Köpa i usa eller sverige?

Lou siffer

officiellt lammkött
Gick med
18 Jun 2005
Hoj
en kvadad en nedkappad och en trasig
Tänkte köpa mig en go pro hd kamera, verkar kosta 2500-3500 i sverige beroende på fästen.

Hitta ett paket med dom fästen jag vill ha på ebay för 270$ inklusive frakt till sverige. Dvs ungefär 1800. på det får man räkna med moms på 30% (2400) och tull på 12%? (2600) eller? har beställt lite saker förut och då har det smittit igenom utan moms å tull men det va kanske bara flax?

Så min fråga är 3 delad

Hur mycket skulle ni värdera svensk suport och reklamation till?

Är prisskilnaderna på fästerna motiverat? hittar inget fäste som är klockrent till att sätta fast den på glassögonbandet så får klippa å klistra ändå eller?

Vad hade ni gjort chansat på ebay eller köpt i sverige?

Last edited:
Köp i USA om priset är så pass mycket lägre att du fortfarande gör vinst efter att du åkt på tullavgifter och moms.

Vart hittar du i svea för 2500 ?

Brukar väl kosta 3800kr?

Last edited:
och varför stoppar swedbank betalningen? Finns drygt 20 gånger pengarna på kortet...

Använder du paypal?
Japp får upp detta

This credit card has been denied by the bank that issued your credit card. For details on why your card was denied, please contact your credit card issuer's customer service department. Or, you may want to try adding a different credit card.

Du är säker på att de inte är ett gammalt kort som är reggat på paypal?
Annars får du nog ringa banken imorgon

Du är säker på att de inte är ett gammalt kort som är reggat på paypal?
Annars får du nog ringa banken imorgon
Inget kort regat på paypal försökte regga det jag har nu, försökte även betala med det direkt

Blir skrika på banken imorn

Inget kort regat på paypal försökte regga det jag har nu, försökte även betala med det direkt

Blir skrika på banken imorn

Vid belopp över ett visst antal kr måste ditt kort vara verifierat av paypal. De drar 30kr från kortet och på kontoutdraget dyker en sifferkombination upp som du skall mata in hos paypal...

Vid belopp över ett visst antal kr måste ditt kort vara verifierat av paypal. De drar 30kr från kortet och på kontoutdraget dyker en sifferkombination upp som du skall mata in hos paypal...
Jösses va omständligt.. Tack så mycket!

Vilket är jättebra system då vissa visa leverantörer har en delay på 14 dagar för att se kontoutdrag/status. Räckte med ett mail för mig med info om detta och 2 dygn senare vare bara att köra på.

Lånar tråden litegrann då jag har lite av samma fundering.
Kollade på gopros hemsida och man kan ju beställa därifrån med. Är de större risk att de fastnar i tullen om de är skickat från företag eller om de är från en privatperson?
Blir ju helt klart mycke billigare än att köpa i sverige!

Lånar tråden litegrann då jag har lite av samma fundering.
Kollade på gopros hemsida och man kan ju beställa därifrån med. Är de större risk att de fastnar i tullen om de är skickat från företag eller om de är från en privatperson?
Blir ju helt klart mycke billigare än att köpa i sverige!

Räkna med att allt fastnar och se det som en bonus när det inte gör det.
Tullen har blivit vaknare på att kolla allt... oavsett om det står gåva eller what ever.

är inte den svenska momsen 25% ?

Oavsett, först kommer tull och alla avgifter, sen läggs moms på hela kalaset. Så har det iaf varit på dom grejer som fastnat i tullen för mig.

Nyheter
Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8