Köpa iPad nu, eller vänta på version 2?

• Thread starter Thread starter sportbike
  • Start date Start date

sportbike

Guest
Kan jag fullt ut ersätta min HP laptop med en iPad?
Använder den endast till surfning, musik, bilder och mail.
Några begränsningar med att endast ha en padda, kommer jag att sakna nån funktion?
Blir 2:an så pass mycket bättre att jag bör vänta?

Nej, en padda är inte samma som en laptop är mitt enkla svar. Du kan inte ladda ner grejer till paddan på samma sätt som dator exempelvis. Men som komplement till HP:n är den perfekt, bättre för soff och sängsurf.

Köp !!

Amen fy fan, är inte det att gå över gränsen att sitta på SH och diskutera om tvåan är bättre?? Kan vi inte slippa den där sortens snusk på SH???
:tvi

Kan jag fullt ut ersätta min HP laptop med en iPad?
Använder den endast till surfning, musik, bilder och mail.
Några begränsningar med att endast ha en padda, kommer jag att sakna nån funktion?
Blir 2:an så pass mycket bättre att jag bör vänta?

Har du din musik i form av illegala MP3, eller är du nöjd med att köpa din musik genom iTunes?

Jag blev själv lite sugen på en Eee PC 1215N när jag var ute och julshoppade.

Den spelar upp full HD och har HDMI ut, och den skiter fullständigt i om jag vill hämta materialet på piratebay...

Last edited:
Mobben gör mig inget att den är "låst", har inte ens jailbraikat, men en ev. surfplatta vill jag kunna göra vad jag vill med.

Har du din musik i form av illegala MP#, eller är du nöjd med att köpa din musik genom iTunes?

Jag blev själv lite sugen på en Eee PC 1215N när jag var ute och julshoppade.

Den spelar upp full HD och har HDMI ut, och den skiter fullständigt i om jag vill hämta materialet på piratebay...

All musik får jag av en kompis som har det som största hobby, sen finns ju Spotify.
Köper ytterst lite på iTunes eftersom 99% är gratis för mig.
Tanken var ju att bara ha en padda till allt, men den har nog sina begränsningar.

För mig fungerar det lika bra/dåligt som i alla andra enheter beroende på hur fjortisarna fyllt i taggarna för ID3. Vad syftar du på?

Itunes läser inte mina taggar, jo ibland men inte alla.

Allt ser rätt ut i Winamp men diverse grejjer är tomma i Itunes.

Sen att det ibland blir 10 album av 10låtar med samma albumnamn är ju också en bonus.

Itunes läser inte mina taggar, jo ibland men inte alla.

Allt ser rätt ut i Winamp men diverse grejjer är tomma i Itunes.

Sen att det ibland blir 10 album av 10låtar med samma albumnamn är ju också en bonus.

Det där är risig taggning, t ex brist på "album artist" ger ett album av varje låt på en skiva. Samlingar hanteras med att sätta "del av samling"-flaggan.

Dra hem mediamonkey och städa upp. Skitjobb men man behöver bara göra det en gång.

Det där är risig taggning, t ex brist på "album artist" ger ett album av varje låt på en skiva. Samlingar hanteras med att sätta "del av samling"-flaggan.

Dra hem mediamonkey och städa upp. Skitjobb men man behöver bara göra det en gång.

Okej, 300gb så lär ta ett tag :näsblod

Men bökigt att hitta skiten när det inte stämmer i mobben :)

Jag väntade inte, utan slog till nu. Men så dagpendlar jag också och behöver sällskapet.
Den dagen iPad 2 släpps och jag känner att jag verkligen vill ha den istället så kränger jag denna och köper nästa.
Vilken pryl f ö!!! :tummenupp

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...