Köpa minimoto, vad och vart!

alma

#94 i någon klass...
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Sköllersta
Hoj
Italienskt utan ram, BMW g450x, pw50, ttr 50, kx 65
Mina grabbar säger att dom vill ha en minimoto! Vad ska man köpa för någon? Vart? 2 eller 4 takt? Dom är 5 och 6 år! Jag kan inget om minimoto och än mindre meka. Vill ju gärna att dom ska få köra och inte stå och kolla på när farsan försöker meka:gnissla
 
Allt beror ju som alltid på hur mycket det får kosta, men vill du köra mer än meka så kanske du ska börja med en begagnad italienare (Polini,Grc,Dm tex)finns även Blata som är tjeckiska.

Det som gäller är en tvåtaktare på 39cc luft eller vattenkyld går bra både och till junior.

Hojarna ska i den åldern ge ca 4,2 hk och stryps med en bricka i utblåset (9mm)

Eftersom du stryper den så kan du även köpa en som har lite mer effekt från början, men det är valfritt och kanske lite beroende på vad du får tag i.

Köp nummer 2 av tidningen Allt om Mc så kan du läsa lite om minimoto där också om du vill...:tummenupp


Har du flera frågor så hör gärna av dig här eller via Pm så ska jag försöka svara på ytterligare frågor...

Mvh Jonas
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top