Köpa motard

krillee_83

-Born to be Me-
Gick med
3 May 2006
Hoj
KTM 690SMC R
Tjena!

Nu ska motard inhandlas. Lurar på vilket fabrikat, och storlek. Lutar åt ktm 525 eller 660smc, vill ha något lättmanövrerat och lagom serviceintervaller.

Vad rekommenderar ni? kommer helgköras mest inget vardags antagligen...
mvh christian

krillee_83 skrev:
2133400 Tjena!

Nu ska motard inhandlas. Lurar på vilket fabrikat, och storlek. Lutar åt ktm 525 eller 660smc, vill ha något lättmanövrerat och lagom serviceintervaller.

Vad rekommenderar ni? kommer helgköras mest inget vardags antagligen...
mvh christian

660 om du vill ha bra serviceintervaller (utav de två alternativen)

Husa 650 :D

ingen vardagshoj, men grymt lätt och busig. Körglädje!

davve- skrev:
2133747 Husa 650 :D

ingen vardagshoj, men grymt lätt och busig. Körglädje!

Och du är inte alls partisk eller? :fatta! :hihi

Husa 650, det enda rätta! Provkör en bara så ändrar du säkert uppfattning om service osv :tummenupp :tungan

Är det stor skillnad på 625 sxc, och 660smc? :va

har sökt men hittar inget. :confused:

Last edited:
Ska du ha en 660 SMC, så har jag en Sprittans NY -05:a(Snyggaste modellen) till salu. Den kan du köpa av mig med alla garantier, 0 mil, för ett kanonpris...

PM:a isf.

Mvh Kimmen.

krillee_83 skrev:
2134938 Är det stor skillnad på 625 sxc, och 660smc? :va

har sökt men hittar inget. :confused:

Inte hittat nått på sök...hmmm okej.. är ingen höjdare men sitter ungefär i samma sits.. letar hoj...

625 elstart något lägre hp dock mycket potent grus/endurospår & motard smiskare... Elstart... samma service intervall på båda hojarna

660 mera HP... ingen elstart... brutal gatracer.. samma vikt på båda...

personligen...valet blir nog en 625 om grus lockar något... bara gata..? 660 definitivt...

wicknertz skrev:
2135991 Inte hittat nått på sök...hmmm okej.. är ingen höjdare men sitter ungefär i samma sits.. letar hoj...

625 elstart något lägre hp dock mycket potent grus/endurospår & motard smiskare... Elstart... samma service intervall på båda hojarna

660 mera HP... ingen elstart... brutal gatracer.. samma vikt på båda...

personligen...valet blir nog en 625 om grus lockar något... bara gata..? 660 definitivt...

tack för svaren! sökte verkligen men jag har väl formulerat mig fel... det lutar mest åt en 660 nu iaf. hur är service intervallerna på de båda?

ozeo skrev:
2136012 jag rekomenderar denna
http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=118332
lite service med massvis med effekt o coolt utseende.
har dock aldrig provat men skulle jag köpa en sproilans idag så skulle de nog bli en sån :)

den var grymt fin, hur står sig ttr600, xr600 och 640 lc4 mot ktm 660???
jag e rätt novis på dom, hittar inget på sök funk.

Last edited:
krillee_83 skrev:
2136008 tack för svaren! sökte verkligen men jag har väl formulerat mig fel... det lutar mest åt en 660 nu iaf. hur är service intervallerna på de båda?

Service intrevallerna är 250 mil... personligen skall jag använda hojen så för min del lutar det mera åt nån nice 640 modell... och där har man visserligen 25 kg överflödigt fett men service ligger på 500 mil.. och d funkar!

TTr är liten o smidig men klenare i motor tror om jag inte minns helt tokigt runt 45 hp.. Xr är vass... inga problem o få ut nånstans runt 60+ hp... dock något tyngre "läser papper" ca 145 kg..

finns nån på forumet som har lagt upp en pdf fil med massa info om motard hojar... kommer fasen inte ihåg va den heter tyvärr men ska väl inte vara svår att hitta... däristår allt man behöver veta sågott som...

wicknertz skrev:
2136038 Service intrevallerna är 250 mil... personligen skall jag använda hojen så för min del lutar det mera åt nån nice 640 modell... och där har man visserligen 25 kg överflödigt fett men service ligger på 500 mil.. och d funkar!

TTr är liten o smidig men klenare i motor tror om jag inte minns helt tokigt runt 45 hp.. Xr är vass... inga problem o få ut nånstans runt 60+ hp... dock något tyngre "läser papper" ca 145 kg..

finns nån på forumet som har lagt upp en pdf fil med massa info om motard hojar... kommer fasen inte ihåg va den heter tyvärr men ska väl inte vara svår att hitta... däristår allt man behöver veta sågott som...

då utesluter jag ttr:en, siktar nog in mig på ktm:s maskiner... vill personligen ha en relativt lätt maskin, blir mkt stadskörning för min del.. ska söka efter pdf filen, tack för svaren!!!!

625 SMC från 2005 och framåt har 500 mils serviceintervaller, 660 har jag inte koll på.

wicknertz skrev:
2136038 Service intrevallerna är 250 mil... personligen skall jag använda hojen så för min del lutar det mera åt nån nice 640 modell... och där har man visserligen 25 kg överflödigt fett men service ligger på 500 mil.. och d funkar!

Man får knappast 60+ hk i en luftkyld XR600.. Har sett en seriös trimmad xr som fått ca 50-55 på slangen (minns inte riktigt). Då är motorn och allt inte orginial för ett öre.

-MLM- skrev:
2136690 Man får knappast 60+ hk i en luftkyld XR600.. Har sett en seriös trimmad xr som fått ca 50-55 på slangen (minns inte riktigt). Då är motorn och allt inte orginial för ett öre.

Okej i rest my case var helt inne på 650 .... äldre har ja inte riktigt som vanligt koll på men ändå... ;-)

Mr_M5 skrev:
2135046 Ska du ha en 660 SMC, så har jag en Sprittans NY -05:a(Snyggaste modellen) till salu. Den kan du köpa av mig med alla garantier, 0 mil, för ett kanonpris...

PM:a isf.

Mvh Kimmen.

Kimmen, du har pm! Svara så fort du ser det, gärna ännu snabbare :D

Back