Köpa japs

Eesten

Ny medlem
Gick med
25 Nov 2010
Hoj
Honda CBR 1100XX
Tjena.

Efter flera år med choppers/harley ska jag nu köpa min första japs, de modeller jag funderar på är:

Honda CB1300
Suzuki GSX1400 - Bandit 1200
Yamaha XJR1300

Ni som har dessa vilka för o nackdelar ser ni med era olika modeller?

Tack på förhand för alla svar:tummenupp

Last edited by a moderator:
Kul! Det är inte så vanligt att se någon "erkänna" ett sådant byte! Nu har jag ingen erfarenhet av just dessa hojar du letar efter, men det är bra hojar alltihop, så mycket vet jag (om man gillar hojar i kvartston-klassen ;-) )

Du får säkert hjälp här straxt!

Ser du Jörgen - det går att byta bort HD:n!!!!!! :hihi (Intern terror av annan moderator)

Tjena.

Efter flera år med choppers/harley ska jag nu köpa min första japs, de modeller jag funderar på är:

Honda CB1300
Suzuki GSX1400 - Bandit 1200
Yamaha XJR1300

Ni som har dessa vilka för o nackdelar ser ni med era olika modeller?

Tack på förhand för alla svar:tummenupp

Jag har kört banditer 1200 och xjr. Motormässigt är de väldigt lika. Starka med linjär kraftutveckling. Inga screamers direkt. Xjr kändes väldigt lätt och lättsvängd trots att den väger en del. Bandit har kåpa så det blir trevligare om du kör fortare än 140. Xjr är finare med sinklassiska look och gula öhlins fjädrar. Spontant hade jag valt Xjr pga utseendet. Det finns en i malmötråden som körde en lätt moddad gsx1400 som kanske kan berätta lite om den

Sent from my mobile phone, please excuse the brevity

Gick själv från en klump , prövade GSX1400 , gillade modellen SKARPT , stor,schysst vrid , men själva exemplaret var ej nått för mig

Blidde en B-King istället .... ännumera vrid och Sjuk klubba i motorn ...samt att man känner att man har nått mellan benen :D

Pröva en king åxå ... bara ett tips

Kul! Det är inte så vanligt att se någon "erkänna" ett sådant byte! Nu har jag ingen erfarenhet av just dessa hojar du letar efter, men det är bra hojar alltihop, så mycket vet jag (om man gillar hojar i kvartston-klassen ;-) )

Du får säkert hjälp här straxt!

Ser du Jörgen - det går att byta bort HD:n!!!!!! :hihi (Intern terror av annan moderator)

He he, jodå det är ju bara o erkänna :p

Blev hursomhelst en CB1300F - 05:a idag, får se hur detta går. Van vid 113 o 116 kubiktum :D

Tack för svaren iaf!

Back