Köpa mtb från tyska ebay?

Krigge

Taliban och kapitalist
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Gixxer 1000
Tänkte köpa mig en fet o fin mtb över vintern, men som vanligt är allt här hemma dyrt o jävligt. Ska man ha beggat är ju fan hälften stulet, ingen har ju kvitto iallafall. Har hittat massor av hojar på ebay.de som skippar hem den för en knapp femhundring. Tyvärr e min tyska lite risig och jag fattar inte hur dom vill att man ska pröjsa aset, nån som brukar handla från dom kanske vet?

"Bezahlung nur per vorab Überweisung, oder Barzahlung bei Abholung!
Wir bieten keinen Versand per Nachnahmen, keinen Treuhandservice und auch keine Finanzierung, an!
Bitte nur bieten, wenn Sie damit einverstanden sind!"

Så här kan det stå tex, och det är ju rena hieroglyferna för min skoltyska.
Annars får ju gärna nån mtb intresserad lägga sig i och tala för eller emot en sån här affär.
Mvh

Min tyska är också kass men http://babelfish.altavista.com/ gav

"Payment only by first transfer, or cash payment during collection! We do not offer a dispatch by cash on deliveries, no trust service and also no financing,! Offer please only if you agree with it!"

Dom menar typ att du måste förskottsbetala, eller när du hamtar den. Dom skickar inte per postförskott och dom sysslar inte med finansiering i samband med köpet. Och så vill dom endast att du skall ge but om du är införstådd med detta.

Jag har handlat 5 saker genom ebay.de och det har alltid funkat kanon. Både firmor och privatpersoner. Alltid betalat i förskott genom IBAN och SWIFT nummer som du får av säljaren. På något sätt kommer prylarna hem efter någon vecka. Ibland post och ibland schenker eller UPS.

Är du ute i god tid innan köpet stängs kan man ju alltid maila säljaren och få en bild av läget.

Dock tar man ju en risk, men tyskland är ju inte så stort så man kan ju alltid göra hembesök :)

Krigge skrev:
Tänkte köpa mig en fet o fin mtb över vintern, men som vanligt är allt här hemma dyrt o jävligt. Ska man ha beggat är ju fan hälften stulet, ingen har ju kvitto iallafall. Har hittat massor av hojar på ebay.de som skippar hem den för en knapp femhundring. Tyvärr e min tyska lite risig och jag fattar inte hur dom vill att man ska pröjsa aset, nån som brukar handla från dom kanske vet?
Mvh

Undrar bara vad du hittat för feta bikes, har du nån länk?

Krigge skrev:
Har hittat massor av hojar på ebay.de som skippar hem den för en knapp femhundring.

Köp bara dyra saker från personer som har 50+ unika positiva feedback's, dvs typ handlare som auktionerar ut saker på Ebay.

Krigge skrev:
Tänkte köpa mig en fet o fin mtb över vintern, men som vanligt är allt här hemma dyrt o jävligt. Ska man ha beggat är ju fan hälften stulet, ingen har ju kvitto iallafall.

Jobbarkompisen ska byta hoj, han vill inte ha heldämpat längre eftersom han tränar en hel del grusväg/asfalt.
Förstår inte varför det skulle vara säkrare att köpa från Tyskland än blocket? Dessutom verkar det bökigt också.
Här är hans annons iaf (väl tilltagen prutmån som jag förstod det på honom): http://www2.blocket.se/view/2987618.htm?l=0&c=1&city=0

Krigge skrev:
"Bezahlung nur per vorab Überweisung, oder Barzahlung bei Abholung!
Betala först,få sen eller betala när ni hämtar
Wir bieten keinen Versand per Nachnahmen, keinen Treuhandservice und
Vi erbjuder INTE postförskott eller något liknande.
auch keine Finanzierung, an!
eller finasiering.
Bitte nur bieten, wenn Sie damit einverstanden sind!"
Snälla bjud bara,om ni med dessa förutsättningar är införståda(Övers,Not:gilla läget annars bjud inte).
Mvh

Tyskan är lurig, för dom rackarna vänder på meningsföljden :mattias

frekke skrev:
Jobbarkompisen ska byta hoj, han vill inte ha heldämpat längre eftersom han tränar en hel del grusväg/asfalt.
Förstår inte varför det skulle vara säkrare att köpa från Tyskland än blocket? Dessutom verkar det bökigt också.
Här är hans annons iaf (väl tilltagen prutmån som jag förstod det på honom): http://www2.blocket.se/view/2987618.htm?l=0&c=1&city=0
Är ju jättesmidigt att köpa från blocket men ingen har ju kvitto på grejerna. Ang. den hojen har jag tänkt mig nåt mer långfjädrat.

Krigge skrev:
Tänkte köpa mig en fet o fin mtb över vintern
Kan fixa en Liyang 21-vxl med alu.ram till dig för ett hygglo pris. Nyss har ägaren monterat skärmar, både bak och fram, samt ett par feta slicks från Biltema. Pm:a för mer info.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT