Köpa Mountainbike/dirtbike

Ganska enkelt. Jag hade valt den andra, eftersom den första verkar vara för tjejer: :)

"Aluminiumramens geometri är designad speciellt för kvinnliga mountainbikecyklister. Framtagen för att skapa en mer komfortabel körning och minska trötthet för kvinnor jämfört med unisex ramar."

EDIT: Å andra sidan står det Contessa 55 i rubriken och tjejversionen verkar vara en som heter 50.. lurigt.

jag vet läste det med!
har du andra tips?

jag vet läste det med!
har du andra tips?

Nej, för dom pengarna är det nog svårt att hitta bättre grejer. Suntour-gaffeln är väl inte känd för att vara sådär jättebra, även om jag inte har testat själv.

Mtb

Contessan har "women specific geometry" så den rekommenderas ej om du inte är väldigt kort i överkroppen.

Vet du att du vill ha en dirthoj eller letar du mest en bra MTB? Skall du verkligen ha en dirthoj hade jag tittat på Kona. Under 10K är tipset dessutom alltid att köpa begagnat. De prylarna du får nya för det priset är inte kul för seriös körning.

Contessan har "women specific geometry" så den rekommenderas ej om du inte är väldigt kort i överkroppen.

Vet du att du vill ha en dirthoj eller letar du mest en bra MTB? Skall du verkligen ha en dirthoj hade jag tittat på Kona. Under 10K är tipset dessutom alltid att köpa begagnat. De prylarna du får nya för det priset är inte kul för seriös körning.

nä det får bli en Mtb bara vill inte lägga så mycket pengar

Mtb

Jag skall inte trötta ut dig med följdfrågor. Skall du "cykla till jobbet + lite grusväg och kanske ut i skogen ibland" (den normala beskrivningen) skall du inte ha en Dirthoj. Om du absolut vill köpa nytt så titta på Nishiki eller Focus för prisvärda alternativ. Min rekommendation är att ta livlinan "ring en vän" som kan något och köpa en begagnad vanlig MTB. Stirra dig inte blind på växlar utan skaffa en med bra ram och gaffel. Blir du biten kan du redan nu räkna med att du inom ett år lägger dubbelt så mycket på nästa hoj.

Min cykelbudget har min fru ingen aning om men den överstiger helt klart motardkostnaderna...

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8