Köpa minimoto?

Status
Ej öppen för fler svar.
Focus skrev:
Jag var lite osäker på den där Hampus men han verkar ha gjort den bästa affären av oss alla..... :tungan

Nå lite seriöst.
Hur går planerna? Antar att ni måste få ihop alla betalningar och sådant innan man beställer men tror du att du lägger in en order i början på nästa vecka eller?
Hur funkar det föresten helt praktiskt? Ringer du till Kina o säger "Tjenixen en stor container minimotors, tack" och sedan för över pengar? Fixar dom lastfartyg o sådant åt oss eller hur aktiv är du i den själva biten? Läste lite på den andra tråden där ni snacka försäkringar, luriga höststormar skall man oroa sig för sådant också? :gnissla

Början på nästa vecka är korrekt. Ja bättre går nog inte beställningen beskriva, behöver ju inte bekanta mig med dom direkt :tungan Dom fixar lastfartyg så det är inga problem, försäkring skall dom stå för men det kan hända att jag får teckna en själv. :(

hej jag igen...

har två frågor..

#1: Jag vill ha två st, LY-CIG12 och GS-311 (100cc) och nu kommer frågan
Ärligt
GS-311 kostar 290 usd = ca 2100kr
LY-CIG12 kostar 220 usd = ca 1600kr

så ja pröjsar två för 3700kr för att ja ska få de eller?!?! eller är det frakt med?

ps: undrar till nästa beställning

Niklas :banana

BlueDevil skrev:
hej jag igen...
så ja pröjsar två för 3700kr för att ja ska få de eller?!?! eller är det frakt med?

ps: undrar till nästa beställning

Niklas :banana
Det tillkommer frakt, moms och tull på det ja!

Städat lite..

Har städat lite bland färgerna i listan, en del färger var icke existerande och det går ju inte ha på en beställning :hihi.

Jag har använt min fantastiska slutledningsförmåga för att gissa vad ni vill ha. (be afraid...) :D

Ni som känner på er att ni använt ett visst mått av fantasi när ni angav färg kan väl kolla om ni är nöjda med mitt motförslag :tomten

Betallistan

:tummenupp

iksvo skrev:
Det tillkommer frakt, moms och tull på det ja!

aha okey vad tror in att det kan gå på om ja köper två st för 3700

Hur mycket kostar frakt o tull då??

Niklas hallblad :banana

Last edited:
Beställningsmatris..

Nu är snart min initiella insats till ända, jag har sammanställt beställningarna inför ordern och tänkte det kunde vara av allmänt intresse att se hur fördelningen över modell/färger blev.

Reservation finns för att kontainern inte går att stänga, då får det bli städning i listan :tomten

Bifogat

• Order_matrix_040910.JPG
    Order_matrix_040910.JPG
    66.1 KB · Visningar: 109
Hej hopp!

Tänkte bara fråga om beställningen går av stapeln snart... HOppas på snarast så vi får hem knarrarna....a :gnissla

BlueDevil skrev:
om ja skulle ha köpt en LY-CIG12 så va d skulle det gå på då men mons ocg frakt o sånt??

Moms är 25%, frakt är kontainerkostnad / antal hojjar (ca 20 USD). Sen tull, och lite omkostnader för hanteringen i och från göteborg och lagring etc.

Uppskattningsvis runt 2700 skulle jag tippa, Kristoffer har bättre koll..

Mvh /Daniel

dj_neo01 skrev:
Tänkte bara fråga om beställningen går av stapeln snart... HOppas på snarast så vi får hem knarrarna....a :gnissla

Vi har istort sett det vi behöver för att göra beställningen nu. Tanken var att det skulle göras på måndag. Kristoffer håller i den biten :tummenupp

DaGaz skrev:
Moms är 25%, frakt är kontainerkostnad / antal hojjar (ca 20 USD). Sen tull, och lite omkostnader för hanteringen i och från göteborg och lagring etc.

Uppskattningsvis runt 2700 skulle jag tippa, Kristoffer har bättre koll..

Mvh /Daniel

bike skrev:
Jag citerar ett av Therudeboys inlägg.

"Momsen landar på 18% dvs 7% mindre än dem andra här kommer betala, dock handlar ju inte det om några jättesummor för er som ej tar 20-30 st."

oket tack för svaret..
ska vara med på nästa beställning!! :yoparty

Niklas hallblad :banana

bike skrev:
Jag citerar ett av Therudeboys inlägg.

"Momsen landar på 18% dvs 7% mindre än dem andra här kommer betala, dock handlar ju inte det om några jättesummor för er som ej tar 20-30 st."

app app, läs igenom alla inlägg så ser du att den idén slopades. Tar ju genom sverige nu, inte fan kan jag sänka momsen själv som ligger på 25% ;)

bike skrev:
Okej!
Så det blir inget med att försöka gå igenom balticpool?
Företag brukar ju kunna dra av momsen?

Vi kommer gå igenom Balticpool men det svenska iställer för det lettiska. I lettland gäller 18%, på det svenska bolaget gäller ju 25% tyvärr.

Betalningar..

Nu har jag uppdaterat betaldalistan.. det var ett hästjobb att identifiera alla betalningar men allt ser nu rätt ut och pengarna på kontot stämmer :tummenupp

En bekräftad betalning saknades och är nu struken - men det var allt..

:tomten

Status
Ej öppen för fler svar.
Nyheter
Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...