Som följer: Är 17 år just nu, kört lätt motorcykel i två år nu och det börjar bli dags för att skaffa tyngre hoj men nu ligger problemet i vad man skall åka. Har provkört en del hojar för att testa och känna hur det är att köra dom förövrigt. Har testat:
En strypt R6a: Var faktiskt ganska så totalt värdelöst strypt till 25kw, var ingen direkt större skillnad mot min trimmade 180 kubiks lätta motorcykel om jag skall vara ärlig.
En ostrypt R6a: Det kändes som om det var ett för stort hopp från trimmad lätt till tung.
En ostrypt R1a: Kändes som om jag körde en ostrypt R6a med senap i röven
Strypt CBR600: Kändes som om den här gick bättre än den strypta R6an men inte ens i närheten av den ostrypta.
En strypt (Om man nu kan kalla det) KTM 525: Kändes som om den var ostrypt. Men det är väl för att det inte är så stor skillnad i effekt jämfört med den ostrypta.
Det jag vill kunna åka är att åka lite fortare på vanliga 90-vägar utan att det varvar sönder och det fortfarande finns pulver till att åka lite fortare om man vill, inga 250 blås och swooooscha mellan bilarna alltså.
Vill även kunna åka lite bana senare då man har hyfsat nära till Gotland Ring.
För er som inte orkar läsa allt det övre kan bara läsa dom sista 5 raderna där allt i stort sett är sammanfattat. Det jag vill ha svar på är vad ni som kör mellanklass har valt just eran hoj.
En strypt R6a: Var faktiskt ganska så totalt värdelöst strypt till 25kw, var ingen direkt större skillnad mot min trimmade 180 kubiks lätta motorcykel om jag skall vara ärlig.
En ostrypt R6a: Det kändes som om det var ett för stort hopp från trimmad lätt till tung.
En ostrypt R1a: Kändes som om jag körde en ostrypt R6a med senap i röven

Strypt CBR600: Kändes som om den här gick bättre än den strypta R6an men inte ens i närheten av den ostrypta.
En strypt (Om man nu kan kalla det) KTM 525: Kändes som om den var ostrypt. Men det är väl för att det inte är så stor skillnad i effekt jämfört med den ostrypta.
Det jag vill kunna åka är att åka lite fortare på vanliga 90-vägar utan att det varvar sönder och det fortfarande finns pulver till att åka lite fortare om man vill, inga 250 blås och swooooscha mellan bilarna alltså.
Vill även kunna åka lite bana senare då man har hyfsat nära till Gotland Ring.
För er som inte orkar läsa allt det övre kan bara läsa dom sista 5 raderna där allt i stort sett är sammanfattat. Det jag vill ha svar på är vad ni som kör mellanklass har valt just eran hoj.
