Limez
Liten pinne kittlar bättre än stor stock
Har sålt min gamla vinter-Volvo och letar efter en ny bil för ca 20k.
Har kollat på allt möjligt men har fastnat för en Jaguar Daimler från 1989.
http://www.blocket.se/goteborg/Jaguar_daimler_25120980.htm?ca=20&w=2
Har inte varit och kollat på den ännu, så skicket på just detta fordon är jag ju inte helt säker på.
Någon som vet något om dessa bilar?
Hur är det med reservdelar och generell kvalité?
Daimlern är ju den mest lyxiga varianten av Jaguarerna. (se utdrag från Wikipedia nedan)
"Jaguar XJ är samlingsnamnet för en serie av bilmodeller från Jaguar.
Alla modellserier fanns med olika utrustningsnivåer; de lite lyxigare hette Sovereign och de riktigt lyxiga såldes under märket Daimler. Förutom utrustningsnivån kan man lätt skilja en Daimler från en Jaguar genom överdelen på kylargrillen samt handtaget på bakluckan – en Daimler har krusiga kanter medan en Jaguar har raka."
Så vad säger pöbeln, ska jag vara förståndig och tråkig och köpa en nyare Volvo eller BMW i samma prisklass. Eller vågar jag köpa en stor, tung, gammal, bränsleslukande, brittisk bil?

Bilderna har jag fått skickade till mig av säljaren.
Har kollat på allt möjligt men har fastnat för en Jaguar Daimler från 1989.
http://www.blocket.se/goteborg/Jaguar_daimler_25120980.htm?ca=20&w=2
Har inte varit och kollat på den ännu, så skicket på just detta fordon är jag ju inte helt säker på.
Någon som vet något om dessa bilar?
Hur är det med reservdelar och generell kvalité?
Daimlern är ju den mest lyxiga varianten av Jaguarerna. (se utdrag från Wikipedia nedan)
"Jaguar XJ är samlingsnamnet för en serie av bilmodeller från Jaguar.
Alla modellserier fanns med olika utrustningsnivåer; de lite lyxigare hette Sovereign och de riktigt lyxiga såldes under märket Daimler. Förutom utrustningsnivån kan man lätt skilja en Daimler från en Jaguar genom överdelen på kylargrillen samt handtaget på bakluckan – en Daimler har krusiga kanter medan en Jaguar har raka."
Så vad säger pöbeln, ska jag vara förståndig och tråkig och köpa en nyare Volvo eller BMW i samma prisklass. Eller vågar jag köpa en stor, tung, gammal, bränsleslukande, brittisk bil?
Bilderna har jag fått skickade till mig av säljaren.
Bifogat
Last edited: