Köpa metall som privatperson?

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Hoj
TL1000R
Hej!

Är det någon som vet om man kan köpa lite fyrkantstång i koppar och rostfritt som privatperson någonstans i Stockholm? Det verkar mest bara vara för företag vad jag har hittat. :(
Det jag behöver är 25x25mm och så kanske någon meter lång eller så.

Toppen! Hittar dock ingen stång på hemsidan, men får ringa och kolla eller svänga förbi!

det saknas rätt mycket på deras hemsida måste jag säga, nu var jag iofs på Bauhaus i Linköping, men de hade mer än vad jag väntat mig på den avdelningen.
Själv vänder jag mig till lokala smeden när jag behöver material.

Sen tror jag de flesta företag som "bara säljer till företag" med lätthet säljer till privatperson om man frågar lite snällt :)

det saknas rätt mycket på deras hemsida måste jag säga, nu var jag iofs på Bauhaus i Linköping, men de hade mer än vad jag väntat mig på den avdelningen.

Sen tror jag de flesta företag som "bara säljer till företag" med lätthet säljer till privatperson om man frågar lite snällt :)

Yes! Får kolla upp det. Lite smidigare att ta sig till Bauhaus på helgen än att försöka ta sig till företag som bara kör 7-16 på vardagar, om dom nu ens säljer till privat då. :tummenupp

Jo, de har faktiskt en del. Lite klen godstjocklek och ska man ha lite mer än en stump så blir det lite dyrt. Rekommenderar Linköpings stål AB istället. Inga problem att handla som privatperson.

Kan man köpa privat där? Jag tänker mest på raderna:

"Kontoansökan
Betalningsvillkor: 20 dagar från fakturadatum. Lägsta faktureringsbelopp: 300:- + moms.
Kopia på giltigt registreringsbevis ska inkomma i samband med ansökan."

Om du klickar på om Bromma stål i meny så ser du denna text
Med närmare 2000 kunder så finns våra kunder inom de flesta branscher, främst är de inom byggsektorn i Stockholm och stockholmsregionen*som är i behov av stål och stålrelaterade tjänster. Vi välkomnar alla kunder att handla stål av oss, även privatpersoner är välkomna att handla hos oss.

Har också goda erfarenheter av bromma stål (som privatperson). Ett annat alternativ är att beställa från maskindelen.se men då tillkommer ju lite frakt.

Menar du vanliga fyrkantsrör?
Tjocklek på det rostfria?

Har säkert det liggandes hemma (annars kan jag fixa biiiilligt):tummenupp

Om du klickar på om Bromma stål i meny så ser du denna text

Har också goda erfarenheter av bromma stål (som privatperson). Ett annat alternativ är att beställa från maskindelen.se men då tillkommer ju lite frakt.

Jag får kolla in det när jag hinner då. Tack! :)

Menar du vanliga fyrkantsrör?
Tjocklek på det rostfria?

Har säkert det liggandes hemma (annars kan jag fixa biiiilligt):tummenupp

Nej, jag menade stång (tror jag det heter?). Dvs en solid fyrkant. :)

Huddinge stål har jag handlat från när jag har behövt stål.

En produktbeskrivning från nätet:
"Fyrkantstång är en varmvalsad, homogen stålstång med kvadratiskt tvärsnitt."

Fyrkantsrör är ihåliga, som runda rör fast fyrkantiga. :)

Man brukar kunna knalla in på företag som bara säljer till företag och be dom rota i spilllådor.
Dom orkar ju inte fakturera och momsa runt med privatpersoner men bullpåsen lever

Flak öl eller så brukar även chefen tycka är ok om dom anställda blir nöjda , dom får ju ändå bara återvinningsmetallpriser på skroten.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph