Köpa kopparbrickor eller aluminiumbrickor

Shropshre

Sporthojsnörd
Gick med
29 Apr 2008
Hoj
ZX10R - 2011
Tjohej.

Köpte en sortimentsask kopparbrickor på biltema för några veckor sedan. Alla m10 har gått åt då det verkar vara vanligast. Har renoverat ett par framgafflar och bytte brickor när jag renoverade mina bromsok på bilen. Åkte till biltema för att höra om de säljer separata men fick till svar att de ska sluta att sälja alla kopparbrickor över huvudtaget? Börjat leta efter annan leverantör men de kostar runt 15 :- /st men det måste finnas billigare. Några tips vart man kan vända sig?? Alternativt får man börja köra med aluminiumbrickor.

Jag kan ordna genom jobbet 10*14*1mm 25st 50:- + frakt kanske går att slänga i ett brev med 2st frimärken alt postens blå vaderade påsar.

Pm eller sms så fixar jag de.
Mvh Johnny 0707122322

Last edited:
Jag kan ordna genom jobbet 10*14*1mm 25st 50:- + frakt kanske går att slänga i ett brev med 2st frimärken alt postens blå vaderade påsar.

Pm eller sms så fixar jag de.
Mvh Johnny 0707122322

Fasen att jag inte såg detta tidigare erbjudande. Beställt från Kina. Tackar för erbjudandet!

Jag körde biltemas alubrickor till bromsokslangen bak när jag bytte bromsoken. De höll i 5 månader sen läckte de.
Allt för att volvo inte kunde hitta fyra kopparbrickor istället var man tvungen att köpa hela slangen.

Sen var man väl för lat för att inte gå till den lokala smedjan eller maskinverkstad. :huvet

Hur kass kan en bricka vara? Åt bromsvätskan upp alut? Eller exploderade dom av trycket? Frågorna är många, men koppar brukar man använda på bromsar..
Jag körde biltemas alubrickor till bromsokslangen bak när jag bytte bromsoken. De höll i 5 månader sen läckte de.
Allt för att volvo inte kunde hitta fyra kopparbrickor istället var man tvungen att köpa hela slangen.

Sen var man väl för lat för att inte gå till den lokala smedjan eller maskinverkstad. :huvet

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Hur kass kan en bricka vara? Åt bromsvätskan upp alut? Eller exploderade dom av trycket? Frågorna är många, men koppar brukar man använda på bromsar..

Skickat från min Pixel via Tapatalk

Ärjat utifrån så jag gissar på saltblasket som är på vägarna.
Jo, men har man brått och få ihop skiten när allt är stängt tager man vad man haver :tummenupp

Funka ju en stund iallafall :D

Nyheter
MotoGP-säsongen avslutas i stor stil

Den traditionella finalbild...

Återkallelse av KTM 125, 250, 390 och 990 DUKE-modeller från årsmodell 2024

Är din KTM bland dem som sk...

Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...