köpa krashad R1 -06?

mhh

Tummen mitt i handen
Gick med
25 Feb 2008
Hoj
Yamaha R1 -05
Hej,

Jag har möjlighet att få tag på en som är smälld emot ett räcke och tänkte höra om jag kan få tips på vad jag "måste" kolla innan jag slår till.

Enligt vad jag har hört så har den i princip gått rakt in i ett räcke. Jag har gjort en lätt visuell koll och såg inget direkt som avskräckte mig. Men skadar ju aldrig att få lite input ifrån folk med mer kunskaper.

Bifogat

• 25022008020.jpg
    25022008020.jpg
    215.5 KB · Visningar: 101
  • 25022008021.jpg
    25022008021.jpg
    222 KB · Visningar: 81
  • 25022008022.jpg
    25022008022.jpg
    219.7 KB · Visningar: 92
  • 25022008023.jpg
    25022008023.jpg
    216.7 KB · Visningar: 89
Om priset är rätt så är väl egentligen den enda faran med ett köp att ramen skulle vara sne.
Kryssmäta ramen tror jag det heter är ett sätt men hur du gör exakt har jag inte kunskapen att tala om.
Leta efter bulor eller små veck i ramen och syna svetsfogarna noga efter minsa sprickor eller något som ser onormalt ut också.

Ny ram kostar troligen runt 30k gissar jag.

Edit: om kabelstammen saknas från kontaktstycken och framåt gör en kontroll på vad den samt instrument kostar för det är troligen mer än växelpengar :näsblod , ganska mycket mao.

/Nitrous

en sak som jag ser att du inte kollat är..

när det blir en sådan hård smäll & ramen inte spricker, så kan lagerbanan bli oval, är detta fallet = ramen skrot

så för att kolla lagerbanorna
fram med skjutmått och plocka bort resterna och mäta infattningen för lagren för att se att den fortfarande är rund? eller finns det nåt bättre sätt

ram: antar den bör mätas upp på något sätt. alla tips på hur det kan göras mottages tacksamt. Vid min snabbkoll idag såg jag inga veck eller sprickor på den, men ska gå förbi garaget imroron och undersöka mer och kolla alla tips jag får här.

Last edited:
Nyheter
Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg

Den 22-23 augusti är det da...

Motorcycle Inferno #8

Den 5 september blir Laxhol...

Tiotusentals körde Mälaren Runt

Lördagen den 15 augusti gen...