Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag plockade ihop processor, minne och hårddisk på datorbutiken.com och det gick på ~1100 kr. Ett bärbart chassi går på 3500 kr skeppat och klart ungefär. Säg då 4600 kr med svensk moms och tull. Jag tror definitivt att de kan klara av att sälja dessa datorer för 1000 kr. Det känns som ett marknadsföringsknep för att ta lite marknadsandelar för att senare kunna höja priserna igen.
om de bara släpper fungerande drivrutiner till både linux och windows så är jag mer än lite sugenperfekt som soffdator
![]()
Vad menar du då för drivrutiner...?
Linux är the shit för lågpresterande datorer. Jag satt med min gamla 450 MHz i ett halvår med Linux och bytte 'upp' mig till en 3500+ AMD64 med Windows och ärligt talat, att surfa gick ungefär lika fort. Dock gick det inte lika fort när jag körde Windows på 450:n. Det enda problemet jag har med Linux är att det är så attans svårt att få igång spelen i det.
trivs oftast bäst när datorn har fungerande ljud och trådlöst nätverk och sånt godis
äh. kör du cedega så går det mestaannars finns ju alltid wine
Jag fick aldrig igång cedega.
Däremot hade jag aldrig problem med ljud, nätverk och sånt, inte i Ubuntu i alla fall. Gamla Debian var värre... Men eftersom det kommer förinstallerat så lär det väl vara så att även drivrutinerna är förinstallerade. Jag är sugen för en tusing!
Skickar ut en snabb varning, en kille som jag har på msn känner tydligen nån som har beställt och blivit bluffad..
Personligen skulle jag hellre tjacka en bärbar utan laddare av Tarmspräckar-Elof nere i Nacka-reservatet för en tusing. Honom kan man ju iaf möblera om tänderna på om det skulle vara nåt vajsing vid leverans!![]()
Jag tror inte att det är någon bluff, varför i hela fridens namn gå ut med sådan hård marknadsföring om man bara ska smita med pengarna sen, när det fdinns så oerhört mycket enklare sätt. Vidare kan man tycka att om det nu är en bluffelibluff, så borde det, eftersom det snackas så mycket om dom, komma ut i rampljuset fortare än de hinner stava till "Saint Trope..".
I vilket fall som helst är jag imponerad över entreprenörandan.
/perris
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti
Lördagen den 16 augusti kör... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing