Köpa ny bärbar dator för 1000kr?

någon har postat den länken redan.

kopierat från cint.se

Re: Medison.se säljer laptop för 1000 kr
Skapad:2007-07-25 12:09:29

Alla Medison-företag jag hittat:
Aktiebolag
Orgnummer:556525-1096
Namn:Medison Data AB
Adress: C/O ADV HÅKANSSON & PALM AB, BOX 14
Postnummer: 371 21
Postort: KARLSKRONA
Telefon: Kommer inom kort
Karta: Kommer inom kort
Bolagsform: Aktiebolag
Firmatecknare: Firman tecknas av styrelsen.
Omsättning: Uppgift saknas
F-skatt: Avregistrerad
Moms: Ej registrerad
Registreringsdatum: 1997-01-22

Enskild Firma
Orgnummer:700326-XXXX
Namn:Medison Consulting
Adress: LUNDENVÄGEN 24
Postnummer: 561 34
Postort: HUSKVARNA
Bolagsform: Enskild firma
Firmatecknare: *
Omsättning: *
F-skatt: Ingen uppgift
Registreringsdatum: 2001-09-18

Handelsbolag/Kommanditbolag
Orgnummer:969622-6852
Namn:Medison Handelsbolag
Adress:JÖNKÖPINGSVÄGEN 3
Adress: C/O ANDERSSON, JÖNKÖPINGSVÄGEN 3
Postnummer: 573 92
Postort: TRANÅS
Bolagsform: Handelsbolag
Firmatecknare: Firman tecknas av bolagsmännen gemensamt.
F-skatt: Avregistrerad
Registreringsdatum: 1996-01-10

Orgnummer:969627-7657
Namn:Medison Inlärning Handelsbolag
Firmatecknare: Firman tecknas av bolasmännen var för sig.
Registreringsdatum: 1996-06-10

Orgnummer:969628-2749
Namn:Medison Media Handelsbolag
Firmatecknare: Firman tecknas av bolagsmännen var för sig.
Registreringsdatum: 1996-06-27

Last edited:
Jag plockade ihop processor, minne och hårddisk på datorbutiken.com och det gick på ~1100 kr. Ett bärbart chassi går på 3500 kr skeppat och klart ungefär. Säg då 4600 kr med svensk moms och tull. Jag tror definitivt att de kan klara av att sälja dessa datorer för 1000 kr. Det känns som ett marknadsföringsknep för att ta lite marknadsandelar för att senare kunna höja priserna igen.

Jag plockade ihop processor, minne och hårddisk på datorbutiken.com och det gick på ~1100 kr. Ett bärbart chassi går på 3500 kr skeppat och klart ungefär. Säg då 4600 kr med svensk moms och tull. Jag tror definitivt att de kan klara av att sälja dessa datorer för 1000 kr. Det känns som ett marknadsföringsknep för att ta lite marknadsandelar för att senare kunna höja priserna igen.

om de bara släpper fungerande drivrutiner till både linux och windows så är jag mer än lite sugen :) perfekt som soffdator :yoparty

om de bara släpper fungerande drivrutiner till både linux och windows så är jag mer än lite sugen :) perfekt som soffdator :yoparty

Vad menar du då för drivrutiner...? :va

Linux är the shit för lågpresterande datorer. Jag satt med min gamla 450 MHz i ett halvår med Linux och bytte 'upp' mig till en 3500+ AMD64 med Windows och ärligt talat, att surfa gick ungefär lika fort. Dock gick det inte lika fort när jag körde Windows på 450:n. Det enda problemet jag har med Linux är att det är så attans svårt att få igång spelen i det.

Vad menar du då för drivrutiner...? :va

Linux är the shit för lågpresterande datorer. Jag satt med min gamla 450 MHz i ett halvår med Linux och bytte 'upp' mig till en 3500+ AMD64 med Windows och ärligt talat, att surfa gick ungefär lika fort. Dock gick det inte lika fort när jag körde Windows på 450:n. Det enda problemet jag har med Linux är att det är så attans svårt att få igång spelen i det.

trivs oftast bäst när datorn har fungerande ljud och trådlöst nätverk och sånt godis :hihi

äh. kör du cedega så går det mesta :) annars finns ju alltid wine

trivs oftast bäst när datorn har fungerande ljud och trådlöst nätverk och sånt godis :hihi

äh. kör du cedega så går det mesta :) annars finns ju alltid wine

Jag fick aldrig igång cedega. :rodnar

Däremot hade jag aldrig problem med ljud, nätverk och sånt, inte i Ubuntu i alla fall. Gamla Debian var värre... Men eftersom det kommer förinstallerat så lär det väl vara så att även drivrutinerna är förinstallerade. Jag är sugen för en tusing!

Jag fick aldrig igång cedega. :rodnar

Däremot hade jag aldrig problem med ljud, nätverk och sånt, inte i Ubuntu i alla fall. Gamla Debian var värre... Men eftersom det kommer förinstallerat så lär det väl vara så att även drivrutinerna är förinstallerade. Jag är sugen för en tusing!

det är den perfekta förkröksdatorn, ha den i soffan och tanka hem den musiken som önskas och sen pumpa ut den i stereon :) även bra för den msn beroende (jag) som får abstinens när jag går på toa eller lagar mat :D

Skickar ut en snabb varning, en kille som jag har på msn känner tydligen nån som har beställt och blivit bluffad.

"VARNING medisoncelebrity.com är en bluff inga 1000kronors laptop där nej!!!" heter han.

Har dock inte hunnit snacka med han än, ska göra de när han blir online.

Skickar ut en snabb varning, en kille som jag har på msn känner tydligen nån som har beställt och blivit bluffad..

Företaget själva säger ju i alla tidningsartiklar att dom inte har levererat ut några datorer än, ISF är väl alla som har betalt lurade, eller är han extralurad?

Jag ger dom en månad till.

Jag tror inte att det är någon bluff, varför i hela fridens namn gå ut med sådan hård marknadsföring om man bara ska smita med pengarna sen, när det fdinns så oerhört mycket enklare sätt. Vidare kan man tycka att om det nu är en bluffelibluff, så borde det, eftersom det snackas så mycket om dom, komma ut i rampljuset fortare än de hinner stava till "Saint Trope..". Men de kanske har en hemmameckad rymdraket som står tankad och klar på någon bakgård. Hundratusentals arga, svettiga nördar kan inte vara roligt att tampas med. Dom kommer skicka haxxorrr-besvärjelser över hela deras familjer.

I vilket fall som helst är jag imponerad över entreprenörandan.

/perris

Last edited:
Jag beställer min så fort dom har börjat leverera och dom har fått positiva omdömen.

Fast nu lutar jag åt att det är en ny Gizmondo...

Jag tror inte att det är någon bluff, varför i hela fridens namn gå ut med sådan hård marknadsföring om man bara ska smita med pengarna sen, när det fdinns så oerhört mycket enklare sätt. Vidare kan man tycka att om det nu är en bluffelibluff, så borde det, eftersom det snackas så mycket om dom, komma ut i rampljuset fortare än de hinner stava till "Saint Trope..".

I vilket fall som helst är jag imponerad över entreprenörandan.

/perris

Vilken marknadsföring? Någon prao på aftonhoran skrev en artikel som fick medison att se "ärliga" ut, sen spreds det till alla andra dagstidningar utan att någon ens kolla upp företaget.

Säg att dom får in 50000 beställningar, bara räkna på det a 1000:- :)
Vad finns det för enklare sätt att tjäna dom pengarna, förutom att köpa ett bolag med god likviditet för deras egna pengar?;)

Finns inget proffsigt dom har gjort, hemsidan ser ut som om min mor gjort den, allt är kopierat från andra siter.

jag är oxå imponerad över entreprenörandan, önskar att jag kom på det, får väl slänga upp en liknande sida om ett år :D

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!