Köpa mc utan servicebok?

Så du menar at en snygg hoj utan synbara fel ska man inte kjøpa om det inte finns kvitton på 10 oljebyten?? nej jag tror mycket mera på at noga kolla hojen och låta den tala for sig sjalv.....om ingen service gjorts syns det och marks det..

Låter som det inte e många som meckar själva..? När började dom dela ut service böcker till mc? Köpte min senaste nya hoj "Kawa" 02, då va det ingen som visste va service bok va i butiken.. trodde det möjligtvis va bmw som larva sej med böcker.

Låter som det inte e många som meckar själva..? När började dom dela ut service böcker till mc? Köpte min senaste nya hoj "Kawa" 02, då va det ingen som visste va service bok va i butiken.. trodde det möjligtvis va bmw som larva sej med böcker.

Lite det som är problemet för mig. Varken kan eller vill göra nåt själv. Visst, jag kan väl känna lite om det känns ok eller inte. Men känns ändå tryggt med en servicebok. Även om det kanske kan vara en falsk trygghet ibland. :huvet

Så du menar at en snygg hoj utan synbara fel ska man inte kjøpa om det inte finns kvitton på 10 oljebyten?? nej jag tror mycket mera på at noga kolla hojen och låta den tala for sig sjalv.....om ingen service gjorts syns det och marks det..

Hojen kan vara väldigt fin men en dåligt servad motor ser man inte lika lätt.

Har man en dyr hoj för nästan 100 000 så är det väldigt svagt av ägaren att inte ens klara av att spara kvitton om man nu är för snål för att lämna in den på service.

Jag skulle aldrig köpa en beggad hoj utan historik...

Jag har en bok till min hoj, jävligt viktigt om garantin ska gälla.:tummenupp

Jag har en bok till min hoj, jävligt viktigt om garantin ska gälla.:tummenupp

Min erfarenhet av ny garantierna på en hoj e att.du
"kan" få ersättning om motorn helt enkelt exploderar,OM du har servat hojen på en verkstad A 4-5000 per service under garantitiden. Annars så brukar dom säja att om det e något mindre knas att det är naturligt slitage.O hur ofta är det en motor som man inte trimmat..för har man bytt till icke orginal gäller inte garantin,som bara säjer pang..Annars så kan man laga en hel del själv mot vad man lagt ner på helt onödiga garanti servicar? Eller?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman