Köpa iPad nu, eller vänta på version 2?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date
Jag tror inte att det är en bra idé att slänga ut datorn och ersätta med en iPad, däremot att komplettera datorn där hemma med en iPad tror jag absolut på.
En av anledningarna är att det trots allt finns lite begränsningar i iPad som t.ex. möjligheten att köra elegitimation eller flash (om man nu behöver det nån gång).
Sen är det ju bra att ha en dator att synka iPaden mot, om inte annat så för backup.

Vad gäller tvåan så släpper Apple väldigt lite förhandsinformation om sina produkter, men att det kommer en tvåa är självklart, skall man se till produktcyklerna de hållt än så länge så lär den komma i mars/april nästa år.
Men som sagt, det är bara kvalificerade gissningar då Apple inte säger något om det.

Den dagen iPad 2 släpps och jag känner att jag verkligen vill ha den istället så kränger jag denna och köper nästa.
Vilken pryl f ö!!! :tummenupp

För de som gillar yttrandefrihet borde man välja annat än paddan..

"Apple är tydligt med att man vill ha total kontroll över det som distribueras på deras läsplattor (och andra plattformar också för den delen). För att Bildzeitung skulle få sin Iphone-app godkänd var tidningen tvungen att montera kläder på avklädda flickors överkroppar. Ett brittiskt modemagasin fick retuschera bort en väsentlig del av Madonnas bröst för att få vara med. Apple har sagt nej till danska kvällstidningen Ekstrabladets version för Ipad eftersom tidningen har lättklädda damer på sidan nio.

Apple ogillar också – vilket de flesta tycker är allvarligare ur yttrandefrihetssynpunkt, även om principen är densamma – dem som driver med offentliga personer. Man vill heller inte vidareförmedla religionskritik."

http://www.aftonbladet.se/debatt/debattamnen/medier/article8270822.ab

För de som gillar yttrandefrihet borde man välja annat än paddan..

Inse att App Storen är Apples och deras regler gäller. Du kan inte publicera vänsterpropaganda i en högertidning heller. Ägaren bestämmer innehållet. Anarki i form av t ex säkerhetshål och porr finns på Android Market för de som är intresserade.

Steve Jobs säger att App Storen ska vara ren och av hög kvalitet, för de som inte passar in finns alltid webben där de naturligtvis inte filtrerar något (förutom flash då kan man väl krystat hävda men det är ju av helt andra skäl).

Exempel på appar som fungerat utmärkt hela tiden som webbappar är Google Voice och Latitude som nu båda är godkända dessutom.

Idag såg jag en patetisk "surfplatta" från skärmtillverkaren ViewSonic på Clas Ohlson. Den hade Android, massor av knappar och en 7" skärm och kostade 3999 kr. Han som fick den demad för sig kunde inte heller begripa varför den bara var 700 kr billigare än en iPad. Men han kanske inte var en frihetskämpe?

Last edited:
Idag såg jag en patetisk "surfplatta" från skärmtillverkaren ViewSonic på Clas Ohlson. Den hade Android, massor av knappar och en 7" skärm och kostade 3999 kr. Han som fick den demad för sig kunde inte heller begripa varför den bara var 700 kr billigare än en iPad. Men han kanske inte var en frihetskämpe?

Då är det väl betydligt mer patetiskt med samsungs 7" platta för nästan 8k :glömdet

Då är det väl betydligt mer patetiskt med samsungs 7" platta för nästan 8k :glömdet

Fast mest patetiskt är dom som försvarar att Apple kräver att få bestämma innehållet i tidningar om dom ska lansera en app för den...

Vill man inte ha porrappar och vänstertidningsappar i sin platta kan man väl själv välja att inte installera dom, eller hur?

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT