Köpa Husaberg 650 sm

defected

Ny medlem
Gick med
10 Mar 2011
Hoj
husaberg 650
Tjena är helt ny på gathojar och är nu sugen på en husaberg 650 motard från 2003 som jag fått nys på.

vad tycker ni om den hojen som första hoj? och vad är ett rimligt pris på en sådan? några fel? för gammal? och allmänt.

mvh defected

Husa

1. Den första frågan är om du kan skruva och om du vet vad du köper? En Husa är en tävlingsmaskin som är en underbar leksak men inget man pendlar med. Visst går det men den har en motor som skall renoveras med ca. 100h intervall. Nu är reservdelar billiga men kan man inte skruva så blir mycket jobb eller verkstadspengar för samma nöje som en mer gatanpassad hoj kan ge. i mitt fall går den som leksak/enduro/ismaskin och gör det underbart bra.

2. Jag hade letat en 04, det fanns en hel del barnsjukdomar fram till 03, från 04 och framåt är dessa borta. 03 hade fortfarande SEMs elsystem där många haft problem. Startmotorn är också ett skämt på 03, men ärligt talat så använder jag sällan min då hojen är lättkickad när man vet hur man gör.

Om det är en extrem hoj som mest skall användas för motard/enduro så är Husan oslagbar men om det är en normal pendlingshoj du vill ha hade jag sneglat på annat. prismässigt skulle jag inte ge över 30' för en 03a med cross/motardprylar. För en 04a hade jag gått upp 4-5000, under förutsättning att du får med både motard och crossprylar.

1. Den första frågan är om du kan skruva och om du vet vad du köper? En Husa är en tävlingsmaskin som är en underbar leksak men inget man pendlar med. Visst går det men den har en motor som skall renoveras med ca. 100h intervall. Nu är reservdelar billiga men kan man inte skruva så blir mycket jobb eller verkstadspengar för samma nöje som en mer gatanpassad hoj kan ge. i mitt fall går den som leksak/enduro/ismaskin och gör det underbart bra.

2. Jag hade letat en 04, det fanns en hel del barnsjukdomar fram till 03, från 04 och framåt är dessa borta. 03 hade fortfarande SEMs elsystem där många haft problem. Startmotorn är också ett skämt på 03, men ärligt talat så använder jag sällan min då hojen är lättkickad när man vet hur man gör.

Om det är en extrem hoj som mest skall användas för motard/enduro så är Husan oslagbar men om det är en normal pendlingshoj du vill ha hade jag sneglat på annat. prismässigt skulle jag inte ge över 30' för en 03a med cross/motardprylar. För en 04a hade jag gått upp 4-5000, under förutsättning att du får med både motard och crossprylar.

jag har mest tänkt att ha den som leksak, visst kommer det bli turer till jobbet o så och allmänt åkande eftersom den är reggad. och skruvandet är inget problem då jag har kört cross 4-taktare. Tror jag slår till på den iaf. tack så mycket för svaret

Husa

Lycka till.

Blir den svårstartad är det troligen tändspolen. i sverige har vi stormlyktan som har gott renommé på att linda om dem. Annars finns alltid Taffmeisters i England, något av en husgud på Husa worldwide.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park