Köpa motard/enudro

Sanjuro

jagvillintehanånjävlatite l
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
CBR 600 fs, KTM 640
Jag undrar vilken av en Honda XR 400-600 eller nån av Husaberg 600 cyklarna som det är mest service på och hur de är långa sträckor, hur är de jämfört på en crossbana?
Söker en allround hoj med långa service intrevaller på.

Sanjuro skrev:
Jag undrar vilken av en Honda XR 400-600 eller nån av Husaberg 600 cyklarna som det är mest service på och hur de är långa sträckor, hur är de jämfört på en crossbana?
Söker en allround hoj med långa service intrevaller på.

Använd sökfunktionen.... :fatta!
Husa = race = snabb som fan = mycket service! Du vill inte heller toura med en Husa, arslet domnar bort efter ett, tag likaså armar
Honda = mer gatanpassad = mindre service

Servicen räknar man inte i mil utan i timmar, beroende på hur petig man är och hur man kör så är det mellan 5 å 10 timmars på olja, och 10 timmar på ventiljustering, 10-20 timmar på oljefilter. (För att ingen ska klaga så tar jag den här infon ur servicemanualen, som säger (på olja) 5 timmar cross och 10 timmar enduro).

10 timmar i 100km/h blir hundra mil, men jag har ett snitt på 70km/h med blandad gat och banåkning, så dvs 60-70 mil innan ventiljustering.

Orkar man inte lyfta på tanken då å då så köper man en XR, men man har mycke roligt för det man skruvar ;)

Nyheter
En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt