Köpa licenshoj eller ej nästa år

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
SÅlde min banhoj härmodagen och går nu å letar efter ny hoj.

kan itne bestämma mig om jag skall köpa en oreggad eller en reggad hoj nästa år.

Man får i regel en lika bra hoj ca 15000 kr billigare om den itne går att regga.
Jag har ingen licens nu men licens kommer tas i vår. Inte för att köra race i huvudsak utan för att träna ett år till och om man fortfarande brinner för de börjar köra rookie 1000 eller dyligt.

Hur är de att sälja en reggad vs en oreggad? är de svårsålt utan papper.
har kört ca 4 heldagar å 3 kvällskörningar i år i snabb gatgrupp, kommer jag sakna å ligga och ha kul med polarna och istället få ligga sist i licens å utvecklas?

ett jälva i-lands problem men kan inte bestämma mig.

har kikat lite på k5or och k6 or till bana då jag har en k6a på gatan och hade varit kul å ha samma hoj.

har även kikat lite på humlans om de skall vara oreggat. Finns några likvärdiga me men har ju varit ägare av hans före detta hojjar innan så får la fortsätta i god anda.

har dessutom hittat 2 licens hojjar jag e intresserad av och 2 gatreggade r1000 hojjar.

så svårt att bestämma mig. 90 k låter ju mö för en banhoj men så länge den inte blir helt krokig så bör man ju få tillbaka en 75-80 näst höst.. de blir som ett dyrt uttlägg med taskig ränta.

Last edited:
jag tror dom flesta räjs-åkare skiter i vilket, vi kommer inte åka gata mer utan tittar på helt andra saker när vi köper. Där imot verkar många som köper sin första RR-hoj bry sig mer. Där har du väll också den stora skillnaden när du ska sälja.

björn

Kom till anderstorp imorgon och testa så kommer dina tvivel att försvinna:tummenupp

ja kommer ner i morgon och kikar.. skall ändå ner... dock blir de nog ingen körning då jag är sådär halvpigg. tog bort mandlarna i morse...

de handlar inte omdin hoj är dålig eller inte för din gamla dög fint och denna lär vara betydligt finare. de handlar om man skall åka gatreggat elller ej. tar man licens lär la man inte åka allt för mö i garguppen gruppen ändå...kanske?

jag tror dom flesta räjs-åkare skiter i vilket, vi kommer inte åka gata mer utan tittar på helt andra saker när vi köper. Där imot verkar många som köper sin första RR-hoj bry sig mer. Där har du väll också den stora skillnaden när du ska sälja.

björn

jag har en annan hoj så även om den är gatreggad skall den bra gå bana. Men är den reggad har man möjligheten att åka både licens och olika gatgrupper.

Jag är ingen talang så jag behöver åka mö för å bli snabb. därför kommer jag vara tok långsam i början av nästa säsong.:) lika bra å börja i långsam gatgrupp och gå uppåt...:D

Last edited:

jag har en annan hoj så även om den är gatreggad skall den bra gå bana. Men är den reggad har man möjligheten att åka både licens och olika gatgrupper.

actionpics tex har ju lic grupper, vet inte hur det ser ut med andra banarangörer :va så jag tror ju inte att din körtid kommer påverkas nämnvärt pga att du har en oreggad hoj :)

björn

kanske itne. tåls att fundera på veckan ut sen får de fan bli köp. måste ha en pärla att vårda i vinter för å vupra omkring me i sommar:)

Orkade inte läsa allt som stod. Men skillnaden på en oreggad och inreggad hoj är väl egentligen så mycket..

Är väl mest att det är mycket svårare att sälja en hoj som inte är reggad. Det är helt enkelt en mindre marknad för en sådan hoj.

Orkade inte läsa allt som stod. Men skillnaden på en oreggad och inreggad hoj är väl egentligen så mycket..

Är väl mest att det är mycket svårare att sälja en hoj som inte är reggad. Det är helt enkelt en mindre marknad för en sådan hoj.

ja de var de som var tanken.
får se hur jag gör. man får ju betydligt mer hoj för pengarna om den är oreggad och man ändå bara tänker åka bana.
de tråkiga är dock att man bara får köra licens med den, men har man väl börjat löra licens å fått upp tempot så vill man säkert inte byta heller.

äsch handla du... tänkt inte på när du ska sälja den redan nu!
du ska ju hinna använda den ett tag först o kanske ändrar dej fram o tillbaks många ggr innan du kommer sälja den :)

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...