köpa laddare, ctek?

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
Tja på er!

Nu när vintern närmar sig är det dags att införskaffa laddare.
Är det värt att skaffa en ctek? Har hört många som haft krångel med ctek-laddare. Dock inte allt för konstigt med tanke på att det verkar finnas en sådan i varje garage.

Om man nu skaffar en ctek, finns det extra kablar med snabbkontakt/kabelskor så man kan använda den smidigt till bägge hojarna och bilen?

Sökte och hittade bara gamla trådar i ämnet. Så jag tänkte att det kanske är dags för en ny ifall nu ctek har blivit bättre?

Tacksam för svar!

MVH Niclas
 
Last edited:

Kowe

www.koweracing.se
Gick med
30 Jun 2007
Ort
I Garaget....
Hoj
-00 RSVR, -07 RSV BoTT #17, RSVR 06 Regncykeln :)
:tummenupp Kör själv en zafir 90 fungerar ypperligt både till bil och Mc:n. Har för mig jag gav typ 495:- för den helt klart värt det enligt mig. :Bugar
 

Pacman

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Göteborg
Hoj
Race-R1 -05, KTM 520 EXC, Suzuki RM 250
Har inte testat CTEK men har en enklare laddare som kostade 70 spänn på Biltema. Funkar bra den med, fast man får hålla lite mer kolla själv. Brukar ladda batteriet en stund då och då under vintern.
 

Softishman

Fixare
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
SP1 Special Edition
CTEK ska man ha, vill man ha det bsta så är det en sån man ska satsa på! Som tidigare talare redan sagt så följer det med kabelskoanslutning och klämmor så att du kan montera kabelskorna på hojen och bara koppla in snabbkontakten när du ska ladda! Hur smidigt som helst!!!
 

Rockoholic

Återfallsknutte
Gick med
4 Jul 2006
Ort
jorå...
Hoj
Specialized Rockhopper 29er 2011 Bianchi Via Nirone 7 105 2011 BMW F800R 2011
CTEK ska man ha, vill man ha det bsta så är det en sån man ska satsa på! Som tidigare talare redan sagt så följer det med kabelskoanslutning och klämmor så att du kan montera kabelskorna på hojen och bara koppla in snabbkontakten när du ska ladda! Hur smidigt som helst!!!

Jo men jag tänkte ifall det finns att köpa till fler sladdar med kabelsko/snabbkontakt så man kan ha dessa snabbkontakter fast monterade i bilen och på motorcyklarna. Om det kostar för mycket är det dock inte värt det med tanke på att batteriet i bilen och yamahan sitter rätt bra till. Dock är det inte så bra på hondan med tanke på att det är kraschkåpor som man ogärna tar av och på mer än nödvändigt. Lutar åt en CTEK då. Jula säljer och jag bor ca 2 mil därifrån. Blir väl en tur dit i veckan :tummenupp

Tackar så mycket för hjälpen!
 

Chronic

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 Jun 2003
Ort
S T H L M
Hoj
Sålt alla....
Jo men jag tänkte ifall det finns att köpa till fler sladdar med kabelsko/snabbkontakt så man kan ha dessa snabbkontakter fast monterade i bilen och på motorcyklarna. Om det kostar för mycket är det dock inte värt det med tanke på att batteriet i bilen och yamahan sitter rätt bra till. Dock är det inte så bra på hondan med tanke på att det är kraschkåpor som man ogärna tar av och på mer än nödvändigt. Lutar åt en CTEK då. Jula säljer och jag bor ca 2 mil därifrån. Blir väl en tur dit i veckan :tummenupp

Tackar så mycket för hjälpen!

Finns lösa att köpa, tror de kostar 79,-
 

Helios

ketchup, stark senap, rostad lök
Gick med
11 Oct 2006
Ort
Stockholm
Hoj
Suzuki
Kan undra om artikel 50-5482 på clasohlson är det du är ute efter?
 

SwedB

Nu utan fegrand
Gick med
25 Apr 2006
Ort
Solna
Hoj
Suzuki SV 1000S -04 - Rör ej!
Dessa kablar finns även att köpa på Mekonomen för 45 kr. :mattias
Artikelnr: 42-3600-1
 

skyfarter

Ny medlem
Gick med
16 Dec 2004
Ort
Bromma
Hoj
YAMAHA FZ6S
Jag köpte en mascot 3 stegs laddare på clasohlsson för under 300kr som fungerar bra. Ctek är rätt dyr med tanke på att det är en enkel 3 stegs laddare.
 

SilverJonten

Ny medlem
Gick med
9 Sep 2007
Ort
GBG
Hoj
KTM690E/SMC, KXR250, Artic Cat 550 / ZR800
Kan varmt rekommendera CTEK´s laddare.
Har 2st en till bågarna o en som sitter in pluggad på cabben i garaget.
Med lite tid o flax fixar de till o med riktigt urladdade batterier som man i vanliga fall skulle slängt.
Mkt bra grejer.

// JN
 

Crille

.
Gick med
16 Jul 2003
Ort
Givetvis
Hoj
.
Jag kan också varmt rekommendera Ctek laddarna, har två olika från dom och dom funkar toppen även på riktigt urdragna batterier...

Sladdar kan du själv göra, finns kontakter att köpa stycke vis på bla Kjell & CO någon butik som säljer radiostyrt (Kabelsko till batteri RC bil)
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Dom lösa sladdarna finns även hos dom som säljer Duells!
Art nr:14-993 Laddkabel "Comfort Connect" 58,00 kr
 
Nyheter
Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Top