Köpa kolfiberduk i Stockholm?

Plåtniklas

Liten, rädd och ensam™
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Stockholm
Hoj
T7
Var kan jag köpa kolfiberduk på lösmeter i stockholmsområdet?

Ja, jag HAR använt sökfunktionen.. :fakta ..men hittade inget vettigt. :)
 
Ändå är det bland det billigaste jag har hittat inom svenska gränserna :(
 
beror på vad du ska ha för duk, men kika in på sidan för aktuella priser.
 
Kolla med EPOTEX i Länna, de hade det absolut billigaste jag hittade när jag kollade runt. ca 250-300:-/m2 twilväv som jag antar att du vill ha. Sen kostar ju epoxin oxo.

Man kan ju även använda Prepreg kolfiber från JAS som jag gjorde. :D

Ungefär tusen gånger bättre.
 
johanrehn80 skrev:
Kolla med EPOTEX i Länna, de hade det absolut billigaste jag hittade när jag kollade runt. ca 250-300:-/m2 twilväv som jag antar att du vill ha. Sen kostar ju epoxin oxo.

Man kan ju även använda Prepreg kolfiber från JAS som jag gjorde. :D

Ungefär tusen gånger bättre.

För det jag ska använda den till duger typ det mesta. :) Länna i Huddinge?
 
Plåtniklas skrev:
För det jag ska använda den till duger typ det mesta. :) Länna i Huddinge?
Du kan även kolla med Armatech dom har en del hemma oxå!
http://www.nmi.se/West-System/

(Värmdö)

Ps För prepreg bör du "vacumbagga" och eller Ha en "ugn" (autoklav)
Beroende på vad du skall göra ...kolla även E-glas Eller
E-glas med aramid (Kevlar) det duger för det mesta!! :tummenupp
 
SSDD skrev:
Du kan även kolla med Armatech dom har en del hemma oxå!
http://www.nmi.se/West-System/

(Värmdö)

Ps För prepreg bör du "vacumbagga" och eller Ha en "ugn" (autoklav)
Beroende på vad du skall göra ...kolla även E-glas Eller
E-glas med aramid (Kevlar) det duger för det mesta!! :tummenupp

Klart att vakuum är bra. Lite krångligt på avancerade prylar bara. För övrigt så ger härdning i högre temperatur ungefär en 100 procentig ökning av hållfastheten.
 
johanrehn80 skrev:
Klart att vakuum är bra. Lite krångligt på avancerade prylar bara. För övrigt så ger härdning i högre temperatur ungefär en 100 procentig ökning av hållfastheten.

Nej du... där emot ökar tåligheten emot värme ,så om du härdar i 120 grader så kommer du att kunna ha en värme på 110 utan att epoxyn dör.... tänk på det när ni gör tankar eller skydd för a-rör och dylikt.

Epoxy(i) är matrisen för fibret, prepreg ger fördelen att den ger ett mycket bra förhållande på fiber/matris och beroende på vilken matris/fiber du väljer samt hur mycket du lägger på, det avgör styrkan inte tempen på härdningen.
 
SSDD skrev:
Nej du... där emot ökar tåligheten emot värme ,så om du härdar i 120 grader så kommer du att kunna ha en värme på 110 utan att epoxyn dör.... tänk på det när ni gör tankar eller skydd för a-rör och dylikt.

Epoxy(i) är matrisen för fibret, prepreg ger fördelen att den ger ett mycket bra förhållande på fiber/matris och beroende på vilken matris/fiber du väljer samt hur mycket du lägger på, det avgör styrkan inte tempen på härdningen.

Är du helt säker på det?
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top