Köpa motard, budget på 35000:-!

mp_87

Ny medlem
Gick med
19 Apr 2005
Hoj
KTM 640 sm
Vilken supermotard ska man köpa, om budgeten ligger på högst 35000kr? Jag har sett en ganska fräsch Yamaha tt 600r för 36000, en 00a. Hur går en sådan?
Har sökt på forumet och jag har uppfattat det som att den går dåligt.. men borde jag inte bli nöjd som bara kört 125a tidigare.. vad gör en sån 0-100 på? Hk?
Och sen ligger där lite gamla husaberg och sånt på blocket, såg någon 95a för 27000 .. är det fina saker?
Vill ändå kunna leka upp den lite på bakhjulet efter svängarna ju :rolleyes:

trimmad derbi senda sm ? :rolleyes:

nää.. ärligt vet jag inte.. svårt att hitta för det priset tror jag.

Jag åker TTR, fördelen med denna maskin är framförallt serviceintervallerna 600 mil för oljebyte, 1200 mil för ventiljustering. Enligt mig så är det en fin fin hoj att åka på med gott vrid från botten. Mycket fina fjädringskomponeter, bla Öhlins bakdämpare. Jag är nöjd, trots klivet från R600 till TTR. Man har ett helt annat körsätt på en stånka, det behöver inte gå så jäkla fort för att det ska vara roligt, särskilt inte om man kör grus. Köpa Husa för 36k är som att be om problem, om du inte är duktig på och meka/serva. Tror du har två modeller och välja på om du vill slippa skruva allt för mycket. TTR och XR 600, möjligen DR650 om du hittar en motardkittad sådan.

An3Azz skrev:
Jag åker TTR, fördelen med denna maskin är framförallt serviceintervallerna 600 mil för oljebyte, 1200 mil för ventiljustering. Enligt mig så är det en fin fin hoj att åka på med gott vrid från botten. Mycket fina fjädringskomponeter, bla Öhlins bakdämpare. Jag är nöjd, trots klivet från R600 till TTR. Man har ett helt annat körsätt på en stånka, det behöver inte gå så jäkla fort för att det ska vara roligt, särskilt inte om man kör grus. Köpa Husa för 36k är som att be om problem, om du inte är duktig på och meka/serva. Tror du har två modeller och välja på om du vill slippa skruva allt för mycket. TTR och XR 600, möjligen DR650 om du hittar en motardkittad sådan.

Jasså, okej, jag hade inte tänkt köra så mycket grus direkt.. Men sen tar jag ju klivet från 125a till ttr isf., istället för från r600 , så jag kanske blir nöjd ändån med draget?
Hur låter en ttr, är det grymt husaberg-knaster eller BMW-dakar-polishojs-ljud? :banana
Skulle väldigt gärna sett en film med en ttr.. NGN? :)

mp_87 skrev:
Jasså, okej, jag hade inte tänkt köra så mycket grus direkt.. Men sen tar jag ju klivet från 125a till ttr isf., istället för från r600 , så jag kanske blir nöjd ändån med draget?
Hur låter en ttr, är det grymt husaberg-knaster eller BMW-dakar-polishojs-ljud? :banana
Skulle väldigt gärna sett en film med en ttr.. NGN? :)

Om vi säger så här, med mitt öppna Vampire slip-on så håller folk och fä för öronen när jag åker förbi. Den låter kort och gott som själve fan själv. Jo nog tror jag du blir nöjd, det är en lättkörd hoj, med god lekpotential och fint vrid. Går enligt uppgift att slanga lådan ut med dom oxå, men det vet jag inget om :rolleyes: Har bild på min i profilen om du är nyfiken.

Är det bara jag som inte tycker att duke är en supermotard. En supermotard för mig är en offroadhoj med 17" hjul :tungan

Du köper min TE610, sen handlar du motardhjul till kalaspris från www.dirtbike.at. Då har du den grymmaste rock`n roll-motarden du kan hitta för dom pengarna.

Nyheter
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande