Köpa motard för första gången!

A.C

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Tenere 700
Tjenare grabbar!

Ska efter ett par års uppehåll köpa hoj igen. Hade sporthoj innan och tänkte nu testa motard för att se om det är nått för mig.

Så vad ska man titta på när man köper motard. Finns det några vanliga "fällor"? Är det vanligt med skruvade mätare?

LIgger tex den här bra till prismässigt? http://www.blocket.se/vi/16297736.htm?ca=11_s

tror inte det är så mycket skruvade mätare. mer vanligt är det nog att koppla bot den helt. är ju bara en kontakt som ska delas så rullar den inte en meter. men åker du o kollar på en hoj som påstås ha gått 40 timmar på 3 år men ser ut som fan så kan du ju gissa att den gått längre.
sen ska du inte stirra dej blind på fin plast. det är billigt o byta o hojen ser ut som ny efteråt.

Annars är ju denna fin. :gnissla

http://www.sporthoj.com/annonser/?id=16324

Nämen vafan, kolla skicket som sagt, och skruva mätare gör man inte på nyare hojar, man drar bara ur sladden om man nu känner för det.

Jag gör inte det för det är inte ärligt, kul om man säljer hojen sen så står det 500 mil på mätaren men så har den rullat 3000 mil så rasar den efter en vecka.

Hmm....

En reflektion angående: http://www.blocket.se/vi/16297736.htm?ca=11_s

Gick inte dirtbike i konkurs?

Kolla bara att det inte är nåt konstigt... Att den typ tillhör kronofogden eller nåt innan du köper. Jag kan inget om konkurser och sånt så det kanske är tvärlugnt. Men kolla innan köp så du inte blir lurad.

/Lucky9

Hmm....

Kolla bara att det inte är nåt konstigt... Att den typ tillhör kronofogden eller nåt innan du köper. Jag kan inget om konkurser och sånt så det kanske är tvärlugnt. Men kolla innan köp så du inte blir lurad.

/Lucky9

Ok, det enda man kan kolla är väl att det inte finns några lån på hojen?

Nästa fråga: Varför finns det knappt några -03 -04 till salu för, finns ju bara 00-02 och ett par -05? Såldes det inga Duke då?

Sitter vajer på Duke!

Vet ej varför det finns så få nya antingen så vill dessa ha sina kvar eller så såldes det inte så många då ev 660 lockade mer!

Kolla ordentligt att inget olämpligt följer med hojen såsom skulder mm, tydligen nu för tiden så står det på regbeviset om det är avbetalning på fordonet.

Hmm....

/Lucky9

Nä dirtbike har öppnat igen och den röda Duken står i butiken. Ligger vid staoil i midsommarkransen (brevid puben the swan).

Om du hade tänkt köpa mutard så skulle jag rekommendera en sumo...hade en KTM 640 förra sommaren och tröttnade ganska snabbt på skaket och hastigheten uppgår till max 130 innan man typ ramlar av.
Köpte en Ktm 950 till denna sommar och är supernöjd..inget slår en V-Twin!
Serviceintervallerna är bra (dock 4000kr till i försäkring men lätt värt det)...komforten toppen och på bakhjulet går den lättare än min 640...660 är ju ett alternativ fast den är det ju snabbare intervall på service, men om man gillar satt serva så.... Annars håller jag med i föregående inlägg ang. mätare och sånt

Om du hade tänkt köpa mutard så skulle jag rekommendera en sumo...hade en KTM 640 förra sommaren och tröttnade ganska snabbt på skaket och hastigheten uppgår till max 130 innan man typ ramlar av.
Köpte en Ktm 950 till denna sommar och är supernöjd..inget slår en V-Twin!
Serviceintervallerna är bra (dock 4000kr till i försäkring men lätt värt det)...komforten toppen och på bakhjulet går den lättare än min 640...660 är ju ett alternativ fast den är det ju snabbare intervall på service, men om man gillar satt serva så.... Annars håller jag med i föregående inlägg ang. mätare och sånt

Stor skillnad, 500mil på 660 och 750 mil på 950...........jättestor

(om man håller sig till 05 eller nyare på 660´n)

Stor skillnad, 500mil på 660 och 750 mil på 950...........jättestor

(om man håller sig till 05 eller nyare på 660´n)

Precis, men förhoppningsvis har killen som startat tråden koll på det så han köper en nyare modell om han skulle bestämma sig för det och inte vill serva..:yoparty

Sådär, då var ny hoj inhandlad. Det blev en ny KTM Duke II -05. Så nu blir det 100 lugna mil i vårsolen, innan man kan börja gasa! Skönt att ha hoj igen efter ett par år utan. :)

Sådär, då var ny hoj inhandlad. Det blev en ny KTM Duke II -05. Så nu blir det 100 lugna mil i vårsolen, innan man kan börja gasa! Skönt att ha hoj igen efter ett par år utan. :)

Det säljs alltså "nya" -05or :va
vart köpte du hojen?

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back