Köpa mc för övningskörning?

kör upp med en cykel från orange county choppers om du e man.

annars håller jag med några andra i tråden om att honda cb750 är sjukt bra uppkörningshojar. löjligt lätthanterade.

Vad skiljer dom äldre Kawasaki Z 750 och GT 750? Jag funderar på att kika på en GT 750 ikväll, och den bör väl fungera lika bra (/dåligt) som en Z!?

Min är till salu om en vecka! gjorde precis som dej och köpte en billig lättkörd motorcykel som ska väck precis efter uppkörningen :) Suzuki GS500 i jättefint skick, med eller utan strypning :) om du är sugen kan jag ev leverera dej till dej då jag kommer bli sugen på att köra lite när kortet är taget :)

En GS500 får man väl inte köra upp för obegränsat med. Det måste ju vara minst 700cc och minst 35 kW för det.
Jag antar att det är det TS är ute efter eftersom han inte kan köra upp på motard då det är för liten cylindervolym.

Som någon redan skrivit. Honda CB750 eller Suzuki GSX750 av äldre modell. Det är ju sådana som dom flesta körskolorna använder sig av även om dom har relativt nya hojar.
Är den minst 20 år gammal kostar försäkringen drygt 1600 hel/hel för en classicaförsäkring hos Bilsport & MC.
Inte värsta, coolaste hojen men dom har en viss nostalgi över sig och det går faktiskt att ha relativt roligt på dom även om dom med dagens mått mätt har en ganska vek ram, halvklen motor och taskiga bromsar.
Polaren har just skaffat sig en CB750 F2 från -83 för att övningsköra på. Kostar obetydligt mer än ett juste MC-ställ och du kan sälja den för samma pris när du är klar med den.

Last edited:
Ok, men är en GT 750 från -83 duglig? Behöver ett snabbt svar och förhoppningsvis kommer cykeln att vara till salu igen redan nästa vecka...

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka