Köpa ny eller begagnad laddningsregulator?

Manin

Ny medlem
Gick med
15 Apr 2008
Hoj
Honda CBR600f -98
Hej alla!

Min laddningsregulator verkar ha gått sönder (inte säker men måste börja byta någonting).

Jag kan få tag på en begagnad orginal för ca 800kr eller en ny 3eparts tillverkad för ca 1100kr. Spelar detta någon roll? Det är byte till en honda och vissa säger att deras orginal är dåliga, vissa säger att det inte spelar någon roll. Och har dessa någon livslängd, eftersom de bara puschar ström borde det väl inte vara så!?

Tack på förhand!

//Martin

Jag hade utan tvekan köpt en ny för 1100 spänn. Det är ju inte så att regulatorn bara "pushar" ström, den ska likrikta och reglera spänningen. Effektfallet i regulatorn kan vara påtagligt !

Hej alla!

Min laddningsregulator verkar ha gått sönder (inte säker men måste börja byta någonting).

Jag kan få tag på en begagnad orginal för ca 800kr eller en ny 3eparts tillverkad för ca 1100kr. Spelar detta någon roll? Det är byte till en honda och vissa säger att deras orginal är dåliga, vissa säger att det inte spelar någon roll. Och har dessa någon livslängd, eftersom de bara puschar ström borde det väl inte vara så!?

Tack på förhand!

//Martin

Kort livslängd på laddregulatorn beror i 90% av fallen på svimmat batteri och inte dålig kvalité..... Jag hade köpt den beggade delen då där vanligen inte lämnas garanti på den nya oavsett....

Det enda jag skulle ha tänkt till på är kylflänsarna, Honda har bitvis en tendens att bygga laddregulatorer som ser ut att vara vattenkylda :gnissla Tex VTR har ju stora problem med att regulatorerna brinner upp.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back