmodell istället för motor, ny med hojkortet, har provkört den och vet att jag kommer vara skitnöjd ett bra tag framöver! Tittade även mycket på försäkring när jag valde och ca 3700 kr/år i helförsäkring kommer jag också vara skitnöjd med! Så tyvärr ni Kawa-fantaster så blev det ingen Z750. :)

Jag förstår inte? I din profil står det att du har en Hornet 600 -01 och överväger alltså en Er-6 men har nu bestämt dig för en MT07?

Båda är ett ordentligt steg ner på näringskedjan. Vill man ha nåt nytt att snurrat runt på och tidigare spakat Hornet som är en fantastiskt rapp och kul hoj för pengarna så finns det inte på kartan att man blir nöjd på vare sig ER-6 eller MT07. MT09 borde ligga mer i linje....

Last edited:
Haft en Hornet 600 -01 som är såld, funderade på ER-6n men blev en MT-07 svar ja.

Kört den och har inget att klaga på ännu, om det så blir så får jag väl byta hoj om ett år eller två igen. Man måste köpa det man har råd med också, hatar lån så det finns inte på kartan!

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti