Köpa mp3 spelare

En Ipod Touch 8GB för ~1800Kr? Då får du en surfdator, mp3-spelare, videospelare m.m. samt tiotusentals gratis applikationer till.

Om du tänkt gymma eller jogga med den så rekommenderar jag iPod Shuffle starkt - äckligt bekväm och smidig att ha vid träning.
kostar säkerligen inte mer än 400-600 kr nu.

För att låna tråden lite ...

En sak som alltid irriterat mig med mp3-spelare är att man, i alla fall på de jag haft, endast kunna sätta ett (1) bokmärke (alltså att maskinen kommer ihåg var man var när man slår på igen). Varvar lite mellan att lyssna på musik och olika ljudböcker beroende på vad jag håller på med. Det är dock alltid ett väldans letande för att hitta tillbaka dit man var i en bok ifall man lyssnat på musik eller en annan bok emellan.

Har de moderna spelarna fixat till detta problem?

jag är grymt nöjd med Ipod Nano...finns i lagom stora hdd-utföranden, väger lite, hållbar för jobb och funkar på gymet. OM man vill slippa Itunes (som nog många vill) så använd SharePod, ett gratis program med drag-and-drop för Ipod´s.

Iriver brukar ha bra ljud i sina!

Om du tänkt gymma eller jogga med den så rekommenderar jag iPod Shuffle starkt - äckligt bekväm och smidig att ha vid träning.
kostar säkerligen inte mer än 400-600 kr nu.

Låter intressant. Hur är batteritid och klarar den skaplig volym i hörlurarna?

Jag köpte en liten Sandisk för 400kr, rymmer 2gb, är pytteliten, bra batteri, hygglig radio, klarar podcast, har ljudboksfunktion mm, väldigt prisvärd :tummenupp Jag har iaf väldigt svårt att tro att den skulle bli så ofantligt mycket bättre av att kosta 1000kr till :)

För att låna tråden lite ...

En sak som alltid irriterat mig med mp3-spelare är att man, i alla fall på de jag haft, endast kunna sätta ett (1) bokmärke (alltså att maskinen kommer ihåg var man var när man slår på igen). Varvar lite mellan att lyssna på musik och olika ljudböcker beroende på vad jag håller på med. Det är dock alltid ett väldans letande för att hitta tillbaka dit man var i en bok ifall man lyssnat på musik eller en annan bok emellan.

Har de moderna spelarna fixat till detta problem?

Absolut, lider av samma ilandsproblem själv. :)

...och att många varianter av *ahem* litterära verk på disk är av varierande kvalitet (rippade av trebarnsfarsor som inte hört termen id3-tag), jag är kraftigt i behov av en spelare som dyker upp som en disk i utforskaren (för sortering av fattabellen med drivesort eller liknande, så skiten hamnar i rätt ordning)...

Jag har en gammal fulspelare som tyvärr inte är laddningsbar, men den lirar (men äter batterier till frukost, lunch och middag), sansaspelaren man har som löpträningspolare förstår windows att det är en mediaenhet, då hittar drivesort inte på den. :(

Edit:
Den tar även .flac filer, gör någon konkurrent det? :va

Märker man över huvud taget någon som helst skillnad mellan flac & mp3 när man lyssnar i en mp3-spelare för knappa tusenlappen och ett par lurar för en femhundring, gärna i stökiga miljöer som på buss/t-bana eller på gående/springande fot?! :va

Märker man över huvud taget någon som helst skillnad mellan flac & mp3 när man lyssnar i en mp3-spelare för knappa tusenlappen och ett par lurar för en femhundring, gärna i stökiga miljöer som på buss/t-bana eller på gående/springande fot?! :va

Mina påhittade studier -87 i Flen kom fram till Ja!

Kör inte flac själv, tycker det tar onödig plats, men TS frågade efter bra ljud :)

Jag köpte en liten Sandisk för 400kr, rymmer 2gb, är pytteliten, bra batteri, hygglig radio, klarar podcast, har ljudboksfunktion mm, väldigt prisvärd :tummenupp Jag har iaf väldigt svårt att tro att den skulle bli så ofantligt mycket bättre av att kosta 1000kr till :)

Får nog bli en sån då!

Kan rekomendera http://www.dustinhome.se/pd_5010115980.aspx
Den är inte flashig, tål stryk och fungerar riktigt bra på att bara spela musik.

Har för mig att den brukar få bra betyg när det gäller ljudkvaliteten.

Spanar själv på Cowons spelare, helst en S9 men ligger lite högre i pris.
Cowon D2 ligger bättre till prismässigt och ska ha ett riktigt bra ljud, plus att Cowon är duktiga på att stödja alla möjliga filformat.

Massa info och tester här: http://iaudiophile.net/

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...