Köpa i Thailand, samt Spotifyfundering

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Hej!

Jag och min gumma åker till Thailand om ett par veckor, för första gången på femton år. Jag har pratat med en del folk och alla säger "det finns så grymt bra shopping där". Vad skulle det kunna vara? Kopie-jeans och sunk-klockor är icke av intresse. Finns det något som man ska köpa där? Tips mottages tacksamt!

Sedan undrar jag lite om Spotify, när dom "stoppar" free-varianten. Finns det något hyfsat alternativ? Har provat Grooveshark kort, men det verkar inte vara något bra alternativ, eller?

Tack på förhand!


Niclas
 

Paco

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2005
Ort
Lausanne, Schweiz
Hoj
RSV4 -14
Mmm, va nere förra året och det finns verkligen en hel del shopping, sen beror det ju givetvis på vart du ska.

Mestadels så finns det förstås kopior, på allt. Exempelvis klockor, jeans, skor, kalsonger...you name it...
Det är väl iofs helt ok enligt mig, hyfsad kvalité på grejerna och ser ut exakt som original, tillverkas säkert t.o.m. i samma fabrik :näsblod
Ja kanske inte klockorna då, men iaf kläderna.

En riktigt bra grej som jag hittade i Krabi (men ingen annanstans) var tavlor. Det fanns massa konstnärer där som målade väldigt schyssta tavlor, som dessutom var billiga. Man kunde även be dom kopiera en tavla, med bra resultat. Jag ångrar verkligen att jag inte köpte med mig ett par tavlor därifrån.

Sen i Bangkok finns det massa varuhus, både med äkta vara och kopior.
Framförall MBK va bra, där har dom även massa elektronik till hyffsade priser.
 

Steffo K

3 hojar på 30 år. Byter inte gärna.
Gick med
25 May 2009
Ort
Hufvudstadsnära
Hoj
-06 Yamaha R1 50th anniversary edition
Glasögon kan ju vara en ide, om man använder sådana förstås.
Västerländska varor så som elektronikprylar tex, brukar kosta ungefär samma som här hemma.
 

Tias

Medlem
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Köping
Hoj
FIREBLADE -12 & -03, HUSKY SMR511 -11, YZ250F -12
...och ang. Spotify så är väl 49kr/mån rätt hyfsat iofs?
 

Lagom

Lagom är bäst.
Gick med
2 Nov 2010
Ort
Sthlm
Hoj
Exc300+Superduke
Drömlandet för jeans..
Köper man i flashiga butiker så kostar dom ändå bara 150-200 spänn och kvaliteten är bra.

Det är allt jag shoppat där, allt annat verkar sunk.
 

Harmon Rabb

Gudomlig sporthojare
Gick med
1 May 2004
Ort
Helsingborg
Hoj
Ducati
Med tanke på priset flygbolagen numera debiterar folk så är jag förvånad att det trots det handlas så pass mycket under resorna.

När det gäller Thailand så finns det mycket att köpa, men jag tyckte inte att det var billigare på något sätt jämfört med det som säljs här hemma i de "äkta" butikerna.

Är det kopior på klockor, väskor och kläder man är ute efter så finns det massor att köpa med varierad kvalitet. Detsamma gäller skräddarna som syr upp kostymer och skjortor och dylikt.

Själv tog jag med ett par gamla urtvättade märkesskjortor ner och bad dem göra kopior av dem för eget bruk som en rolig grej. Lät ett par olika skräddare sy upp en eller två skjortor och lät det vara förstått att om de gjorde ett bra jobb skulle det bli fler beställningar.

Tyvärr måste jag säga att det fuskades en hel del när man granskade sömmarna och tygerna. Gå inte in till första bästa skräddare och be dem sy upp 15 skjortor och 4 kostymer. Risken är att de kommer att bli hängandes i garderoben när ni kommer hem.
 

Veratio

Medlem
Gick med
2 Apr 2005
Ort
Malmö
Hoj
Kawasaki Z900RS -18
Tack för tipsen! Jag undrar, om man köper jeans för 150-200 kronor i en butik, är det kopior du pratar om då?

Jag har lite dåliga erfarenheter av kopie-kläder, så jag är inte så sugen på såna. Men jag har ett par kopie-klockor som fungerar utmärkt som variation mot mina vanliga, så det ska jag nog kolla runt lite efter.

Trodde spotify kostade nittionio! Men jag såg nu på deras hemsida att man kan få för 49 oxo. Inte så dumt.
 
Nyheter
”Vårservice”!

Ibland hinner man inte rikt...

KTM 990 RC R på väg

KTM har presenterat prototy...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Top