Köpa minimoto

Ponte

Medlem
Gick med
15 Aug 2005
Hoj
GSX-R 600 -97
Jag är grymmt sugen på att köpa en minimoto, för det första så har jag ingen aning om vars jag kan göra det, för det andra så har jag ingen större koll på minimotos öht.

Så berätta gärna lite om olika modeller, tillverkare osv, ta med priser, kvalité, leveranstider osv.

Tack på förhand :P

Ponte skrev:
Jag är grymmt sugen på att köpa en minimoto, för det första så har jag ingen aning om vars jag kan göra det, för det andra så har jag ingen större koll på minimotos öht.

Så berätta gärna lite om olika modeller, tillverkare osv, ta med priser, kvalité, leveranstider osv.

Tack på förhand :P
kolla in www.minimotocenter.se där finns d mesta

Okay, ska kolla in den länken också.

Surfade in på www.superbilligt.se, och såg modellen jag vill ha, "14x West" hette den visst och kostade 2600. Jag tycker det verkar otroligt billigt, så jag antar att kvalitén inte är nån höjdare. Någon här som har en sådan, och som kan berätta vad jag kan vänta mig om jag beställer en sådan?

Sen undrar jag hur tillgången till trim är för denna modell, länkar?

fatta som att det va en uppdatering på 14e som är väldigt poppis.
ska ochså köpa en minimoto nu i månadslutet.har kollat runt lite finns bla dealy.se och swebike.se de har ochså

kan dra ett kort & ganska allmänt svar.
dom billiga kina hojarna går sakta, dom dyra kina hojarna går fort.
ska du köra på gokart bana rekomenderar jag en liten utan fjädring.

samtliga kina hojar behöver en del uppgraderingar på kopplingen för at få bra acceleration
samtliga kina hojar har ganska mjukt matrial i skruvar & sån, så man drar dom lätt runda. hjullager är också en ditalj som inte håller så länge, men går att byta mor bättre grejor.

Oavsett var det står för effekt siffror & topphastigheter så fins det ingen kina hoj i dag som slår en orginal (modifierad standerd) i acceleration, tophastighet, bromsar & framförrallt gurveganskaper)

försök at få provköra dom olika hojarna så du inte köper nått som inte va nått för dig. jag vet flera som är nöjd med dom billiga för 2500:-, men dom flästa trötnar rätt snabbt på dom aldra billigaste.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT