Köpa mc från tyskland

Jag vet men det var som en fortsättning av Tewdie. Men tänk om alla du kollat på är i rötet skick. Då har hela resan varit i onödan. Istället kunde du åkt och kollat på den för 10k mer som var i grannstaden så hela resan kostade 50kr istället. Får man verkligen tag på en så kan det löna sig men behöver inte göra det för det.

Får man fråga om du var i tyskland och köpte mc?? För man åker ju knappast ner för att titta på 1 hoj man är intresserad av....

2777552 Får man fråga om du var i tyskland och köpte mc?? För man åker ju knappast ner för att titta på 1 hoj man är intresserad av....
Om du ser så skrev jag att det var en fortsättning av det Tewdie skrev!!!!!

Sedan står det "Men tänk om ALLA du kollat på är i rötet skick."

Läs! Tänk efter! Skriv sedan!

2777561 Då äger mitt tips :yoparty
Jo visst. Man kan säkerligen fixa en hoj relativt billigt så men en fråga kvarstår då. Varför gör inte alla det om man garanterat tjänar massor med pengar? Finns de som importerat hojar in hit och sedan fått reda på att det inte går att regga dem ens. ;)

2776927 Jo jag håller med dig Tewdie faktiskt. Man kan tjäna på det men ofta så blir det inte värt det i slutändan. Samt att du vet inte skicket förns du kommer dit. Så om man bestämmer sig för en också kommer man ner också ser den ut som skit. Vad gör man då? Köper eller åker hem?
Precis, orka köpa nånting man inte vill ha egentligen. Har man oflyt så... :död

Jo visst. Man kan säkerligen fixa en hoj relativt billigt så men en fråga kvarstår då. Varför gör inte alla det om man garanterat tjänar massor med pengar? Finns de som importerat hojar in hit och sedan fått reda på att det inte går att regga dem ens. ;)

LATHET!:slicka

Om man lyckas köpa en hoj i Tyskland som inte går att regga in, så är man inte ens tillräkligt smart för att klara körkortet.

2777602 LATHET!:slicka

Om man lyckas köpa en hoj i Tyskland som inte går att regga in, så är man inte ens tillräkligt smart för att klara körkortet.
Tror inte lathet spelar så stor roll om man tjänar typ 15k på det. ;) Har för mig Jojje importerade en nsr som inte gick att regga i Sverige.

Last edited:
Tror inte lathet spelar så stor roll om man tjänar typ 15k på det. ;) Har för mig Jojje importerade en nsr som inte gick att regga i Sverige.

KLANTIGT att inte kolla upp så man får alla papper på hojen.

Folk är bara rädda för att dom inte vet hur fan man reggar ett fordon.
Se till så man får alla jävla papper så är saken biff.

2777816 KLANTIGT att inte kolla upp så man får alla papper på hojen.

Folk är bara rädda för att dom inte vet hur fan man reggar ett fordon.
Se till så man får alla jävla papper så är saken biff.
Han hade papper. Var något med ramnr som inte var en riktig märkning samt att motornr inte stämde tydligen. Trodde inte motornr skulle ha någon betydelse men det kan ju hända att det var en av de andra motorerna på den. Finns ju en del olika nsr motorer.

Han hade papper. Var något med ramnr som inte var en riktig märkning samt att motornr inte stämde tydligen. Trodde inte motornr skulle ha någon betydelse men det kan ju hända att det var en av de andra motorerna på den. Finns ju en del olika nsr motorer.

Jaja, jag har köpt hoj i Tyskland 2 gånger nu, syrran har köpt hoj där en gång, farsan har köpt bil där en eller fler gånger.
Aldrig något problem, ser man bara till att få alla papper och att man är lite motorkunnig och kan kolla så saker på fordonet stämmer så är det inga problem.
Och man kan åka hem glad och nöjd och veta att man sparat in ca 10.000 eller mer(som i mitt fall)

Regel nr ett när man ska importera hoj från Tyskland är att man har reghandlingar på hojen och att dessa stämmer med hojen. Fahrzeugbrief eller för 125:a Fahrzeugschein och CoC dokument. Har fixat ett prejudikat från vägverket för 125:or för några veckor sedan. Bilprovningen hade dålig koll på vad som gällde för småhojar.:tummenupp

Nr två är att hojen är i orginalskick. Kan gå ändå, men dumt att chansa.:rolleyes:

Nr tre, leta upp flera hojar så Du har backup ifall första eller andra hojen är skit. Nu är oftast tyska hojar bra. Man måste t.ex enl lag ange ifall hojen varit omkull någon gång.:)

Jo, måste vara inskrivet i Fahrzeugbrief, liksom alla ändringar som gjorts på hojen , annan däckdimension t.ex eller slipon. Kolla i tyska annonser. Står på väldigt många att de varit omkull. Även om de är reparerade på märkesverkstad. Jämför med annonser på blocket och se hur många som anger att man klotat med hojen.

Jag var nere och hämtade min. Jag fick alla papper som jag behövde.
Åkte hem och bokade en reg. besiktnings tid, åkte dit och det tog en halvtimme sen var det klart.
Så det är inte så svårt som många verkar få det till.

Alltså vilka ppaer är det som man ska ha med därifrån... När man köper (från fabrik) får man med alla papper eller måste ägaren fixa fram papprerna eller ska köparen fixa fram nåt?...

Hur går det till från att man får pappren från ägaren till besiktningen?

Alltså vilka ppaer är det som man ska ha med därifrån... När man köper (från fabrik) får man med alla papper eller måste ägaren fixa fram papprerna eller ska köparen fixa fram nåt?...

Hur går det till från att man får pappren från ägaren till besiktningen?

Lägger du ihop FJ1200's inlägg och blackburn_xt's inlägg så ser du hur det går till, alla papper får du av ägaren.

hur mycket extra kann det kosta :confused:

Hur mycket extra?

Last edited:
Lägger du ihop FJ1200's inlägg och blackburn_xt's inlägg så ser du hur det går till, alla papper får du av ägaren.

Hur mycket extra?

Men Fj1200 sa att hojen bör vara i orginal skik men om man köper en hoj som är stylad eller nåt? eller är dem pet noga på de där?

2777890 Han hade papper. Var något med ramnr som inte var en riktig märkning samt att motornr inte stämde tydligen. Trodde inte motornr skulle ha någon betydelse men det kan ju hända att det var en av de andra motorerna på den. Finns ju en del olika nsr motorer.
Stulen hetter det på svenska..

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...