Köpa krympslang i "mellanstora förpackningar"

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Då jag bytte till LED-blinkers på Thurxtonen såg jag att jag börjar få dåligt med krympslang på "lagret" i garaget. Jag har brukat använda biltemas krympslang som är förpackad i rulle, säkert inte världens bästa men jag tycker den har funkat. Ska nog till Luleå nästa vecka och tänkte kolla vad som behöver kompletteras men nu hittar jag ingen krympslang hos biltema.

Vad kan man hitta krympslang i mellanstora förpackningar säg 5-15 m eller nåt sånt till vettiga pengar? Beställa via nätet är att föredra då alla butiker ska befinna sig så ocentralt;)
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Hittar ingen förpackning på "metervara" hos classe bara stumpar, ibland vill man ju ha lite längre bitar speciellt om man håller på i traktorerna.

Nån som kan bekräfta att krympslangen finns kvar i sortimentet? Jag tänkte direkt att dom fått ta bort den pga nåt miljötjosan, finns säkert nåt dödligt ämne i krympslang.
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Då borde det nästan skyltas om återkallelse, annars har väl EU kommit på ngt fyndigt nu igen.

Kanske ska dit idag, rekar i sådant fall men annars är det väl bara o ringa?
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Enligt nån på biltema i Luleå har dom slutat leverera krympslang ut till butikerna.:gnissla
Ibland är det enklare att ringa och fråga.
 
Last edited:
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Såhär ser det ut i katalogen vår/sommar -18, fast den uppdaterar sig lite långsammare, förstås.

20180710-094112.jpg
 

Micke R

Gudomlig sporthojare
Gick med
27 May 2014
Ort
Höglandet
Hoj
7 singlar och 5 par -51 till -13
Snabb googlesök
Jula tycks ha tvåmeterslängder
Mekonomen har 3,5m till ockerpris
 
Gick med
29 Apr 2009
Ort
SUV country
Hoj
RD07A
Kunde inte hålla mig, typ såhär gick det:

-Kundtjänst

-Goddagens, har ni något strul med hemsidan?

-Njae, vad tänkte du på?

-Jo jag får inga träffar på krympslang, inte heller på något av de specifika artikelnumren..

-Jaha, nä dom är helt slut.

-? (skisnack?)

-Ok men vadå, kan det finnas i varuhuset eller..

-Nä dom är helt slut i alla varuhus och vi har inget leveransdatum.

-Ok (hur troligt är detta?) men är dom tillbakadragna då eller vad hände?

-Nej det var en felleverans som fick skickas tillbaka och så blev det en fördröjning.

-Tack så mycket för info., då vet jag.
 

donald duck

Medlem
Gick med
8 Aug 2011
Ort
t
Hoj
japansk riskokare
Farnell har mängder av krympslang, säljer dock inte till privatperson tror jag. Dock ska man kunna beställa från Farnell via microkit.se som privatperson.
 

stevie

Medlem
Gick med
22 Nov 2012
Ort
göteborg
Hoj
2021 Ducati Desert sled
elfa.se har ett väldigt stort sortiment. Färger, dimensioner och med eller utan lim. Förut hade dom butik i göteborg, väldigt käckt. Om man bor i göteborg vill säga. Bara nätbutik numer.
 

bosse-l

Gudomlig sporthojare
Gick med
3 Aug 2016
Ort
Överkalix
Hoj
Kompressormatad Honda CB250N, Triumph Thruxton 900 -13, Kawasaki KLR650 -99, Suzuki GSX750ES -83, Honda CB400N-82, Honda CB250N -79, Honda CB250N -81
Får kolla runt lite men ELFA verkar ju ha en del och även till vettiga priser om det nu inte är meterpris på spolarna.
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top