Köpa MC i Indien!

Med tanke på att det är import ifrån icke EU land så skall du momsa 25% på hela beloppet dvs inköpspris, frakt, tull etc.
 
Alla originaldelar kommer vara utbytta mot indienkopior, så du betalar för billigt krafs.
 
Är detta nya EU-regler? Vi var några kompisar som hjälpte en kille att fylla en container med hojar -00 och vi hade inga problem att regga dem i Sverige... :confused:

Det blev tyvärr den inhemska Enfielden och inte exportversionen och det var med råge den sämsta hoj jag någonsin ägt. I stort sett alla skruvar behövde efterdras, toleranserna i stötstångssätena var under all kritik (tror man skulle justera stötstängerna var 50:e mil under inkörningen), kromet flagade redan när vi rullade ut dem ur containern, alla exemplaren läckte olja och metallkvaliten var helt undermålig (en stötstång gick av för mig när jag skulle spänna kontramuttern vid stötstångsjustering, en polare som behöll sin lite längre än vi andra konstaterade b.l.a. att klacken som skulle greppa i kicksvänghjulet (?) blev runt och slutade greppa). :huvet

Fan..! Jag har i många år haft en dröm om att sticka till indien och köpa en gammal enfield och köra hem.
Fylla ett par packväskor med lite kläder och slitdetaljer till hojen sedan få en grym mcsemester på hemvägen.
Då jag forskat lite lätt så har väl Pakistan vart det land på vägen som oroat mej mest.
Att hojen inte gått att registrera i Sverige är jag fullt medveten om men det är ändå en grymt snygg hoj att parkera bredvid soffan i vardagsrummet och bara ta ut och sparka igång någon gång då och då.
Att kvaliten var lite undermålig visste jag men att den var så in i helvete dålig som du berättade visste jag inte. :död
Man vill ju inte spendera 2 månder med att stå utmed motorvägarna i Asien/Europa och se ledsen ut. Fuck.!
 
Flytta till Indien något år :tummenupp Ta sedan hem den som flyttgods!
 
Fan..! Jag har i många år haft en dröm om att sticka till indien och köpa en gammal enfield och köra hem.
Fylla ett par packväskor med lite kläder och slitdetaljer till hojen sedan få en grym mcsemester på hemvägen.
Då jag forskat lite lätt så har väl Pakistan vart det land på vägen som oroat mej mest.
Att hojen inte gått att registrera i Sverige är jag fullt medveten om men det är ändå en grymt snygg hoj att parkera bredvid soffan i vardagsrummet och bara ta ut och sparka igång någon gång då och då.
Att kvaliten var lite undermålig visste jag men att den var så in i helvete dålig som du berättade visste jag inte. :död
Man vill ju inte spendera 2 månder med att stå utmed motorvägarna i Asien/Europa och se ledsen ut. Fuck.!

Köp en "export-Enfield", regga den i Sverige, skeppa den till Indien, flyg ned och kör sedan hem den igen :)

Eller så hittar du någon att köpa den tillsammans med, en kör ned den och den andra flyger till Indien och kör hem den...
 
Låter det för bra så är det för bra..

Enligt ovan sida kostar en CBR1000RR - Pearl Sunbeam White(HRC) i Delhi "On road" 1486412 Rupie vilket enligt valuta.se är ungefär: 177168,42 SEK, vilket kap!!
Lägg till frakt, resa, boende, mat + moms på köpet och frakten, sen skall den bara registreras också :tummenupp
Blir det under 300' tro? Skulle nog tipsa om att iomportera från Norge i samma veva, där kan man göra liknande kap! :rofl
 
Sitter o käkar burgare i goa nu.. imorrn skaffar jag en 2007a med helrenoverad motor för 70000rs=8000 svenska. Ska bli kul o se om den håller genom inkörningsperioden på 50 mil :D veven sprack så den e i närmsta stad för svetsning, balansering och slipning.. dom påstår att dom slänger ihop hela motorn över dan.. zköj!
 
Sitter o käkar burgare i goa nu.. imorrn skaffar jag en 2007a med helrenoverad motor för 70000rs=8000 svenska. Ska bli kul o se om den håller genom inkörningsperioden på 50 mil :D veven sprack så den e i närmsta stad för svetsning, balansering och slipning.. dom påstår att dom slänger ihop hela motorn över dan.. zköj!

Hur smakar burgarna i goa?
 
Goa som faen! Slutade med en Thunderbird för 40000. Lite kopplingsfix, annars fin..
 
Back
Top