Köpa kaffemaskin..vilken ?

moddlaren

Avliden medlem
Gick med
13 Dec 2016
Ort
i skogen
Hoj
YZF1000R
Jaha.
Vi häller bort alldeles för mycket kaffe från perkulatorn.
Kanske dags för maskin med hela bönor som maler och kokar två/en kopp?

Pris upp till 4450:-, vad rekommenderas?

https://konsumentmagasinet.se/kaffebryggare-med-kvarn-test/
Hittade det testet, eller är det bara en reklamsida...

DeLonghi verkar hyfsade?
Köp en bra vacum termos och häll kaffet i den efter koket. Vi kokar en 1 liters ther is full på morgonen o den håller kaffet varmt till det är slut vid 11, sambon kräver ca 1 liter kaffe för att starta på förmiddan?
 

He rik

----:)----
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Karlstad
Hoj
rd 500-84 R6-08 DR350-95
Jag skulle satsa på något sånt här:

Sen en kvarn, tamper mm så blir det espresso av toppkvalitet.

Mvh,
Ingvar

Ser ut att vara i samma "bollpark" som sage men sage tillverkas fortfarande så det finns delar om jag fattat rätt, semipro espressomaskin.

En viktig detalj jag glömde nämna är att den ska vara portabel när jag är iväg på platser där det finns el, som en bandag osv. så inga "klumpar" till maskiner, att den sannolikt inte kommer lämna bänken där jag ställer den när det väl kommer till kritan är en annan sak...

Tja, ingen stress, har närmsta månaden uppbokad så jag kan vänta men tack för tipset. :)
 

ingvar.olsson

Sporthojsnörd
Gick med
31 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
KTM RC8R Track , Husaberg FE390 , Aprilia RXV 550 samt Aprilia RST1000 Futura
Ser ut att vara i samma "bollpark" som sage men sage tillverkas fortfarande så det finns delar om jag fattat rätt, semipro espressomaskin.

En viktig detalj jag glömde nämna är att den ska vara portabel när jag är iväg på platser där det finns el, som en bandag osv. så inga "klumpar" till maskiner, att den sannolikt inte kommer lämna bänken där jag ställer den när det väl kommer till kritan är en annan sak...

Tja, ingen stress, har närmsta månaden uppbokad så jag kan vänta men tack för tipset. :)
Giotton är en mycket bra maskin men kan knappast kallas portabel, den väger 20-25 kg. Flyttbar kanske?

Kostar väl ca 20' med en vettig kvarn om man köper den ny.

Tillverkas som sagt fortfarande så delar finns men jag har inte behövt några på de 5 år jag har haft min (som jag köpte beggad på Blocket).

Jag känner inte till Sage så jag vet inte hur jämförbara de är. Giotton har en E61 brygg-grupp, jag vet inte hur viktigt det är men det är något av en standard för espressomaskiner så delar kommer att finnas även om Giotton slutar tillverkas,

Mvh,
Ingvar
 
Nyheter
Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Besök oss på BikeDagarna i Trollhättan!

Årets BikeDagar har precis ...

Anmälan till Start2Ride 2024 har öppnat

Screenshot Biljettförsäl...

Anmälan öppen till HUSQVARNA TREK 2024

Nu är ägare av Husqvarna No...

Peter kör nya Svartpilen 801

Bara några kilometer från a...

En helt ny Husqvarna!

Bara några kilometer från a...

Top