Köpa Jaguar? (Bilen inte katten)

Hade en XJ6 ett tag. Sämsta skit jag haft. Men, riktigt skön också. Rött skinn är porrigt, o lite ko under rumpan vill man ha.

Kanske får vi se Limez' mekskola i långfilmsformat snart?

Nämn ett bilmärke utan egna skräckexempel.
Jag har haft Ford, SAAB, Volvo, Lexus och Toyota.
Alla har varit skitdåliga på sina egna sätt. Bilar är förmodligen den största källan av irritation som finns att tillgå på denna planet om vi ser till ägodelar.
Den enda som inte brakade samman och under tiden av ägo kostade mer pengar än kungens månatliga appanage, det var Toyotan. Den var ful, rostig och på sina håll trasig. Men mig veterligen rullar den än idag många år senare exakt lika ful, rostig och trasig. Den gick aldrig sönder eller blev på något vis värre.

Nämn ett bilmärke utan egna skräckexempel.
Jag har haft Ford, SAAB, Volvo, Lexus och Toyota.
Alla har varit skitdåliga på sina egna sätt. Bilar är förmodligen den största källan av irritation som finns att tillgå på denna planet om vi ser till ägodelar.
Den enda som inte brakade samman och under tiden av ägo kostade mer pengar än kungens månatliga appanage, det var Toyotan. Den var ful, rostig och på sina håll trasig. Men mig veterligen rullar den än idag många år senare exakt lika ful, rostig och trasig. Den gick aldrig sönder eller blev på något vis värre.

Dessa märken ska vara ruggigt bra:

En polare kör en Jaguar Daimler med rak 6:a, han har inte haft några bekymmer, helt sjukt mycket bil för pengarna är det....sen att man ser ut som en bankdirektör från det glada 80-talet...det får man leva med.....

Verkar ju som att jag ska iväg och kolla på kärran helt enkelt. Provköra och klämma på lite detaljer :tummenupp

Är ju helt klart "coolare" att glida runt i en Jagga än i en Volvo 850 eller liknande :yoparty:gnissla

Sen till bränsleförbrukningen, det spelar inte så stor roll egentligen, min gamla Volvo 360 var även den svår att få under litern/mil. Och jag kör inte särskilt mycket heller :tummenupp

Verkar ju som att jag ska iväg och kolla på kärran helt enkelt. Provköra och klämma på lite detaljer :tummenupp

Är ju helt klart "coolare" att glida runt i en Jagga än i en Volvo 850 eller liknande :yoparty:gnissla

Sen till bränsleförbrukningen, det spelar inte så stor roll egentligen, min gamla Volvo 360 var även den svår att få under litern/mil. Och jag kör inte särskilt mycket heller :tummenupp
Jaggan är en fittmagnet.
Det behöver du.

Köp, den blir skitfet med ett par snygga fälgar och en sänkning :tummenupp
Kvalité är inget du får på köpet men den är inte mycket sämre än valfri VAG-bil, och definitivt bättre än Alfa-kvalité och liknande.
Jag har haft funderingar på att köpa en sån själv och var väldigt nära att köpa en med rasad bakaxel (hur man nu kan rasa en jagga-axel) men drog mig ur då garaget var fullt :(
Som sagt, en annorlunda och "tuff" bil. Inget du pendlar med men räkna ut mellanskillnad på en bil som körs 1000mil per år om det skiljer ca 0.3l/mil. Inte farligt mycket.

Jaggan är en fittmagnet.
Det behöver du.

Haha:D:brynad Har faktiskt en "egen" dam för tillfället, men vi vet ju hur kvinnor är så en dag kan det kanske vara bra att ha en fittmagnet på uppfarten :gnissla:rolleyes:

Köp, den blir skitfet med ett par snygga fälgar och en sänkning :tummenupp
Kvalité är inget du får på köpet men den är inte mycket sämre än valfri VAG-bil, och definitivt bättre än Alfa-kvalité och liknande.
Jag har haft funderingar på att köpa en sån själv och var väldigt nära att köpa en med rasad bakaxel (hur man nu kan rasa en jagga-axel) men drog mig ur då garaget var fullt :(
Som sagt, en annorlunda och "tuff" bil. Inget du pendlar med men räkna ut mellanskillnad på en bil som körs 1000mil per år om det skiljer ca 0.3l/mil. Inte farligt mycket.

Jag gillar faktiskt fälgarna som sitter på på bilderna, det är lite oldschool över dem. Men ett par feta 20-tummare hade inte suttit fel, kolla bara denna :kär

18082_11593.jpg

Var faktiskt på väg att impulsköpa en billig Alfa 156´a för en månad sedan. Känner nu i efterhand att det var rätt skönt att den försvann från blocket innan jag han ringa :gnissla

Nej, fy fan. Köp gärna jaggan men byt inte till 20tummare, det borde klassas som lustmord. :död

Folk verkar ha olika uppfattning om det här :):D Blir nog att behålla fälgarna som sitter på om jag köper bilen i annonsen :tummenupp

Haha:D:brynad Har faktiskt en "egen" dam för tillfället, men vi vet ju hur kvinnor är så en dag kan det kanske vara bra att ha en fittmagnet på uppfarten :gnissla:rolleyes:

Jag gillar faktiskt fälgarna som sitter på på bilderna, det är lite oldschool över dem. Men ett par feta 20-tummare hade inte suttit fel, kolla bara denna :kär

18082_11593.jpg

Var faktiskt på väg att impulsköpa en billig Alfa 156´a för en månad sedan. Känner nu i efterhand att det var rätt skönt att den försvann från blocket innan jag han ringa :gnissla

Om du får punktering på "damen" så kan det ara billigare, initialt, att skaffa en med puls.

En Jaguar (eller M-B eller Cadillac) är BARA ball med originalutseende.
Allt annat är tattarfasoner.

Alfa-romeo är inte något dåligt köp heller.
Nya,charmiga och sportiga bilar till lågt pris.
Så länge man köper begagnat.
Kvaliteten är inte så dålig som andrahansvärdet antyder.

Bara nästan.

Jaggan i annonsen jag länkade till är såld :huvet Får se om jag orkar vänta tills någon annan dyker upp i rätt prisklass. Kanske får bli en Volvo 850 ändå :gnissla:näsblod:död

Om du får punktering på "damen" så kan det ara billigare, initialt, att skaffa en med puls.

"min" dam har faktiskt puls, och hon pratar rätt mycket också. Så det så!

:)

Last edited:
Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti