Köpa iPad Air, 16 eller 32 Gb?

Jag tror man klarar sig på en 16 Gb om man inte avser spara ner allt för mycket på själva enheten. Hade nog ändå köpt en 32Gb just in case för egen del. Annars kan man ju om man har en dator lägga över saker på den och sedan spara ner på en extern hårddisk. Fast det är klart man har ju iCloud och dylikt idag där man kan köpa extra utrymmen. Fast frågan är om man vill ha sitt liv där. Jag ställer mig lite tveksam till det.

Går själv i tankarna att köpa en iPad Mini. Fast nu när man har släppt nya iPhone 6 och 6 Plus börjar man nästan tycka att telefonerna ersätter en Mini i och med att de vuxit sig så stora.
 
Fast nu har jag tänkt om lite, blir det inte bökigt att sitta och balansera en "klösbräda" i knät när man skriver och redigerar rätt mycket?
Att bara ha en padda och skippa laptop känns kanske inte helt optimalt, synpunkter?
 
För min del är ett eventuellt inköp av en iPad ett komplement till min laptop. Tror inte heller en iPad är smidig nog om man håller på med att skriva och redigera mycket. Men vad vet jag som inte har använt en iPad tillräckligt mycket för att med säkerhet säga så. Det finns ju möjlighet att köpa ett externt tangentbord och ett office-paket. Borde göra det hyfsat smidigt ändå. Har sett en del studenter sitta med sina iPads på det viset på caféer.
 
För min del är ett eventuellt inköp av en iPad ett komplement till min laptop. Tror inte heller en iPad är smidig nog om man håller på med att skriva och redigera mycket. Men vad vet jag som inte har använt en iPad tillräckligt mycket för att med säkerhet säga så. Det finns ju möjlighet att köpa ett externt tangentbord och ett office-paket. Borde göra det hyfsat smidigt ändå. Har sett en del studenter sitta med sina iPads på det viset på caféer.
Det har du ju rätt i, det finns ju tangentbordsfodral, tänkte inte på det :tummenupp
 
Plattor driver mig till vansinne, köp en mac med ssd så är den ju lika snabbstartad som en platta och den går även att använda till mer än att visa recept i köket.
 
En padda är inte mer än en stor telefon (som det inte går att ringa med)
De är bra för ungarna att kludda med, men i min värld duger inget annat än en riktig burk.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top