1. Den första frågan är om du kan skruva och om du vet vad du köper? En Husa är en tävlingsmaskin som är en underbar leksak men inget man pendlar med. Visst går det men den har en motor som skall renoveras med ca. 100h intervall. Nu är reservdelar billiga men kan man inte skruva så blir mycket jobb eller verkstadspengar för samma nöje som en mer gatanpassad hoj kan ge. i mitt fall går den som leksak/enduro/ismaskin och gör det underbart bra.
2. Jag hade letat en 04, det fanns en hel del barnsjukdomar fram till 03, från 04 och framåt är dessa borta. 03 hade fortfarande SEMs elsystem där många haft problem. Startmotorn är också ett skämt på 03, men ärligt talat så använder jag sällan min då hojen är lättkickad när man vet hur man gör.
Om det är en extrem hoj som mest skall användas för motard/enduro så är Husan oslagbar men om det är en normal pendlingshoj du vill ha hade jag sneglat på annat. prismässigt skulle jag inte ge över 30' för en 03a med cross/motardprylar. För en 04a hade jag gått upp 4-5000, under förutsättning att du får med både motard och crossprylar.