Köpa mitt första ställ

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Hela kalaset kommer att sluta på 9800-10000 kronor. Helt sjukt igentligen men kostar det så smakar det :D Om det är sådär 15 grader ute och mulet räcker det då med ett underställ (långkalsong+långärmad tshirt) under skinnstället eller kommer man att frysa bollarna av sig?
prova i butik och köp från mlol.de eller fc-moto.de. det sparar dig några tusenlappar.
 

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Vill du veta? PM:a
Hoj
2SG6S
prova i butik och köp från mlol.de eller fc-moto.de. det sparar dig några tusenlappar.

Så här ligger det till. Var på min lokala MC-butik och provade Skinnställ. Inget passade om man nu inte vill ha ett segel runt kroppen vid lite fartvind:) Så då tog killen i butiken fram en måttabell från Halvarsson. Vi mätte och fyllde i så gott vi kunde. Fick idag besked från Halvarsson: De gick inte att sy in deras befintliga skinnställ till mig. Jag är tydligen för konstigt byggd för att det skall sitta. Så jag måste ha custom made... Sedan litar jag inte på e-handel i tyskland, har testat förut och ja.... Man får vad man betalar för. Och när det handlar om något så viktigt som ställ vill jag inte tumma på säkerheten. Vem vill ha läderhosen som stramar och fladdrar:tuttar ?
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Så här ligger det till. Var på min lokala MC-butik och provade Skinnställ. Inget passade om man nu inte vill ha ett segel runt kroppen vid lite fartvind:) Så då tog killen i butiken fram en måttabell från Halvarsson. Vi mätte och fyllde i så gott vi kunde. Fick idag besked från Halvarsson: De gick inte att sy in deras befintliga skinnställ till mig. Jag är tydligen för konstigt byggd för att det skall sitta. Så jag måste ha custom made... Sedan litar jag inte på e-handel i tyskland, har testat förut och ja.... Man får vad man betalar för. Och när det handlar om något så viktigt som ställ vill jag inte tumma på säkerheten. Vem vill ha läderhosen som stramar och fladdrar:tuttar ?
börja käka kreatin och gainer då samtidigt som du börjar gymma. kreatinet lägger på dig iaf 3-4kg vatten om du svarar bra, gainern ger dig lite fett och sen borde du gå upp några kilo muskelmassa och fett på några månaders tränande.

har beställt från mlol och fc-moto, funkat skitbra.
 

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Vill du veta? PM:a
Hoj
2SG6S
börja käka kreatin och gainer då samtidigt som du börjar gymma. kreatinet lägger på dig iaf 3-4kg vatten om du svarar bra, gainern ger dig lite fett och sen borde du gå upp några kilo muskelmassa och fett på några månaders tränande.

har beställt från mlol och fc-moto, funkat skitbra.

Jag tränar gym 2 ggr/vecka simmar 1 ggr/vecka och cyklar 6 km om dagen från och till skolan. Jag äter gainer, har också kört kreatin men slutat pga ingen verkan... Tro mig jag kan inte gå upp i vikt:mad:
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
1: Endast ställ om du ska tänka säkerhet. PSI verkar åtminstone vettiga att kontakta. Jag köpte ett STR-raceställ nu, förmodligen sämre kvalitet än Dainese och Alpinestars, men det kändes marginellt. Sitter bättre då jag har problem tvärtom med att vara 178 med 76 kg, och bredare rygg etc.

Kostade dock bara 6.300:- (före rabatt). Väl i garaget insåg jag att stället inte hade några fickor, så det blir till att alltid ha väska eller begränsa sig till att få plats med allt under sadeln.

2: Kreatin binder vatten och främst fett i musklerna. Man går upp X-antal procent pga detta men vinner ingenting i muskelutveckling, avslutad kur = avslutad effekt.

Ett stalltips baserat på en tro om att du äter mkt fett eftersom du ändå inte går upp är att skära lite på de farliga fetterna, dra ner lite på t.ex ris och andra kolhydrater och pressa i dig proteiner. Ät gris, ko, torsk, tonfisk, linser/böner och vassle (t.ex keso) i massor en perriod.. Träna tungt och intensivt 2/3 dar och se till att din vilodag verkligen är en vilodag och inte bara gymfri. Eller var seriös och ring en dietist!

Och måttbeställ ett cleant ställ nu :tummenupp
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Jag tränar gym 2 ggr/vecka simmar 1 ggr/vecka och cyklar 6 km om dagen från och till skolan. Jag äter gainer, har också kört kreatin men slutat pga ingen verkan... Tro mig jag kan inte gå upp i vikt:mad:
Ok nu var det inte menat att spåra ur din tråd till en träningstråd men tro mig det kan du. jag gick upp från 57kg till 76kg på 2år. men det gäller att äta, äta, äta och återigen äta. Sen räcker inte 2ggr/vecka utan du får pallra dig iväg iaf 4ggr i veckan och sen är det korta pass som gäller, helst inte över 45min.

Min tanke var att du skulle kunna köpa det smalaste stället som passar din längd och sen växa i det.
 

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Vill du veta? PM:a
Hoj
2SG6S
Ok nu var det inte menat att spåra ur din tråd till en träningstråd men tro mig det kan du. jag gick upp från 57kg till 76kg på 2år. men det gäller att äta, äta, äta och återigen äta. Sen räcker inte 2ggr/vecka utan du får pallra dig iväg iaf 4ggr i veckan och sen är det korta pass som gäller, helst inte över 45min.

Min tanke var att du skulle kunna köpa det smalaste stället som passar din längd och sen växa i det.

Visst det finns säkert de som kan gå upp i vikt genom att göra allt de ni rekommenderar. Men jag har liksom inte tid/ork att äta en halv gris om dagen och träna som en tok i 2 år bara för att kunna köpa ett ställ som jag behövde 2 år tidigare:3freak Sedan återstår att jag är 197 lång och vilket jag förstår hjälper inte kreatin mot längden:blah Så hur som helst så blir det en "custom made":D

OT: Skall man få ont i magen av kreatin?
 

Viggo

Medlem
Gick med
19 Aug 2004
Ort
sthlm
Hoj
-
Visst det finns säkert de som kan gå upp i vikt genom att göra allt de ni rekommenderar. Men jag har liksom inte tid/ork att äta en halv gris om dagen och träna som en tok i 2 år bara för att kunna köpa ett ställ som jag behövde 2 år tidigare:3freak Sedan återstår att jag är 197 lång och vilket jag förstår hjälper inte kreatin mot längden:blah Så hur som helst så blir det en "custom made":D

OT: Skall man få ont i magen av kreatin?
då är det en annan sak. sen ger ju lite kroppsvolym mer än att bara kunna passa i ett ställ..
nej inte för mig iaf, däremot lite högre blodtryck.

aja nog OT.
 

Fraden

Snart i någon skog nära dig!
Gick med
14 Feb 2006
Ort
Örebro-Län
Hoj
Vespa 300 GTS -16
Hoppas att jag kan låna tråden lite.
Jag tänkte köpa ett beg ställ till mig och min "minimotard" som jag håller på att bygga (nåja motarden skall ju inte ha skinnställ).

Men funderar lite på för strl man skall kolla efter i annonserna.
Är 178.5cm lång och väger 100kg.
Alltså tvärtom vad Mathias gör kan man säga.
Provade mitt gamla i strl 48 men det fick jag inte ens på mig över låren knappt. Stället var även för kort.
Se länk för bilder: http://hem.bredband.net/fraden/salu/skinn/index.html

Värstingmaskinen jag sitter på är sonens.

Hoppas verkligen att det är okej att jag lånar tråden lite.
 
Last edited:

Mathias84

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2007
Ort
Vill du veta? PM:a
Hoj
2SG6S
Hoppas att jag kan låna tråden lite.
Jag tänkte köpa ett beg ställ till mig och min "minimotard" som jag håller på att bygga (nåja motarden skall ju inte ha skinnställ).

Men funderar lite på för strl man skall kolla efter i annonserna.
Är 178.5cm lång och väger 100kg.
Alltså tvärtom vad Mathias gör kan man säga.
Provade mitt gamla i strl 48 men det fick jag inte ens på mig över låren knappt. Stället var även för kort.
Se länk för bilder: http://hem.bredband.net/fraden/salu/skinn/index.html

Värstingmaskinen jag sitter på är sonens.

Hoppas verkligen att det är okej att jag lånar tråden lite.

Passar ju perfekt! Skall ju sitta lite tajt :D :tungan
När jag var på min lokala mc-affär så provade jag Halvarssons ställ tyvärr så passade de inte alls. Men det går att få dem insydda eller utsydda:tummenupp (Om det varit möjligt för dem att sy in ett ställ till mig så hade det gått på 6000kr för byxa och jacka med skydd) Så jag kan rekommedera att du hör med din mc-affär och kollar upp kläder från Halvarsson.

UPDATE: Nu har mitt ställ kommit, bilder kommer ikväll :yoparty
 
Nyheter
Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top