Köpa ny bärbar dator tråden

stoffer

Norrland
Gick med
22 May 2004
Hoj
För farligt..
Tjenare,

Jag har inte köpt ny dator sedan den stationära jag köpa i sekelskiftet, nu börjar det bli dags för en ny när jag kommer hem från afrika. Jag kan lägga upp till 12000kr på den.

Den ska vara till:
* Spela film (komprimerad högupplöst film, typ 1080p etc) så den måste ha HDMI och nog med processor.
* Surfa, skriva, lyssna på musik (med andra högtalare såklart)
* Vara rätt liten (max 14")
* Bra batteritid (helst över 5h)
* Max 12000kr

Någon som har något bra tips?

acer har sin timeline-serie.
Normalt på typ mediamarkt å liknande så säljs den med core2Solo-CPU, vilken INTE orkar 1080p. MEN, den skall även finnas med core2duo, och då fixar du även 1080p
Iövrigt har den det mesta. Blåtand, hdmi, Wlan, bra batteritid, mm, mm (min core2solo kör jag på batteri i 9 timmar, dock inte filmvisning )
pris ? gissar på ~10000:-

Kika på Dells Studio XPS. Har oxå det mesta, blue tooth, hdmi, blu ray, wlan såklart, upplyst t-bord. Smutt och snygg dator helt enkelt! :tummenupp

Normalt på typ mediamarkt å liknande så säljs den med core2Solo-CPU, vilken INTE orkar 1080p. MEN, den skall även finnas med core2duo, och då fixar du även 1080p
Iövrigt har den det mesta. Blåtand, hdmi, Wlan, bra batteritid, mm, mm (min core2solo kör jag på batteri i 9 timmar, dock inte filmvisning )
Har kollat på timeline och den verkar grym, men har inte hittat med Core2duo, finns det verkligen? Var hittar jag dem då?

mac
har du inga planer att spela, så är mac ditt bästa val
själv körde jag inte mac för ett år sedan, sen köpte jag min macbook och nu skulle jag aldrig köpa något annat igen. Den har ALDRIG strulat, vaknar på 0.0sek och levererar alltid till 100%

Blev en ACER ASPIRE TIMELINE 1810TZ

11,6 tum 16:9, ledbelyst
1350g
Intel Dual Core processor
3gb internminne
320gb hårddisk
HDMI, Bluetooth, Wlan, etc. etc.
8h batteritid enligt spec, men rapporterat att över 10h inte är ovanligt och över 13h om den inte används.

5990:- på dustin home!

Borde vänta på mig hemma lagom tills jag kommer hem från afrikat!

Tack för tipset!
:tummenupp

mac
har du inga planer att spela, så är mac ditt bästa val
själv körde jag inte mac för ett år sedan, sen köpte jag min macbook och nu skulle jag aldrig köpa något annat igen. Den har ALDRIG strulat, vaknar på 0.0sek och levererar alltid till 100%

AMEN till det!
Jobbar med PC och kör Mac hemma... kommer nog aldrig mer bli en PC hit hem. Bytte för 2,5år sedan och ångrar mig verkligen inte.

Blev en ACER ASPIRE TIMELINE 1810TZ

11,6 tum 16:9, ledbelyst
1350g
Intel Dual Core processor
3gb internminne
320gb hårddisk
HDMI, Bluetooth, Wlan, etc. etc.
8h batteritid enligt spec, men rapporterat att över 10h inte är ovanligt och över 13h om den inte används.

5990:- på dustin home!

Borde vänta på mig hemma lagom tills jag kommer hem från afrikat!

Tack för tipset!
:tummenupp

Kanondator till helt rätt pris. Själv e jag übernöjd med min 5810T.
synd att det tar sån tid att fixa iordning OS på brand'ade maskiner bara.

Ang.. att den finns med Core2Duo, Acer har det i sina specar.
http://www.acer.com/timeline/spec/spec.html
Jag har dock inte sett någon som säljer den precis som du skrev. Kanske är kommande modeller.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!