SDC skrev:
Från en utsikt på 10000 meters höjd så tycker jag själv att Björns aggressiva stil med rena utpressningsfasoner, hot och naiva språkbruk går långt över vad som borde lägga en bra grund för en vettig överenskommelse. Nick var helt klart tillmötesgående från start och får inget som helst gehör för de erbjudande om pengar tillbaka etc. annat än mer hot.
Intressant är oxå uppgifterna om Björns kopiering av upphovsrättskyddat material.
MVH
PiPPi
Om du med kopiering av upphovsrättskyddat material. hänför till privata
e-mail som har laggts ut till höger och vänster så var det faktiskt Nick som valde den vägen genom att offentlig göra deras privata e-mail konversationer
Det tråkiga med hela den här debatten är att det har fokuserats mest på Björns uppträdande och handlande och glömmt hela sakfrågan
Jag har skällt på Björn och bett han dämpa tonen i sina yttranden
Det är trotts allt inte kul för mig att sätta mitt goda ryckte på spel
för en sådan här sak
observera att jag har INGEN personlig vinning i att svartmåla Nick från USA
men det han har gjort måste väl ändå framstå som direkt olagligt
Exempel: Tänk att jag lyckas lösa inn en falsk check på banken
å fått ut 20 000kr
men senare blir kontaktad av polis å bank som har avslöjat bluffen
Ska jag då klara mig utan påföljd genom att " ä ni får tillbaka pengarna "
Bra eller dåligt exempel de får ni avgöra själv det var mest bara för att belysa själva bedrägeriet som har ägt rum i detta fall
Jag försvarar inte alla Björns uttalanden men jag kan förstå att han blev REJÄLT HEDERLIGT FÖRBANNAD på samma sätt som får vissa personer att ge sig på varandra med knytnävar å slag , men i detta fallet har tagit sig ytryck i ord i stället
Alla mäniskor är olika å kanske inte handlar lika lugnt å förnufftigt i sånna här situationer
Åter igen Retunera motorn i detta fall hadde varit väldigt knepigt
P.G.A dom arbeten som jag utfört på motorn (borrning +gängning för m12 bult mm) Vem skulle få betala för det
Att sälja en beggad motor är ju alltid ett vågspel man vet aldrig hur en motor ser ut om man inte rivit och inspekterat eller??
Problemet är ju bara i detta fall att det va precis vad säljaren hadde gjort
och klargjort för i sin annons
Måste bara få beklaga mig över den PINSAMT dåliga moral som verkar råda i mc -världen både över där och här hemma
kvaliten på dom jobb å delar som folk har köpt å fått utförda och som tyvär har hamnat på min bänk på sissta tiden är ju under all kritik
Det märkliga med det hela är att när man öppnar truten å klagar
så blir man kallad gnällspik mm
Ja ska faan börja spela GOLF i stället
Ps Jag säjer inte att ja alltid släpper ifrån mig perfekta prylar det händer alla att man har dåliga dagar å de får man stå för det brukar jag alltid göra
M.V.H Peter på gnällspiks humör